تاریخ انتشارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۷۸۹۷۸
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) گفت: ملت انقلابی و مومن هم همین مردم ایران اسلامی هستند که در 22 بهمن مجدداً شکوه و عظمت خود را بیش از پیش به دنیا نشان خواهند داد.
۰
plusresetminus
ملت انقلابی در 22 بهمن شکوه و عظمت خود را به دنیا نشان می‌دهد/ ایستادگی رمز اعتلای همه جانبه کشور
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام جواد موحد در نوزدهمین یادواره 18 شهید مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرستان نکا با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) گنجینه اسرار الهی بود، اظهار کرد: بشر نالایق نعمات الهی کاری کرد که خیلی زود این گنجینه اسرار الهی در خاک مدفون و بشر از موهبات آن بی‌بهره شد.

وی افزود: اما تقدیر الهی در آن بوده که قرن‌ها بعد در همان روز ولادت حضرت زهرا(س) امام راحل به ‌دنیا بیاید و همان اسرار الهی به واسطه وجود امام راحل در این دنیا تجلی کرده پیدا کند.

نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب روزهای زیادی نگذشت که انقلاب با تحریم و تهدیدهای دشمن مواجه شد که یکی از آن‌ها جنگ تحمیلی علیه کشور با اتحاد دنیا برای کمک به عراق بوده است.

این مسئول اضافه کرد: شهدا، علما و مردم در پیشبرد جنگی که بیش از 47 کشور دنیا بر ما تحمیل کردند نقش اساسی داشتند و این را به عنوان سند افتخار خود قرار می‌دهیم.


* فاکتورهای چهار گانه عزت جامعه اسلامی در قرآن

در ادامه موحد درمورد عوامل و مفهوم عزت در قرآن کریم، تصریح کرد: در مقابل عزت مفهومی و واژه‌ای به نام ذلت قرار دارد که باید بررسی کرد عوامل عزت و ذلت در قرآن چه عواملی هستند.

وی افزود: در قرآن کریم عزت ریشه دارد و بیش از 90 بار کلمه عزت و عزیز در این کتاب الهی تکرار شده که عزت به عنوان یک عامل در وجود انسان و مانع ذلیل شدن انسان می‌شود تعریف شده که بالاترین توصیف الهی نیز قرار گرفته است.

نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) در مورد عوامل عزت یک جامعه بیان کرد: وجود امامت و رهبری، تشکیل شدن جامعه از مردم مومن و انقلابی عوامل عزت هستند چراکه وجود رهبری در سستی‌های مسئولان و سیاسیون مانع مغلوب و ذلیل شدن کشور شد و این را همه مشاهده کردند.

این مسئول اضافه کرد: ملت انقلابی و مومن هم همین مردم ایران اسلامی هستند که در 22 بهمن مجدداً شکوه و عظمت خود را بیش از پیش به دنیا نشان خواهند داد.

وی گفت: بهره‌مندی از نیروی مسلح مکتبی سومین عامل عزت است چراکه هر نیروی مسلحی عامل عزت نخواهد بود.

* ذلت نتیجه اعتماد به دشمن

موحد اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل مهم عزت جامعه از نگاه قرآن خون مقدس شهدا است، راه، نام، اندیشه و خون شهید عزت آفرین است چراکه خداوند آن‌ها را در قرآن زنده و متنعم از روزی الهی توصیف فرموده و ما در عرصه‌های مختلف کشور زنده بودن شهدا را دیدیم.

وی درمورد عوامل ذلت یک جامعه افزود: ذلت حالتی در انسان است که سبب خار و شکسته شدن انسان می‌شود و بیش از 30 آیه در قرآن از عوامل ذلت از زمان قوم بنی‌اسرائیل تا عصر پیامبر گرامی اسلام بیان شده است.

نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) اذعان کرد: اگر کسی در برابر رهبران الهی از پیامبران تا امامان بایستد دچار ذلت خواهد شد همانطور که ایستادگی خوارج برابر امیرالمونین، ایستادن منافقان برابر پیامبر و ایستادن مردم کوفه در برابر اباعبدالله نمونه‌هایی از آن به شمار می‌روند.

این مسئول اضافه کرد: اعتماد به دشمن یکی دیگر از عوامل ذلت است البته اول باید قبول کنیم که دشمن داریم اما برخی داشتن دشمن را کتمان می‌کنند درحالی که خداوند در قرآن شیطان را دشمن می‌خواند و این شیطان امروز در آمریکا تجلی کرده است.

وی گفت: دومین و ومین دشمنان مونان در قران یهود و مشرکان تابع آن‌ها هستند که امروز یک حزب تندروی آدم‌کش به نام اسرائیل در فلسطین اشغالی سر درآورده و مورد حمایت کشورهای غربی است که علیه اسلام و کشورهای اسلامی چه جنایت‌هایی را که انجام ندادند.

* حفظ تمامیت مرزی کشور در انقلاب اسلامی

موحد تصریح کرد: قرآن دشمن چهارم را منافقان می‌داند و فقط در کشور ما 17 هزار نفر به دست منافقان ترور شدند که شخصیت‌های برجسته سیاسی، علمی و رجال کشور در آن‌ها بودند.

وی عزت را در بندگی خدا دانست و افزود: قرآن می‌فرماید کسی به دشمن اعتماد کند ذلیل خواهد شد و نمونه آن جعده همسر امام حسن(ع) بوده که بنابر وعده معاویه به امام زهر خوراند تا همسر پسر معاویه شود اما بعد از شهید کردن امام، معاویه نیز او را دچار ذلت کرد و به بدبختی افتاد و با فلاکت از دنیا رفت چراکه به دشمن اعتماد کرد و ذلیل شد.

نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) صدام را نمونه دیگری از اعتماد به دشمن و ذلت بعد از آن خواند و خاطرنشان کرد: صدام زمانی که رئیس جمهور کشور مسلمان عراق شد به آمریکایی‌ها یعنی دشمن اعتماد کرد و پای آمریکا را به غرب آسیا باز کرد اما سرانجام این رئیس جمهور قلدر عراق را از پستو در بیابان‌های عراق بیرون کشیدند و در نهایت ذلیلانه کشته شد.

این مسئول اضافه کرد: امروز ما هم باید در جامعه خود مراقبت کنیم چراکه ایران همواره کشور بزرگ و پهناوری بوده اما به خاطر بی‌کفایتی بعضی از سلاطین که مستعمره کشورهای غربی شدند بخش‌هایی از کشور را از دست دادند که آخرین آن بحرین بود که در زمان پهلوی از کشور جدا شد.

وی گفت: اما همین ایران بعد از انقلاب در مقابل حمایت 47 کشور دنیا در جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک کشور را از دست نداد چون امامت و رهبری، نیروی مسلح مکتبی و مردم مومن مجاهد دارد و در برابر آن‌ها کمر خم نکرد.

* ایستادگی رمز اعتلای همه جانبه کشور

موحد تصریح کرد: امروز هم باید مسئولان برای مردم وقت گذاشته و زحمت بکشند، آری حق مردم است که در آسایش و رفاه باشند و مردم سهم بزرگی از عزت کشور دارند، عامل دیگر شهدایی هستند که مثل خورشید در کشور می‌درخشند و در کنار جانبازان و ایثارگران برای عزت این کشور و مردم از جان و جسم خود مایه گذاشتند.

وی افزود: اگر امروز می‌خواهیم اعتلای ایران، اسلام و پرچم را شاهد باشیم ایستادگی، مقاومت و پیروزی به سوی اهداف در مقابل دشمنانی که با تفکر شیطانی برابر تفکر توحیدی از بتدای خلقت انسان ایستاده‌اند نباید کوتاه آمد.

نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) تأیید کرد: امروز بیش از هفت میلیارد جمعیت جهان چشم انتظار امام زمان(عج) هستند اما آنچه از اسناد و خطبه غدیر به دست می‌آید امام زمان(عج) کسی است که ما به او اعتقاد داریم که آرزو داریم پرچمی که امروز برافراشته شد به سربازی همه ما و رهبری رهبر معظم انقلاب به دست امام زمان سپرده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴