مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه عنوان کرد

تولید سالانه 8 هزار تن مرغ در سوادکوه

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد مطلب : ۳۷۸۹۴۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه میزان تولید مرغ شهرستان در سال را 6 تا 8هزارتن عنوان کرد و گفت: همچنین شهرستان دارای 9 واحد مرغ مادر با ظرفیت حدود 400 قطعه در هر دوره است.
۰
plusresetminus
تولید سالانه 8 هزار تن مرغ در سوادکوه
به گزارش بلاغ، محمد اسماعیلی در مراسم افتتاح مزرعه مرغ مادر گوشتی در روستای گررودبار شهرستان سوادکوه، به مناسبت چهل سالگی انقلاب در آمار مقایسه‌ای به بیان تولیدات قبل و بعد انقلاب در حوزه تولید مرغ در استان پرداخت و گفت: تولید گوشت سفید در سال 57 حدود 20هزارتن و با یکهزار 230درصد رشد به 46هزار تن، تولید تخم مرغ نیز با 436 درصد رشد از 4هزارو700تن به 21 هزارتن و جوجه یک روزه از 5 میلیون قطعه، با ده هزار درصد رشد به 516 میلیون قطعه رسیده است.

وی تعداد واحد مرغ گوشتی شهرستان را 41 واحد با 950 هزار قطعه در هر دوره برشمرد و با بیان اینکه ظرفیت این واحدها تا یک میلیون و 800 نیز می‌تواند برسد، میزان تولید مرغ شهرستان سوادکوه در سال را 6 تا 8هزارتن عنوان کرد و گفت: همچنین شهرستان دارای 9 واحد مرغ مادر با ظرفیت حدود 400 قطعه در هر دوره است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه کل هزینه این مزرعه مرغ را 7 میلیاردو 700 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 3 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیارد ریال آورده سرمایه‌گذار و همچنین؛ 2 میلیارد دیگر بابت جوجه، دارو نهاده بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه 15هزار متر عرصه این مزرعه مرغ به‌صورت واگذاری و منابع ملی بوده، میزان اشتغال مستقیم این مزرعه مرغ را 18 نفر و اشتغال غیرمستقیم را 15 نفر برشمرد.

وی با بیان اینکه در این مزرعه هر مرغ در هر دوره حدود 150 تخم می‌گذارد و در هر دوره 700تن مرغ تولید می‌شود، افزود: این مزرعه می‌تواند نصف نیاز مصرفی شهرستان را تأمین کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴