کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم:

بریدگان از انقلاب در جایگاه خدمت بجز خیانت کاری نکردند

21 بهمن 1397 ساعت 7:00

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم گفت: امروز کسانی بریده‌اند که منتظر بودند از قِبَل انقلاب به جایی برسند و در جایگاه خدمت بجز خیانت کاری نکردند و قدمی برنداشتند.


به گزارش بلاغ، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی شنبه شب در شانزدهمین یادوراه 44 شهید منطقه کسلیان سوادکوه، با اشاره به تاریخ اسلام و دوره انقلاب اسلامی و دوره کنونی گفت: مشابهت‌های بسیاری میان جوانان و شیعیان برای دفاع از این انقلاب و ویژگی‌های صاحب امروز، حضرت فاطمه (س) وجود دارد.

وی نخستین ویژگی برجسته حضرت فاطمه (س) را اخلاص در عمل برشمرد و ماندگاری ایشان را کار برای خدا دانست و با بیان اینکه این اخلاص را به فرزندان خویش نیز منتقل کرده است، افزود: کاری که برای خدا انجام شود، ماندگار می‌شود و شهدای این انقلاب و جنگ نیز به واسطه اخلاصشان ماندگار شدند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم با بیان اینکه در نگاه به این میدان و برگزاری شانزدهمین یادواره شهدا نیز کار برای رضای خدا را می‌بینیم، افزود: شهدا نمونه میدان عمل برای رضای خدا هستند و افرادی که به برکت انقلاب و قیام مستضعفان سر سفره نشسته‌اند و از سر حرص و طمع هر غلطی که دلشان بخواهد می‌کنند، بدانند که روز حساب به زودی فرا می‌رسد.

شاهچراغی اخلاص را عامل تاثیر کلام امام و رهبری علی‌رغم تلاش‌های دشمنان دانست و با بیان اینکه بیشترین دشمنی و اهانت، در فضای رسانه‌ای علیه رهبری و ولایت است، افزود: اما کلام رهبری همچنان نافذ است چرا که اگر جنس کلام از سر رضای خدا باشد، اثرگذار است.

وی عامل پیروزی جبهه مقاومت را تلاش برای رضای خدا عنوان کرد و با اشاره به میدان‌های رزم در یمن، عراق، سوریه، افغانستان، بحرین، پاکستان و هر جایی که تقابل حق و باطل وجود دارد، گفت: اگر جایی ماندگار شده، دلیل این است که مجموعه‌ای برای رضای خدا پا به میدان گذاشته‌اند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم با بیان اینکه حضرت زهرا (س) کشته راه ولایت است، گفت: ایشان نه برای همسر که تا جان در بدن داشت پای امامش ایستاد و به تبع او در عاشورا، یاران سیدالشهدا این گونه عمل کردند و تا زنده بودند نگذاشتند سیدالشهدا به میدان برود و شهدا ما هم همینگونه بودند.

وی با اشاره به برخی سخنان افراد مبنی بر دشمنی با خانواده شهدا، خطاب به خانواده شهدا گفت: سرتان بالا باشد چراکه این شهدا کاری کردند که حضرت زهرا(س) و سیدالشهدا انجام دادند و سنگ قبر آنها چه با نام و چه گمنام به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد.

شاهچراغی با اشاره به تلاش‌ها از بیرون و داخل در چند ماه اخیر برای شکستن جبهه مقاومت، گفت: جوانان با تیپ‌های مختلف ثبت نام کردند و آماده رفتن به میدانی هستند که بازگشت از آن مشخص نیست و امروز کسانی بریده‌اند که منتظر بودند از قِبَل انقلاب به جایی برسند و در جایگاه خدمت بجز خیانت کاری نکردند و قدمی برنداشتند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم انفاق و در فکر مردم بودن و تلاش و دعا برای آنها را از دیگر شاخصه‌های وجودی حضرت زهرا (س) دانست و گفت: ایشان حتی برای انفاق جانش، اولین نفر و میدان‌دار است؛ در حالی که یک خانم و مادری بود که فرزندان کوچک داشت و همه آنها در صحنه حاضر بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در قله ایثار قرار دارد و با اشاره به شباهت شهدا با ایشان در انفاق جان خویش، گفت: شهدای ما نیز جان خود را انفاق کردند و در این عالم بجز مکتب شیعه، کجا سراغ داریم که انسان‌هایی برای رضای خدا از سر اخلاص اینگونه جان دهند.

شاهچراغی با بیان اینکه نه مذاکرات بلکه شهدا با جانبازی خود این چهل سال را پیش برده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را کرد، خط پشتیبانی مستمر و چیزی کم نگذاشت اما بچه‌ها با انفاق جان خود ایستادند و در وصیت‌نامه‌هایشان می‌خوانیم که با تمام وجود به میدان آمده‌اند.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) را توجه به فرزندان و تربیت بهترین فرزندان عالم برشمرد و گفت: در میدان تربیت کار به جایی رسید که فرزندان ایشان سرآمد همه ایثارگران عالم شدند و حضرت زهرا باعث شد تا محبت سیدالشهدا در دلها جاری شود و رزمندگان سرگشته سیدالشهدا بودند و اقدامات آنها شاید امروز بسیار متفاوت باشد چرا که وقتی حساب‌ها مادی شود، آن جانسپاری‌ها تعجب برانگیز می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از بهترین اقدامات در این عالم توجه به شهدا است و ایستادن پای شهدا که همان ایستادن در پای رهبری است، مشکلات حل می‌شود، گفت: در سپاه سیدالشهدا بودن سختی دارد و امیدواریم که خون شهدا هدر نرود و پای آنها بایستیم.

در ادامه مراسم یادوراه 44 شهید منطقه کسلیان سوادکوه، اصغر ذبیحی، مسئول برگزاری این یادوراه، یادوراه شهدا را حرکتی مردمی، در جهت حفظ یاد و ارزش‌ها شهدا دانست و با اشاره به نشست با خانواده شهدای منطقه برای برگزاری این مراسم، گفت: اعضای کمیته‌های برگزاری این یادواره همه از جوانان هستند چرا که اعتقاد داریم، جوانان با شور و شعوری که دارند هر ماموریتی را به نحو احسن انجام خواهند داد و این جوانان نمونه‌ای از همان جوانان دیروز هستند.

به گزارش بلاغ، شانزدهمین یادواره 44 شهید منطقه کسلیان همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) در حسینیه روستای ولیلا شهرستان سوادکوه برگزار شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 378991

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/378991/بریدگان-انقلاب-جایگاه-خدمت-بجز-خیانت-کاری-نکردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com