کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار سوادکوه خبر داد

تشکیل کمیته ویژه برای به‌روزرسانی کارخانه کک‌سازی سوادکوه/ایجاد پایگاه پژوهشی برای «اسپهبد خورشید»

14 بهمن 1397 ساعت 12:41

فرماندار شهرستان سوادکوه درباره اما و اگرهای کارخانه کک‌سازی سوادکوه، گفت: اگر پروژه پیوست زیست محیطی نداشته چرا کلنگ‌زنی شده و با توجه به کلنگ‌زنی و هزینه 47 میلیارد تومانی، مقرر شد تا کمیته جداگانه برای آن تشکیل شود تا پروژه به‌روز و فیلترسازی شود.


به گزارش بلاغ، سعید یزدانی در جمع خبرنگاران شهرستان، با بیان اینکه در جشن بلوغ انقلاب باید به بررسی تحقق اهداف و شعارهای انقلاب پرداخت، انقلاب اسلامی را متفاوت از دیگر انقلاب‌ها و یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی با مرجعیت دینی برشمرد و بیان دستاوردها را نه دستاوردهای عمرانی که مبنی بر تحقق شعار محوری انقلاب،" استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست.

وی با اذعان بر اینکه ما در راستای تحقق منافع ملی با تحمل شرایط سخت استقلال خود را حفظ کرده‌ایم، از جمله اقدامات دشمن در مقابله با این انقلاب به غاائله تجزیه‌طلبی اقوام، جنگ مذهبی و اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی، ترورهای کور، جنگ هشت ساله تحمیلی اشاره کرد و افزود: اما ما با کمک شهدا هزینه کرده‌ایم و این هزینه، انقلاب اسلامی را هم بیمه کرده است.

فرماندار شهرستان سوادکوه در رابطه با تحقق شعار "آزادی"، یکی از شاخص‌های آزادی را تیراژ مطبوعات دانست و به افزایش تیراژ مطبوعات و اکران فیلم‌ها با مضامین انتقاد از دولت پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تئوریسین‌های غربی، اعتقادی بر تجمیع جمهوریت و اسلامیت نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: امام راحل تجمیع این دو را در کنار هم اثبات کرد و نمونه آن برگزاری 30 انتخابات در طی این چهل سال بوده است.

یزدانی با بیان اینکه انحراف انقلاب‌ها از تمرکز قدرت ناشی می‌شود، افزود: امام اعتقاد به توزیع قدرت داشته  و از تمرکز قدرت جلوگیری کرده و آن را بین سه قوه تفکیک کرد و خود تنها یک ناظر عالی بود.

فرماندار شهرستان سوادکوه سه علت انقلاب را اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد و از جمله علل اقتصادی به عدم توزیع عادلانه ثروت، اختلاف فاحش توسعه یافتگی شهر و روستا برشمرد و گفت: با توجه به فروش 6 میلیون بشکه و جمعیت سی میلیونی قبل انقلاب، توسعه یافتگی با آن درآمد همخوانی نداشته است و به عبارتی، ثروت ملی لجام گسیخته و نیازمند مدیریت بوده است.

این مسئول خاستگاه دوم اعتراضات مردم در انقلاب اسلامی را فاصله دین از جامعه برشمرد و گفت: قبل از انقلاب دین به‌عنوان یک مولفه شخصی بوده اما مردم خواستار وجود دین در تمام شئونات زندگی خود بوده‌اند.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی 44 پروژه با هزینه 32 میلیارد تومان طی ایام دهه فجر در شهرستان سوادکوه خبر داد و با اشاره به انجام100 پروژه محوری فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی، افزود: از 44 پروژه شهرستان، 41 پروژه افتتاح و 3 پروژه گلنگ‌زنی است.

فرماندار شهرستان سوادکوه از حمل مشعل انقلاب در 17 بهمن‌ماه در شهرستان اطلاع داد و افزود: این مشعل از پل سفید به زیراب و سپس به شیرگاه خواهد رفت و با توجه به مصادف بودن با ایام فاطمیه شاید جشن شاد نباشد اما عدم شادی دلیل بر کمرنگ برگزار شدن آن نخواهد بود.

وی در رابطه با مسائل معادن در شهرستان و اعتراضات انجام شده، گفت: 11 معدن خطیرکوه بواسطه عدم رعایت شرایط محیط‌زیستی و فنی توسط دادستان پلمب شدند و مقرر شد دوباره بازگشایی شوند مشروط بر اینکه در طی ارزیابی یک ماهه به ایده‌آل معدن برسند و در صورت عدم تحقق، دستور پلمب و ابطال پروانه صادر می‌شود.

این مسئول از تدوین کتاب "سوادکوه در گذر تاریخ انقلاب" توسط فرمانداری شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: این کتاب خدمات و اقدامات چهل ساله دولت جمهوری اسلامی ایران در سوادکوه را بیان کرده و به مقایسه تطبیقی اقدامات بعضی ادارات در قبل و بعد از انقلاب می‌پردازد.

یزدانی در رابطه با اما و اگرهای کارخانه کک‌سازی سوادکوه، گفت: اگر پروژه پیوست زیست محیطی نداشته چرا کلنگ‌زنی شده و با توجه به کلنگ‌زنی و هزینه 47 میلیارد تومانی، مقرر شد تا کمیته جداگانه برای آن تشکیل شود تا پروژه به‌روز و فیلترسازی شود.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه کلنگ‌زنی پل پل‌سفید طی 15 تا 20 اسفند ماه انجام خواهد شد، میزان هزینه انجام این پل همراه با مسیر کردآباد و زیرگذر آن را 35 میلیارد تومان بیان کرد و در رابطه با میدان زیراب گفت: میدان زیراب نه حذف بلکه تنها شعاع آن کمی کاسته خواهد شد.

وی اسپهبد خورشید را یک پروژه تاریخی در سطح ملی دانست و با اشاره به اینکه هنوز هیچ پژوهشی برای آن انجام نشده یکی از ملزومات اولیه را کاوش غار و اکتشاف اشیا درون آن و ایجاد موزه عنوان کرد و افزود: طی نشستی با مدیرکل گردشگری استان مقرر شد تا مبلغ حداقلی 150 میلیون تومان برای ایجاد پایگاه پژوهشی درنظر گرفته شود مشروط به اینکه بعدا کد پروژه و اعتبار ملی برای آن گرفته شود.

یزدانی در رابطه با بدهکاری حدود 6 میلیاردی شهرداری زیراب در رابطه با سیل 1394، گفت: سرفصل دولتی برای پرداخت هزینه خسارات اینچنینی که ناشی از اشتباه شهرداری است، دیده نشده اما در حال تعامل با خسارت‌دیدگان هستیم تا در ازای خسارت خود، شهرداری همان پروژه را با اصول و ضوابط فنی برای آنها بسازد و مابه‌التفاوت تاخیر چهارساله در دو واحد اضافه لحاظ شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 377936

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/377936/تشکیل-کمیته-ویژه-به-روزرسانی-کارخانه-کک-سازی-سوادکوه-ایجاد-پایگاه-پژوهشی-اسپهبد-خورشید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com