تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۷۸۷۸۵
رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران فتح‌الفتوح انقلاب را ایجاد بصیرت در دل جوانان عنوان کرد و گفت: علی‌رغم همه سختی‌ها که دشمن برای مردم ایجاد کرده تا جلوی چهل سالگی انقلاب را بگرد، اما مردم دل در گرو نظام و جامعه نبوی دارند و به پای آن ایستاده‌اند.
۰
plusresetminus
ایجاد بصیرت در دل جوانان فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی/مردم پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محمود شیخ‌الاسلامی، در همایش بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام‌نور واحد پل‌سفید، با بیان اینکه هدف خداوند از خلقت انسان سعادتمندی انسان بوده و برای این کار پیامبران را برگزید، افزود: برخی پیامبران موفق شدند و برخی دیگر موفق نشدند چرا که اقبال مردمی را با خود نداشته‌اند و مردم با سوء انتخاب، شیطان را انتخاب کرده بودند.

وی با بیان اینکه خداوند می‌خواست تا با حکومت دینی مدل انسان‌سازی را به انسان نشان دهد، گفت: پیروزی جهان اسلامی بر کفر قریشی موجب زانو زدن ابوسفیان‌ها شد و فتح الفتوح را پدید آورد و این دین استحقاق پذیرش دارد چرا که به دنبال عدالت و به کمال رساندن انسان‌ها است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان اینکه خداوند برای شناخت بشریت بسیار هزینه کرده است و هیچ‌گاه برای هدایت بشر عقب‌نشینی نمی‌کند،گفت: مردم در زمان امام حسین (ع) به بی‌بصیرتی رسیدند و هزینه آن شهادت امام حسین (ع) و اسارات حضرت زینب (س) بوده است.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی پس از فوت پیامبر موجب دوری مردم از راه انقلابی اهل بیت شد و حکومت با فرزندان پیامبر وقیحانه رفتار کرد، افزود: مردم ایران حکومت پادشاهان را تجریه کردند و تشنه اسلام بودند.

وی در رابطه با وضعیت دین در دوره رضا شاه گفت: روس‌ها مساجد مازندران را تبدیل به اصطبل کرده بودند و روحانیون غیرمجتهد اجازه پوشیدن لباس روحانیت را نداشتند و کسی حق نداشت در ادارات نماز بخواند و هیئت برگزار کند تا اینکه سید بزرگواری از خمین آمد و در سال 42 و مصادف با عاشورا، شعار عاشورا و مکتب عاشورا را با خود آورد و خاستگاه انقلاب از همان 15 خرداد 42 شکل گرفت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با اشاره به افزایش قیمت ناگهانی نفت در دوره پهلوی دوم و خرید بی‌حد و حساب تسلیحات از امریکا، افزود: در آن دوران گاو شیرده امریکا، ایران بوده است و با انقلاب دست آنها کوتاه شدند و آنها برای مقابله با انقلاب طبس و جنگ را براه انداختند و ما برای حفظ این انقلاب و نظام 200 هزار شهید داده‌ایم.

شیخ‌الاسلامی فتح‌الفتوح انقلاب را ایجاد بصیرت در دل جوانان عنوان کرد و افزود: علی‌رغم همه سختی‌ها که دشمن برای مردم ایجاد کرده تا جلوی چهل سالگی انقلاب را بگرد، اما مردم دل در گرو نظام و جامعه نبوی دارند و به پای آن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی چهل سال اخیر از جمله آنها به علم نانوتکنولوژی، عمل‌های لیزری، سدهای بتنی، علم ساخت پهبادها به روش مهندسی معکوس و ساخت موشک و ماهواره اشاره کرد و با بیان اینکه پس از انقلاب عدالت آموزشی بویژه در سطح آموزش عالی در کشور ایجاد شد، افزود: شاید شرایط اشتغال برای همه مهیا نباشد اما افزایش علم در تربیت فرزندان و چگونه زندگی کردن اثربخش است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران در پایان شاخص‌های انقلابی بودن از دید رهبری را پایبندی به ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب، پایبندی به استقلال و تقوای دینی و سیاسی برشمرد و گفت: اگر مسئولان روحیه خدامحوری و تقوای سیاسی داشته باشند، مدینه فاضله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴