تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۷۹۲۱۰
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل با بیان اینکه انقلاب ما اتصال به انقلاب فاطمی‌ دارد و دنباله انقلاب حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) در آن زمان قیام لله کرد و آن انحرافی که در نهضت پیامبر بعد ایشان به وجود آمد نخستین کسی بود که در مقابل این انحراف ایستاد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسینیان صبح امروز در حاشیه راهپیمایی امروز مردم آمل همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هزاران نشانه در این ۴۰ سال از انقلاب اسلامی‌رخ داد که همگی یک حقیقت را آشکار و ثابت می‌کنند، اظهار کرد: حقیقت این است که انقلاب اسلامی‌ معجزه قرن و انفجار نور بود که اگر غیر از این بود یا به پیروزی نمی‌رسید و یا در همان ماه‌ها و سال‌های اول مقابل امواج توطئه‌ها و فتنه‌ها فرو می‌ریخت و به تاریخ می‌پیوست.

وی با بیان اینکه این معجزه قرن در اساس حرکت و نهضتی ریشه‌دار است، گفت: اصالت این انقلاب و جوهره پاکش را حضرت روح‌الله(ره) این چنین وصف کرد چون قیام لله بود در مقابل همه آن توطئه‌ها ایستاد و با مقاومت رو به جلو حرکت کرد. این حقیقت و ماهیت دینی انقلاب اسلامی‌ ما است که قیام لله بود و امام از آن خبر داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل با اشاره به اینکه همه قدرت‌های شیطانی با یکدیگر متحد شدند برای نابودی و خاموش کردن انقلاب اسلامی، ادامه داد: نه تنها راه به جایی نمی‌برند بلکه این نور پرتو افشانی‌اش در عالم بیشتر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: حال آیا آنچه که در این ۴۰ سال رخ داد غیر از این نهضت و حقیقتی است که، اسلام در مقابل جبهه استکباری قرار گرفت که جبهه آمریکایی است چون در محوریت جبهه استکبار، اسلام مقابل آن ایستاده و به برکت اسلام قدرت آمریکا رو به افول و زوال است.


حسینیان با عنوان اینکه انقلاب اسلامی‌ ایران دارای ابعاد جهانی و تاثیرات فراوانی بر تاریخ و حرکت انسان‌ها و یک قدرت تعیین کننده در مقیاس منطقه‌ای و بین المللی است، تصریح کرد: راز و رمز این حقیقت نورانی را باید در اتصال واقعه بین فجر انقلاب اسلامی‌ و فجر فاطمی‌ بدانیم.

وی با اشاره به اینکه اگر انقلاب اسلامی‌ به پیروزی رسید در واقع ثمره تلاش ائمه معصومین بود، افرود: آرزوی قلبی آنها بر این بود که در دنیا یک نهضت دینی و اسلامی‌ شکل بگیرد که اسلام در آن حاکم باشد که به جز یک برهه موقتی از دوران ولایت امیرالمومنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع) دیگر شاهد حکومت داری حاکمان اسلامی‌ نبودیم اما بعد از ۱۴۰۰ سال شاهد یک بعثت دوباره‌ای شدیم که آن هم بعثت انقلاب اسلامی‌ بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل با بیان اینکه آیا دور از ذهن است که بگوییم بعد از ۱۴ قرن از نهضت پیامبر دوباره این نهضت شکل گرفت و ادامه پیدا کرد، یادآور شد: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) آرام آرام می‌رفت که نهضتش رو به فراموشی برود اما بهترین و نخستین نهضت‌گر دین اسلام بعد از پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) بوده است.

این مسئول به دلیل اتصال نهضت انقلاب اسلامی‌ در ایران به نهضت فاطمی‌ اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) در آن زمان قیام لله کرد و شب‌ها به همراه حسنین در خانه مهاجران و انصار را می‌زد و از آنها برای امیرالمومنین بیعت می‌خواست. در واقع آن انحرافی که  در نهضت پیامبر بعد ایشان به وجود آمد حضرت زهرا نخستین کسی بود که در مقابل این انحراف ایستاد.

حسینیان با بیان اینکه این اتصال را بعد از ۱۴۰۰ سال ۴۰ سال پیش مشاهده کردیم، تصریح کرد: وقتی به فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه می‌کنیم بیشتر متوجه اتصال این دو انقلاب می‌شویم چرا که فرمودند زهرا فجر درخشانی ست که از گریبان او خورشید ولایت، امامت و نوبت درخشیده و آسمان بلند و رفیعی ست که در آغوش آن ستاره‌های فروزان ولایت قرار دارد؛ در جایی دیگر می‌فرمایند عمده‌ترین رمز بقای اسلام از طریق حضرت فاطمه است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما اتصال به انقلاب فاطمی‌ دارد و دنباله انقلاب حضرت زهرا(س) است، ادامه داد: این امر بعد از رحلت پیامبر و ۱۴ قرن محقق شد و آرزوی ائمه معصومین(ع) تحقق پیدا کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل با بیان اینکه تمام دشمنان در این ۴۰ سال سعی‌شان بر این بود که انقلاب را به زوال بکشانند، اظهار کرد: اما این اتفاق نیفتاد و انقلاب پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف کرد اما در این یک سال اخیر تلاش مضاعفی داشتند که انقلاب به دوران بلوغ و بالندگی خود نرسد اما در روز 22 بهمن شاهد راهپیمایی عظیم و باشکوه از سوی مردم هستیم که جشن پیروزی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی‌ را برپا کردند.

حسینیان با عنوان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ ایران فراوان است، تصریح کرد: کمترین آن این است که یک ملت یک تنه در مقابل تمام دنیای زور، زر و تزویر بایستد و همچنان مقاومت کند و سر پای خود استقامت داشته باشد، این بزرگترین دستاورد است که شاید این به چشم نیاید اما یک واقعیت است که وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما صرف اینکه به مقاومت کردن بسنده کردیم و رشد نداشتیم قطعا اینچنین نیست، ادامه داد: طبیعی است که ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشتیم و اینکه بگوییم ما چقدر سد، راه‌آهن و راه و ... ساختیم اینها حداقلی‌ترین کارهایی ست که هر دولتی می‌تواند انجام دهد، باید فراتر از اینها را بگوییم و آن این است که ایران به یک قدرت برتر نه منطقه‌ای بلکه بین المللی تبدیل شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل یادآور شد: اینکه ۴۰ درصد موضوع بحث و گفت‌وگوی کاندیداهای ریاست جمهوری در آمریکا بر سر ایران باشد این یعنی که قدرت ایران یک قدرت بلامنازع است، اینکه همه دغدغه آنها این باشد که چگونه ایران را مهار کنند این قدرتی ست که لطف و عنایت الهی، رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و استقامت مردم باعث شد به این مقطع برسیم.

حسینیان با بیان اینکه در عرصه‌های موشکی ما جزو چند کشور اول دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: درعرصه‌های مختلف، تجهیزات فضابی، نیروی دریایی و زمینی در همه عرصه‌ها به ویژه دفاعی قدرت فراوانی را کسب کردیم.


وی در پایان گفت: دنیا فکرش متوجه ما شده است و مستکبران دنیا دغدغه ایران را دارند اینکه مردم مستضعف دنیا به ما امیدوار شدند برای ما بالاترین ارزش و افتخار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷