تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۷۹۱۴۳
خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که قیمت‌های فعلی بازار طلا طی هفته‌های اخیر، قیمت واقعی طلا نیست و دولت با کنترل بازار، آن را پایین نگه داشته است و بلافاصله پس از تعطیلات شاهد افزایش محسوس قیمت‌ها در بازار خواهیم بود؛ با وارد امدن این شوک به بازار، خریداران باید منتظر شوک بعدی قیمت طلا در روزهای مانده به شب عید نیز باشند!
۰
plusresetminus
آیا قیمت‌ طلا پس از تعطیلات افزایش خواهد یافت؟/ سکه 4 میلیون و 220 هزار تومان
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با بلاغ، در خصوص وضعیت امروز بازار طلا که بین دو روز تعطیل قرار گرفته، اظهار کرد: طی روز جاری، علیرغم بازاری تقریبا تعطیل که به‌دلیل تعطیلات چند روز اخیر و روز آینده است؛ شاهد افزایش قیمت در بازار هستیم.

وی افزود: بازار دلار و طلا، بستگی به عرضه و تقاضا دارد و عرضه و تقاضا در روزهای تعطیل هم تقریبا راکد است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه هر گرم طلا در بازار امروز، 371 هزار و 500 تومان نرخ‌گذاری شده است؛ گفت: قیمت سکه به 4 میلیون و 220 هزار تومان رسیده است.

این فعال صنفی بازار طلا و سکه در استان خاطرنشان کرد: قیمت نیم سکه دو میلیون و 270 هزار تومان و قیمت ربع سکه یک‌میلیون و 400 هزار تومان است.

به گفته نصیری، قمت امروز سکه گرمی نیز حدود 650 هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که مشتریان بر این عقیده‌اند که قیمت‌ها پس از تعطیلات روزهای اخیر روند صعودی خواهد گرفت؛ بیان کرد: این روند صعودی ممکن است بلافاصله اتفاق نیفتد و یا حتی ممکن است برعکس نیز عمل کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران متذکر شد: همه حدس و گمان‌ها بر این است که طی این ایام، قیمت‌ها را پایین نگاه داشته‌اند و ممکن است پس از تعطیلات، قیمت‌ها روند صعودی را در پیش گیرد.

این فعال صنفی بازار طلا در پاسخ به این سوال که وضعیت قیمت بازار طلا در هفته‌های منتهی به سال نو چگونه خواهد بود؛ اعلام کرد: آنچه مسلم بنظر می‌رسد این است که قیمت‌ها در هفته‌های پایانی امسال و نزدیک به بازار شب عید، روند صعودی خواهد داشت.

به گفته نصیری، بازار شب عید، بازار طلافروشان نیست اما به‌دلیل حجم مسافران به استان و نیز حال و هوای سال جدید، رغبت مشتریان برای خرید طلا در مقایسه با ایام عادی سال بیشتر خواهد بود.

خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که قیمت‌های فعلی بازار طلا طی هفته‌های اخیر، قیمت واقعی طلا نیست و دولت با کنترل بازار، ان را پایین نگه داشته است و بلافاصله پس از تعطیلات شاهد افزایش محسوس قیمت‌ها در بازار خواهیم بود؛ با وارد امدن این شوک به بازار، خریداران باید منتظر شوک بعدی قیمت طلا در روزهای مانده به شب عید نیز باشند!

حال باید دید در ایام تعطیلات نوروزی و تعطیلی دستگاه‌های نظارتی، قیمت‌ها دوباره لجام گسیخته به هر سو پرتاب می‌شود یا دولت برای مهار قیمت‌ها، فکری کرده است و بازار طلا دستخوش نوسانات گذشته نخواهد شد؟!

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما