کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه: مسکو در نظر ندارد بالگردها را رایگان در اختیار نیروی هوایی افغانستان قرار دهد

اقتصاد نیوز , 21 بهمن 1397 ساعت 22:12

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با اشاره به امتناع آمریکا برای خرید بالگردهای روسی برای افغانستان گفت: مسکو در نظر ندارد این بالگردها را رایگان در اختیار نیروی هوایی افغانستان قرار دهد.


به گزارش بلاغ،«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان و معاون بخش دوم امور آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «تاس» اظهار داشت: مسکو در نظر ندارد تا بطور رایگان بالگردهای خود را در اختیار افغانستان قرار دهد. باید هزینه این بالگردها پرداخت شود.

کابلوف گفت: رهبری کنونی افغانستان در روابط روسیه-افغانستان به گونه‌ای رفتار می‌کند که ما اصلا خواستار آن نیستیم. بسیار غیرمنطقی است که رئیس جمهوری که روابط دوستانه ندارد از ما درخواست هدیه کند.

وی افزود: ارتش روسیه به این بالگردها نیاز دارد و واشنگتن نیز از خرید آنها امتناع کرده است بنابراین مقامات کابل باید در پی دیگر راه‌ها برای پرداخت هزینه آن باشند.

نماینده ویژه پوتین با اشاره به برنامه آمریکا برای جایگزینی بالگردهای روسی با نمونه‌های آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها مختارند بالگردهای خود را در اختیار افغان‌ها قرارد دهند اما اگر دولت افغانستان بالگردهای روسی را می‌خواهد باید راهی برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای کمک کننده پیدا کند.


کد مطلب: 379139

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/379139/روسیه-مسکو-نظر-ندارد-بالگردها-رایگان-اختیار-نیروی-هوایی-افغانستان-قرار-دهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com