فرماندار سوادکوه خبر داد

کاشت 221 اصله نهال به یاد شهدای سوادکوه

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۸۱۵۷۷
فرماندار شهرستان سوادکوه از کاشت221 اصله نهال به یاد شهدای این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
کاشت 221 اصله نهال به یاد شهدای سوادکوه
به گزارش بلاغ، سعید یزدانی در جشنواره انسان، هنر و طبیعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه، با بیان اینکه زندگی و مرگ و ارتزاق مردم مازندران از جنگل بوده است، افزود: همین امر، حفظ جنگل و طبیعت را در مازندرانی‌ها نهادینه کرده است و امروز نیز این احساس در مردم مازندران وجود دارد و این رابطه عمیق و جدانشدنی است.

وی با بیان اینکه رسالت ما تنها کاشت درخت نیست، بر انتقال فرهنگ حفظ جنگل به نسل‌های آینده تأکید کرد و افزود: شاید در این شهرستان 100هزار نفر حدود صدهزار نهال بکارند و این کار سختی نیست اما ما رسالتی بالاتر از کاشت صدهزار نهال داریم و آن انتقال فرهنگ وابسته به جنگل و منابع طبیعی به نسلی است که بعد از ما کارنده و حافظ جنگل باشد.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه در سال 89 تا 90 حدود یک‌و‌نیم میلیون مترمکعب برداشت قانونی از جنگل‌های مازندران داشته‌ایم و در 50 سال اخیر 4 میلیون هکتار از جنگل‌های ما از میان رفته است، سخنان رهبری در رابطه با فواید جنگل و آسیب‌های وارده به جنگل را فصل‌الخطاب عنوان کرد و افزود: ما با آسیب به جنگل ریه‌های زمین را از میان می‌بریم.

یزدانی با اشاره به قدمت سه میلیون ساله جنگل‌های هیرکانی، سطح جنگل‌های استان را یک میلیون و 200 هزار هکتار برشمرد و گفت: این جنگل دست‌کاشت نبوده و در طی این قرن‌ها بارها خود را ترمیم کرده تا اکنون به ما رسیده است اما با دخالت‌های غیرفنی و استفاده غیرمناسب حجم آن بسیار کم شده است.

وی با اشاره به نابودی شمشادهای جنگل‌های شمال، بحران در جنگل‌های بلوط غرب کشور در اثر آفت خاک زغالی، آسیب به جنگل‌های حرا در اثر قاچاق سوخت و تخلیه سوخت در دریا در زمان درگیری قاچاقچیان سوخت با نیروی انتظامی، نابودی جنگل ناهارخوران در اثر ساخت‌وساز بی‌رویه و بحران در جنگل ابر در اثر عبور جاده از میان آن، حال جنگل‌های کشور را خوب ندانست.

فرماندار شهرستان سوادکوه از جنگل‌کاری 126 هکتاری در شهرستان سوادکوه خبر داد و افزود: پیشنهاد و مصوبه کرده‌ایم تا به یاد 221 شهید شهرستان سوادکوه در یک منطقه در شهرستان درخت کاشته شود و هر درخت با نام و یاد یک شهید باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴