کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مسخره‌باز»ی با شهوتِ «متفاوت دیده‌شدن»

24 بهمن 1397 ساعت 8:57

رفتار بچه‌گانه‌ای که صرفا ناشی از شهوتِ «متفاوت دیده شدن» می‌آید. کسانی که احساس کوچکی می‌کنند، فکر می‌کند باید جیغ بنفش بکشند تا دیده شوند.


به گزارش بلاغ،مسخره باز فیلم خوبی نیست. کارگردان می‌کوشد با شکست حداکثری و البته ناکام قواعد، متفاوت جلوه کند. این فیلم مورد اقبال منتقدان و تماشاگران قرار نگرفت اما به دلایل غیرقابل درکی توسط هیئت داوران در دو بخش «نوعی نگاه» و «هنر و تجربه» برگزیده می‌شود. «همایون غنی‌زاده» جایزه اولی را دوست نداشت و به جای خود یک مهاجر افغان را فرستاد. اما از دومی خوشش آمد و روی سن رفت.


رفتار بچه‌گانه‌ای که صرفاً ناشی از شهوتِ «متفاوت دیده شدن» می‌آید. کسانی که احساس کوچکی می‌کنند، فکر می‌کند باید جیغ بنفش بکشند تا دیده شوند. همکارمان «مهرزاد دانش»، رفتار خام‌دستانه‌ی او را «لوس‌بازی زننده‌ی جوانک تازه‌کار» دانست. اما خوب بود به آن روی سکه هم توجه می‌کرد. وقتی هیئت داوران به فیلمی در این حد بی‌ربط و آشفته جایزه می‌دهد، اثر اشتباهیِ یک «آدمِ اشتباهی» را برگزیده‌اند و چنین تبعاتی هم قابل پیش‌بینی‌ست. فیلم به شدت شبیه سازنده‌اش شده و حدس اینکه خودش هم دوست دارد به هر قیمتی غیرعادی جلوه کند، کار سختی نبود.


کد مطلب: 379520

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/379520/مسخره-باز-ی-شهوت-متفاوت-دیده-شدن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com