تاریخ انتشارجمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۷۸۹۵۷
امام جمعه نکا گفت: در راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور خود به شهدا و صالحان ملحق می‌شویم و وظیقه ملی، دینی و وجدانی خود را انجام داده به دنیا و دشمنان اعلام می‌کنیم ملت ایران در 22 بهمنی که در پیش داریم حماسه‌ای به مراتب مهم‌تر و بی‌نظیرتر از سال‌های گذشته با حضور حداکثری خود خلق خواهند کرد.
۰
plusresetminus
حضور حداکثری و بی‌نظیر ملت ایران در جشن ملی 22 بهمن/ با مدیریت اشرافی مشکلات حل نمی‌شود
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به قرار داشتن در شرایط بسیار حساس، اظهار کرد: دشمنان همه متحد و بسیج شده‌اند و زمانه بر سر جنگ است که با تقوا به راحتی از این پیچ تاریخی و شرایط سخت عبور خواهیم کرد.

وی افزود: خداوند ما را به یادآوری ایام‌الله ها مانند 22 بهمن‌ها سفارش کرده که هم خود به یاد بیاوریم و هم یکدیگر را یادآوری کنیم همچنین خداوند می‌فرماید دشمنان ما را از بین می‌برد و ما را جایگزین آن‌ها می کند اما اگر ما هم مانند آن‌ها فساد و بی‌توجهی به ملت داشته، به دشمن التماس کرده و انفعال از خود نشان دهیم همان سرنوشت برای ما هم وجود دارد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: اما اگر در شرایط استقلال قرار داشته، انفعال داشته، با عدالت با مردم رفتار کرده و ساده‌زیستی داشته، دنبال اشرافیت نرفته و خدا را به یا داشتیم خداوند نعمت‌ها را تداوم می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: همه چه مردم و چه مسئولان باید حواسشان جمع باشد چراکه مسئولان را نیز مردم انتخاب می‌کنند پس باید طوری مسئول انتخاب کنند که با الگوی اسلامی بخواند کمااینکه دشمن به دنبال افزایش فشارها است تا جهت انتقادها را به طرف رهبری بگیرد و رهبری را مقصر نشان دهد اما رهبری همانقدر که به اسلامیت التزام دارد به جمهوریت نیز اعتقاد دارد و به آرای مردم اهمیت می‌دهد.

وی گفت: رهبری کمک و راهنمایی می‌کند اما اینگونه نیز که رهبری کار را پیش ببرد نیست چراکه قوا باید خوب کار کنند بنابراین هم مردم باید خوب انتخاب کنند و هم منتخبین دقت کنند که در کار و فعالیت خود مردم، شهدا و اسلام را فراموش نکنند.

*دشمن حضور ملت در خیابان را هم می‌خواهد هم نمی‌خواهد

محمدی لائینی با اشاره به ثمرات برجسته انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: روزی به ما اجازه کار و فعالیت علمی را نمی‌دادند درحالی که امروز در بسیاری از مسائل علمی در صدر کشورهای جهان و در رتبه‌های برتر جهانی قرار داریم و این از ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دیگران انقلاب اسلامی را الگوی مقابله با استکبار جهادی می‌خوانند اما باید به صورت جهادی به حل مشکلات پرداخت چراکه با مدیریت اشرافی مشکلات حل نمی‌شود البته نباید مشکلات را با میثاق ملی در 22 بهمن یکی کنیم چراکه دشمن نمی‌خواهد در 22 بهمن در خیابان ظاهر شویم.

خطیب جمعه نکا بیان کرد: دشمن هم می‌خواهد در خیابان بیاییم و هم نمی‌خواهد ، دشمن می‌خواهد با آشوب به خیابان بیاییم و تخریب کنیم اما در 22 بهمن و روز قدس دشمن نمی‌خواهد در خیابان باشیم که باید کاملاً نقطه مقابل آن عمل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: البته مردم در دی ماه 96 به برنامه‌های دشمن بی‌اعتنایی کردند و نشان دادند که به دشمن توجهی نمی‌کنند بنابراین در راهپیمایی روز 22 بهمن با حضور خود به شهدا و صالحان ملحق می‌شویم و وظیقه ملی، دینی و وجدانی خود را انجام داده به دنیا و دشمنان اعلام می‌کنیم ملت ایران در 22 بهمنی که در پیش داریم حماسه‌ای به مراتب مهم‌تر و بی‌نظیرتر از سال‌های گذشته با حضور حداکثری خود خلق خواهند کرد.

وی گفت: ملت یرانی که به وسیله دشمنان تحقیر و توهین می‌شد با انقلاب خود این تحقیرها را پایان داد و ما با استقلال، شرافت و آزادی آقای خود شدیم.

* مشکلات هست اما ما را از حضور باز نمی‌دارد

محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود در بیان مناسبت‌های هفته پیش رو با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: مهمتر از شرکت در عزاداری‌ها الگو کرفتن از این بانو در زمینه‌های مختلف مانند حجاب است که امروز دشمنان دارند تلاش می‌کنند دختران و ناموس ما با فرمی در خیابان بیایند که با الگوی حضرت زهرا(س) منافات دارد هرچند اکثریت جامعه با حجاب و مقید هستند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) هم روسری داشت و هم چادر چراکه در آیات قرآن خداوند به پیامبر سفارش فرموده که زنان مومن روسری‌های خود و چادر را بر سر خود قرار دهند اما امروز چادرها کنار رفته و کمتر دیده می‌شود مانند همین دبیرستان‌های دخترانه که اصلاً چادر ندارند حال چگونه می‌خواهند این دختران وقتی بزرگ‌تر شدند چادری شوند مشخص نیست و این ظلم به حضرت زهرا(س) است.

خطیب جمعه نکا بیان کرد: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که هرکدام از این 10 روز دهه فجر برای خود خاطره است قرار گرفته‌ایم مانند 19 بهمن که همافران ارتش با امام راحل بیعت کردند و همین اقدام سبب خنثی شدن کودتای آمریکایی‌ها شد.

این مسئول اضافه کرد: در 21 بهمن حکومت نظامی در سال 57 با دستور امام و تبعیت مردم شکسته شد که امام ریسک بزرگی کرد اما این تدبیر ایشان به نتیجه رسید تا در نتیجه خورشید شکوهمند انقلاب اسلامی طلوع کرد و هنوز بر ما نورافشانی می‌کند و ثمرات فراوانی را برای ما تاکنون داشته است.

وی گفت: اما امروزه به خاطر برخی مشکلات کوچک مانند گرانی‌ها و مسائل وجود دارد که باید حل شود البته باید بدانیم که بیشتر مشکل از طرف ما است و مقدار کمی از سوی غرب است چراکه اگر اقتصاد مقاومتی پیاده می‌شد این مشکلات هم نبود اما به خاطر این مشکلات که حل شدنی هستند نباید ثمرات انقلاب را فراموش کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰