تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۳۸۲۶۶۸
حجت‌الاسلام رسایی در تجمع بزرگ مردم بابل در لبیک به بیانیه "گام دوم انقلاب" که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد گفت: باید قبول کرد برخی مسئولان معتاد به وعده‌های غرب هستند اما رهبری تاکید دارند که به مردم و توان داخلی تکیه کنیدو گام دوم را آن‌هایی می‌توانند بردارند که تقابل با کدخدا داشته باشند.
۰
plusresetminus
بیانیه گام دوم رهبری خون تازه در کالبد انقلاب اسلامی است/برخی مسئولان معتاد به وعده‌های غرب هستند
به گزارش بلاغ، تجمع بزرگ مردم بابل در لبیک به بیانیه "گام دوم انقلاب" که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد در آستان مقدس امام‌زاده قاسم این شهر برگزار و حجت‌الاسلام حمید رسایی سخنران ویژه این مراسم ضمن تقدیر از ایستادگی مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در چهار دهه انقلاب اسلامی رهبری داریم که سه دهه نگهبان بصیر انقلاب بود و امروز در سایه عنایت خداوند و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای(دامت برکاته) شاهد عزت انقلاب اسلامی هستیم.
   
بیانیه گام دوم رهبری خون تازه در کالبد انقلاب اسلامی

وی افزود: در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، مردم ایران شاهد حکمت و دوراندیشی رهبری هستند که با صدور بیانیه‌ای "گام دوم انقلاب" بسیاری از مسئولان، انقلابیون و مردم را که به روزمره‌گی دچار شده بودند به‌سمت و سوی حرکتی واقعی در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی سوق و خونی تازه در کالبد انقلاب ایجاد داد.
  
نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بیانیه خط و جهت‌گیری انقلاب را در گام دوم مشخص کرد و وظیفه همه مسئولان و دست‌اندرکاران است که نسبت به این موضوع احتمام جدی داشته باشند به ویژه استاندار، فرماندار، امام‌جمعه و سایر مسئولان شهرستانی که هم این بیانیه تبیین و هم این تجمعات مورد حمایت قرار گیرد.
   
رسایی یادآور شد: توجه به پیام رهبری نکات ارزنده‌ای دارد از جمله که فرمودند امروز انقلاب به ۴۰ سالگی و کامل شدن رسیده است و این مطلب درست در زمانی بیان شد که دشمنان انقلاب می‌گفتند انقلاب اسلامی مردم ایران جشن ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید و وعده تابستان داغ می‌دادند، دیدیم هیچ کدام مانند همه آرزوهایشان در سال‌های گذشته به کوری چشمشان با حضور گسترده و آگاهانه مردم محقق نشد.
   
وی اذعان کرد: علی‌رغم آنکه مردم از نامردی‌های برخی مسئولان، تنبلی‌ها و کوتاهی‌های برخی آقایان گلایه و شکایت دارندباز در جشن ۴۰ سالگی انقلاب حضوری خیره کننده داشتندو دشمن هم نتوانست حضور آگاهانه مردم را نادیده بگیرد و رهبر هم در پیام هوشمندانه خود وعده گرفتن جشن پیروزی چهل ساله دوم انقلاب را هم دادند که محقق خواهد شد.
  
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: پیام اخیر رهبر انقلاب از سوی دیگر در پاسخ به کسانی بود که در چند سال اخیر فضای نامطلوبی ایجاد کرده بودند و می‌گفتند دیگر انقلاب از دست رفته و نتوانسته به دستاوردهایش برسدکه رهبری همه این فضاها را در هم شکست و به نیروهای انقلابی جهت داد و باز کردن پنجره امید به همه نیروهای دوست‌دار نظام اسلامی و انقلاب اثر دیگر آن بود.
   
رسایی گفت: متاسفانه امید به غرب، برخی از توافقات، عقب نشینی‌ها و کارهای روی زمین مانده در کشور وجود دارد اما رهبری فرمودند از همه این‌ها عبور می‌کنیم پس با این پیام باید متوجه شویم در کجا قرار داریم و وظیفه ما چیست؟
   
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن شاهد تقابل دو جریان در کشور بودیم، تقابل انقلابی و غیرانقلابی، تقابل تفکر ما می‌توانیم و نمی‌توانیم، تقابل کسانی که به گذشته خود با اعتقاد افتخار می‌کردند و کسانی که پشیمان بودند و حتی به‌جای خدا دنبال کدخدا بودند، به آن‌ها اطمینان داشتند که دیدید نتیجه‌اش چه شد.
      
این نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) این پیام را به مردم القا کردند که رژیم مسلح پهلوی را با دست خالی هم می‌توان از بین برد که دیدید شد و در ادامه شاهد بودیم وقتی انقلاب پیروز شد باز عده‌ای غرب‌زده می‌گفتند نمی‌شود در این کشور مدیریت کرد، باید پرورش‌یافتگان غرب بیایند و مسئولیت بگیرند اما باز امام‌خمینی کبیر ایستادند و به جوانان انقلابی اعتماد و از آن‌ها استفاده کردند، امورات به پیش رفت و حتی در جنگ هم همین رویه ادامه داشت، باز امام ایستاد و پیروز شدیم.
   
رسایی افزود: امام(ره) معتقد بود وعده الهی محقق خواهد شد و در همه جای پیام گام دوم مقام معظم رهبری بر اساس وعده‌های الهی محقق و به آن اطمینان داریم.
   
وی اظهار کرد: در این انقلاب دیدیم که مسئولانی که به وعده‌های الهی اعتقاد نداشتند و کلید در دست داشتند باعث ذلت ما شدند و هرجا که برعکس به آرمان‌ها انقلاب و وعده‌های الهی اعتقاد داشتیم شاهد پیشرفت، پیروزی و عقب‌نشینی دشمن بودیم و امروز باز رهبری می‌گویند به مسئولان گفتم به اروپایی‌ها هم اعتماد نکنید اما باز آقایان مسیر دیگری می‌روند، چرا باور نمی‌کنیم خدا هست.
     
برخی مسئولان معتاد به وعده‌های غرب هستند

مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی ادامه داد: رهبر در دیدار اخیر خصوصی با اعضای هیات دولت گفتند مردم را به برجام مشروط(شرطی) کرده‌اید و توصیه کرد به اروپا شرطی نکنید، باید قبول کرد برخی مسئولان معتاد به وعده‌های غرب هستند و از این رو کار را بر روی زمین می‌گذارند، اما رهبری تاکید دارند که به مردم و توان داخلی تکیه کنید.
   
رسایی افزود: همواره در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که  برخی از خطبه‌ها و نطق‌های انقلابی گذشته خود در مجلس پشیمان هستند و این دلیلش همان مطلبی است که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از آن به نام رفاه‌زدگی یاد می‌کنند، وقتی زندگی لاکچری آقایان، خانواده و نزدیکانشان چه در جریان اصلاح‌طلب و چه اصولگرا در این مسیر قرار گیرد و سفره‌هایشان با مردم عادی فرق کند دیگر از این انسان‌ها انقلابی بودنی نمی‌ماند، راحت‌طلبی و وابستگی به غرب این افراد باعث عقب‌ماندگی از آرمان‌ها و مردم خواهد شد.
  
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کسانی می‌توانند در گام دوم انقلاب محکم قدم بردارند که اصول انقلاب اعتقاد داشته باشند و غیر انقلابی‌ها نمی‌توانند در گام دوم انقلاب را همراهی کنند.
  
وی ادامه داد: ما باید در خود واکاوی کنیم و جهت‌گیری زندگی‌مان را در این مسیر قرار دهیم که اگر این‌طور نباشد جزو ریزش‌ها خواهیم بود، نباید دلمان به این پیشرفت‌ها خوش شود بلکه باید برای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی مقاومت و ایستادگی کنیم.
  
نماینده مردم در مجلس هشتم و نهم تصریح کرد: متاسفانه این خط را در جریان گفتمان برخی مسئولان می‌بینیم که می‌گویند علت تمام مشکلاتمان تحریم و علت تمام تحریم‌ها ایستادگی روی آرمان‌های و ارزش‌های انقلابی‌مان است، این تفکر از کجا نشات می‌گیرد و چه مسیری را دنبال می‌کند، ما در کنار شهدایی سخن می‌گوییم که حرفشان این بود که ما مقاومت می‌کنیم و می‌ایستیم چون می‌توانیم.
  
رسایی گفت: متاسفانه می‌شنویم رئیس‌جمهوری داریم که همین هفته‌های گذشته با آب و تاب در یکی از سفرهای استانی تعریف می‌کند رئیس‌جمهور فرانسه به من گفت اگر شما رئیس‌جمهور نمی‌شدید حتما به ایران حمله می‌کردیم و این را افتخار می‌داند، این افتخار ندارد بلکه مایه خجالت است و باید بگویم که این ادعای حمله خود لاف و دروغی بزرگ بود، فرانسه و دیگران جرات حمله به ایران را ندارند چون انقلاب ما مردمی است.
     
گام دوم را آن‌هایی می‌توانند بردارند که تقابل با کدخدا داشته باشند

وی افزود: گام دوم را آن‌هایی می‌توانند بردارند که تقابل با کدخدا داشته باشند، این انقلاب و این مسیر بدون امتحان قابل پیش رفتن نیست، این قاعده خداست و دنیا دار امتحان و مشکلات است.
   
این کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: رهبری به‌صراحت بیان می‌کنند اگر وعده الهی نبود انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال دوام نمی‌آورد و مطمعن باشید این مسیر ادامه خواهد داشت.
   
رسایی اظهار داشت: درست است در جاهایی ما هم اشتباه داشتیم و دوباره به کسانی رای دادیم که به کدخدا دخیل بسته بودند، خدا را شکر که انقلاب راه چاره‌اش را مشخص کرده و هر چهار سال می‌توانیم تصمیمی درست اتخاذ کنیم، باید به کسانی اعتماد کنیم که خانه‌های اشرافی ندارند، نگاه و عملکردشان انقلابی است و در این مسیر گام بر می‌دارند.
  
وی در پایان گفت: همه وظیفه داریم پیام رهبری را مرور و آن را جزو محکمات زندگی قرار دهیم تا در دهه پنجم انقلاب یاور اسلام باشیم و مواظب فتنه بزرگی که در سال ۹۸ در پیش‌رو داریم با تبعیت از رهبری باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴