رئیس اداره میراث فرهنگی گلوگاه:

8 روستای گلوگاه مقصد گردشگری می‌شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۷۷۳۲۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلوگاه گفت: در این شهرستان 8 روستا به عنوان مقصد گردشگری و بعضی هم بعنوان مسیر گردشگری و برخی نیز مقصد و مسیر گردشگری معرفی شدند.
۰
plusresetminus
8 روستای گلوگاه مقصد گردشگری می‌شود
به گزارش بلاغ، علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آثار تاریخی ثبتی گلوگاه، اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی دو اثر ثبتی در سطح شهرستان وجود دارد که مجموعه شاه عباس در سمت جنگل مَشی و خانه رسولی در روستای تیله‌نو هست که کارهای ثبتی آنها انجام شد.

وی افزود: اثر تاریخی خانه رسولی روستای تیله نو را با برنامه ریزی خوب به عنوان اقامتگاه بوم گردی در شهرستان گلوگاه معرفی خواهیم کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلوگاه گفت: در شهرستان 8 روستا به عنوان مقصد گردشگری و بعضی هم بعنوان مسیر گردشگری و برخی نیز مقصد و مسیر گردشگری معرفی شدند.

وی ادامه داد: در روستاهای پایین دست اعم از مهدیرجه، تیرتاش، لمراسک، تیله نو به عنوان مسیر گردشگری و روستاهای هزارجریب گلوگاه مانند رمدان، اوارد، هَمچان، وزوار به عنوان روستای مقصد انتخاب شدند.

این مسئول با اشاره به روستاهای هدف گردشگری در شهرستان گلوگاه بیان کرد: روستای آغوزدره در هزارجریب گلوگاه جزء روستای هدف گردشگری است که بالاتر از مقصد گردشگری به حساب می‌آید که این روستا تنها روستایی است که به عنوان هدف گردشگری در شرقی‌ترین نقطه مازندران مشخص شده است.

جعفری در خصوص مرمّت و حفظ اثر تاریخی و مذهبی در گلوگاه افزود: برای امامزاده هاشم روستای تیرتاش و حمام تاریخی ریحان آباد در سال‌های گذشته اعتبار جزئی داشتیم و امسال برای مرمت این اثارهای تاریخی به زودی اعتباراتی خواهیم داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلوگاه در خصوص حفاری غیر مجاز گفت: از ابتدای سال تاکنون 4 مورد کشف حفاری غیر مجاز در شهرستان گلوگاه داشتیم که مجرمین به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴