تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۸۰۹۴۴
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:حماسه تاریخی مردم شیرگاه در 7 اسفند سال 60 باید در تاریخ و تقویم ایران ثبت شود.
۰
plusresetminus
حماسه مردم شیرگاه در 7 اسفند سال 60 باید در تقویم ایران ثبت شود
به گزارش بلاغ، دوازدهمین مراسم گراميداشت شهادت دو كبوترخونين بال شيرگاه در سال 60 شهیدان داودیان و دوستعلی‌زاده در حمله منافقين به سپاه شيرگاه و خلق حماسه 7 اسفند مردم شیرگاه، همراه با گرامیداشت یادبود حضرت حجت‌الاسلام حاج محمد مجتهدزاده فارابی با حضور پرشور آحاد بسیجیان، مردم و مسئولین شهرستان در مسجد جامع شهر شيرگاه برگزارشد.

سردار حسن حسن‌نیا از فرماندهان جبهه مقاومت در سوریه طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه هفتم اسفند شهر شیرگاه و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: ما هر چه داریم از شهدا داریم و در جنگ نیز هر چه داشتیم از نام مبارک فاطمه زهرا(س) داشتیم،رزمندگان ما با رمز یا زهرا(س) می‌رفتند و نام آن دردانه ی پیامبر به ما روحیه می‌داد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به حماسه تاریخی مردم شیرگاه در 7 اسفند نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اینجا سرزمین شیرمردان است. شیرگاه محل شیرمردانی است که مقاومت کردند و حماسه‌ای در آن سال ها خلق کردند که ماندگار شد، این حماسه باید در تاریخ و تقویم ایران ثبت شود.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه شهر شیرگاه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 اسفند شیرگاه گفت: تلاش می‌کنیم حماسه 7 اسفند مردم شیرگاه در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

اجرای شعر حماسی و آیینی توسط شاعر آیینی کشوری آقای حسن پور و اجرای گروه نمایشی تیرگان بسیج هنرمندان سپاه کربلا نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲