تاریخ انتشارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۳۷۹۷۶۴
کوبا می‌گوید آمریکایی‌ها به‌صورت مخفیانه نیروهای ویژه‌ای را به مرزهای ونزوئلا نزدیک‌ کرده‌اند تا به بهانه بحران انسانی، نقشه خود را برای دخالت در این کشور آمریکای جنوبی عملی کند. ونزوئلا هم اعلام کرده آماده نبرد با آمریکاست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آمریکا بارها اعلام کرده همه گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است و اگر دولت مادورو مسالمت‌آمیز کنار نرود امکان دارد نیروهای آمریکایی در حمایت از گوایدو وارد این کشور شوند. «گوایدو» رهبر کودتاچیان نیز از مداخله آمریکا حمایت کرده است.
چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بخشی از نیروی دریایی آمریکا در کلمبیا مستقر شده است.
 سفیر ونزوئلا نیز در گفت‌و‌گوی هفته گذشته خود با کیهان فاش کرد آمریکا به نیروهای مخالف دولت مادورو در کلمبیا آموزش می‌دهد. روز پنج شنبه نیز در راستای همین اخبار و گزارش‌ها دولت کوبا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بین ۶ تا ۱۰ فوریه(17 تا 21 بهمن) هواپیمای باربری ارتش آمریکا به فرودگاه «رافائل میراندای» پورتوریکو، پایگاه هوایی «سن ایسیدرو» در جمهوری دومینیکن و سایر جزایر استراتژیک دریای کارائیب پرواز کرده است که احتمالا بدون آگاهی دولت‌های این کشورها انجام شده است». همچنین این بیانیه می‌گوید این پروازها از تاسیسات نظامی آمریکا صورت گرفته که نیروهای ویژه و سربازان ویژه نیروی دریایی در آنها فعالیت می‌کنند و برای فعالیت‌های مخفیانه استفاده می‌شود. حالا کوبا اعلام کرده آمریکا قصد دارد «با اهرم زور، یک گذرگاه بشردوستانه تحت حفاظت بین‌المللی بسازد و با ادعای داشتن وظیفه نسبت به محافظت از غیرنظامیان، تمام اقدامات لازم را به‌کار بگیرد.» رئیس‎جمهور ونزوئلا هم هشدار داده چنانچه آمریکا قصد حمله به این کشور را داشته باشد با ویتنامی جدید روبرو خواهد شد.
100 میلیون دلار کمک!!
خبرگزاری فرانسه اما نوشته «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا در پی کنفرانس سازمان کشورهای آمریکایی برای کمک به ونزوئلا اعلام کرد که «۲۵ کشور وعده کمک ۱۰۰ میلیون دلاری را داده‌اند.» بولتون در توئیتی نوشته: «امروز ۲۵ کشور در کنفرانس سازمان کشورهای آمریکایی متعهد شدند تا به ونزوئلا کمک ۱۰۰ میلیون دلاری برسانند.» به گفته «دیوید اسمولانسکی»، هماهنگ‌کننده کارگروه سازمان کشورهای آمریکایی در امور مهاجرت و آوارگان از ونزوئلا این پول به صورت مستقیم برای مراکزی که در مرزهای کلمبیا و برزیل و کورازائو، جزیره‌ای در کارائیب برای آوارگان ونزوئلایی در نظر گرفته شده، ارسال می‌شود! این درحالی است که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا کمک مالی یاد شده را بخشی از یک راهبرد مشخص جهت انجام کودتایی بر ضد کشورش به آمریکا توصیف کرده است.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه هم هشدار داده که اقدامات تحریک‌آمیزی ممکن است در ونزوئلا، در پوشش اعزام کاروان کمک‌های انسان دوستانه به این کشور انجام شود که نتیجه آن حتی می‌تواند به قربانی شدن غیرنظامیان ونزوئلا بینجامد.
 پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود، درباره قصد آمریکا برای تحقق یک سناریوی نظامی و دخالت در اوضاع داخلی ونزوئلا هشدار داده بود.
 علاوه‌بر این، روز پنج شنبه برخی کشورهای عضو سازمان ملل، از جمله روسیه، گروه ویژه‌ای را  برای مقابله با دخالت نظامی در امور داخلی ونزوئلا تشکیل دادند.
 هدف این گروه دفاع از منافع حقوق بین‌الملل در رابطه با ونزوئلا و کمک به حل و فصل بحران به وجود آمده در این کشور عنوان شده است. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷