تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۷۹۲۱۹
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران بیان کرد: امروز چیزی به‌عنوان جنگ سخت وجود ندارد و در دهه پنجم انقلاب اسلامی؛ دهه تقابل قدرت نرم ایران با آمریکا در سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد است.
۰
plusresetminus
تقابل قدرت نرم ایران با آمریکا در دهه پنجم انقلاب اسلامی/ اقتصاد پاشنه آشیل کشور است
به گزارش بلاغ، حسین منصوریان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان جویبار هر کشوری مؤلفه های قدرت دارد گفت: مهمترین مؤلفه های قدرت قبل انقلاب اسلامی انرژی، قدرت دفاعی و عمق استراتژیکی با آمریکا و موقعیت سرزمینی بود اما بعد از انقلاب اسلامی به غیر از ارتباط با آمریکا در دو مؤلفه دیگر نیز به آن افزوده شد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت در کشور ما رهبری است خاطرنشان کرد: امروز آنچه که جامعه جهانی مسلمانان گرفتار آن هستند به‌خاطر رهبران بی کفایت است اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری یکی از مؤلفه هایی است که دنیا بر روی آن حساب ویژه ای باز کرده است و هر سخنی که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان می‌شود برای تئوریسین های دنیا قابل تأمل است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و واحد ساری افزود: زمان‌هایی اتفاق افتاده که مقام معظم رهبری با یک سخنرانی تمام نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کردند.

منصوریان با اشاره به اینکه بومی‌سازی قدرت دفاعی یکی دیگر مؤلفه‌های قدرت پس از انقلاب اسلامی است اظهار کرد: امروز چیزی به‌عنوان جنگ سخت وجود ندارد و در دهه پنجم انقلاب اسلامی؛ دهه تقابل قدرت نرم ایران با آمریکا در سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد است.

وی تصریح کرد: دشمن به‌دنبال براندازی نظام در قالب مشکلات اقتصادی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و واحد ساری با بیان اینکه ایران دچار گسست فرهنگی نخواهد داشت گفت: دشمن در حوزه جنگ نرم فرهنگی؛ به دلیل فرهنگ قوی و کهن در حوزه دینی و ایرانی کاری از پیش نخواهد برد.

منصوریان تأکید کرد: دنیای امروز به تدریج در حال ایجاد فاصله با سیاست‌های شیطانی و تک‌جانبه آمریکا است.

وی با بیان اینکه با رعایت این چهار اصل در دیپلماسی شکست نخواهیم خورد بیان کرد: در حوزه سیاست بین‌الملل کارهای بسیار بزرگی انجام شده است که اگر چهار اصل رقابت‌جویی، تعامل‌گرایی، کارآمدی و دیپلماسی فعال در دیپلماسی شکست نخواهیم خورد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و واحد ساری به پاشنه آشیل ایران اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی که بخشی از آن جنگ روانی و بخش دیگر ناشی از تحریم‌ها، پاشنه آشیل ایران است که اگر در این حوزه نظام بتواند کارآمدی خود را همانند سایر بخش‌های ثابت کند هیچ مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲