در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار مطرح شد

پاسخ‌های فرماندار به پیگیری وعده‌ها از سوی رسانه‌ها

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۷۹۲۰۸
همزمان با دهه فجر نشست رسانه‌ای فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
۰
plusresetminus
پاسخ‌های فرماندار به پیگیری وعده‌ها از سوی رسانه‌ها
به گزارش بلاغ، همزمان با دهه فجر نشست رسانه‌ای فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمدمهدی نصیری کناری فرماندار فریدونکنار در پاسخ به سوالی درخصوص تنظیم سند توسعه شهرستان اظهار کرد: فریدونکنار از نخستین شهرهایی بوده که سند توسعه شهرستان را تنظیم و ارسال کرده است.

وی با اشاره به وضعیت کلینیک ویژه بیمارستان امام فریدونکنار، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی صورت گرفته اما در حال حاضر به خاطر دوگانگی تصمیم‌گیری مدیریتی که بین شبکه و بیمارستان وجود دارد، این پروژه به سرانجام نرسیده که امیدواریم با رفع تعارضات این مشکلات برطرف شود.

فرماندار فریدونکنار تاکید کرد: مشکلات موجود در سیستم نوبت‌دهی بیمارستان از مطالبات جدی ما است اما بخشی از این مشکل مربوط به منابع و همچنین سیستم بیمارستان‌ها است که حتی در تمام کشور با آن درگیر هستند و فقط مختص فریدونکنار نیست.

وی همچنین درخصوص محل دپوی زباله، تصریح کرد: مشکل زباله باید با توان و علم خارجی برطرف شود چراکه علم داخل پاسخگوی این معضل نیست.

نصیری در پاسخ به سوال مطرح شده در مورد مجوزهای صادر شده برای تغییر کاربری های صورت گرفته در فریدونکنار، گفت: تغییر کاربری ناشی از درخواستی است که به شورای شهر و شهرداری ارائه می‌شود اما در کارگروه و کمیته تلفیق استان، شورای برنامه ریزی و ماده صد مطرح می شود و از مشکلات اقتصادی ما مجزا نیست.

در ادامه این نشست رضویان مدیرمسئول سایت بصیرنیوز پرسش‌هایی را درخصوص وضعیت فریدونکنار در موضوعات اقتصادمقاومتی کارآفرینی و اشتغال، ثبت نشان میراث معنوی دوما، توجه به آب بندان‌های روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله و تورهای پره شاهد و انقلاب برای جذب اکوتوریسم، ایجاد موزه شهدای خطه مبارک، وضعیت تشکیل کمیته تسهیلگران توسعه و چرایی کنارگذاشتن گروه مشاوران جوان فرمانداری مطرح کرد که بسیاری از این موضوعات وعده‌های پیگیری بود که نصیری فرماندار فریدونکنار در جلسه معارفه خود که بیش از یک سال از آن می‌گذشت داده بود و از طرح این پرسش‌ها در این جلسه ابراز خرسندی و اظهار کرد: پرسش‌های مطرح شده نشان می‌دهد که رسانه‌ها پیگیر موضوعات هستند و یکی از مزایای ارتباط با رسانه این است که حرف و وعده‌های مسئولان را یادآوری می‌کنند که این امر مبارکی است.

وی خاطرنشان کرد: تور پره شاهد و انقلاب از جمله مواردی است که قرار است دانشگاه علامه طباطبایی در قالب پایان‌نامه‌ها مورد بررسی قرار دهند و ما پیگیر این امر هستیم.

نصیری با اشاره به وضعیت آب‌بندان‌های روستاهای بزرگ بیشه محله و شیرمحله گفت: این مورد از جمله طرح‌های ملی است که مطالعات آن به پایان رسیده و به احتمال فراوان تا اسفند ماه پس از 40 سال رها شدن دوباره احیا می‌شود.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه به دنبال گرفتن مکانی برای ایجاد موزه شهدای خطه مبارک هستیم تصریح کرد: در حال پیگیری برای گرفتن منزل قدیمی در یکی از روستاهای ازباران برای این کار هستیم اما به دلیل وضعیت نامناسب هنوز بودجه آن محقق نشد.

وی درخصوص عدم تشکیل کمیته تسهیلگران توسعه در فریدونکنار یادآور شد: برای این موضوع با دقت بیشتر در حال کار هستیم.

نصیری همچنین در مورد کنارگذاشتن گروه مشاوران جوان در این دوره از مدیریت فرمانداری فریدونکنار عنوان داشت: از دوره اسلامی استاندار سابق مازندران طی دستوری گفته شد که از داشتن مشاوران در هر عنوانی خودداری به عمل آید اما با توجه به ارتباط نزدیکی که ما با جوانان داریم همیشه تاثیرگذاری آن را حس می‌کنیم.

فرماندار فریدونکنار با بیان رتبه اقتصادمقاومتی این شهرستان گفت: در زمانی که مدیریت این شهرستان به ما سپرده شد در زمینه جذب اعتبار و تسهیلات در رتبه 21 شهرستان‌های مازندران قرار داشتیم اما هم‌اکنون با تلاشی که صورت گرفته به رتبه دوم استان رسیدیم و همچنین در جذب منابع اعتباری با توجه به اینکه 32 میلیارد ریال سهمیه داشتیم اما توانستیم 52 میلیارد ریال جذب داشته باشیم که با پرداخت 160 درصد اعتبار نشان داده‌ایم که می‌توانیم در زمینه‌های اقتصادمقاومتی و اشتغال و کارآفرینی به خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنوع بخشی در اشتغال یکی از مباحث مهم اقتصادمقاومتی است، ادامه داد: با توجه به این امر پرورش کرم ابریشم برای نخستین بار در این منطقه در حال پیگیری است و به دنبال رویکرد تنوع بخشی در زمینه اقتصاد هستیم.

به گزارش بلاغ، در پایان این نشست مقرر شد که در هر فصل یک بار نشست خبری بین اصحاب رسانه و مدیران دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار برگزارشود، همچنین هر کدام از ادارات باید یک نفر آشنا به مسائل روابط عمومی را برای اداره خود معرفی کنند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملزم شد تا قبل از پایان سال نسبت به شناسایی فوری فعالان رسانه‌ای و تشکیل جلسه و ارائه صورت جلسه اقدام کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴