تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۳۷۶۵۲۹
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با امضای FATF تحریم‌ها بیشتر و فشارها شدیدتر خواهد شد، گفت: با پیوستن به FATF در شرایط جنگ اقتصادی، خودمان را به میدان بازی می‌برند و با دست خودمان کشورمان را تحریم کرده و نابود می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: جنگ بدر نقطه عطفی در مصاف حق و باطل است و الگویی که ما در مصاف با طاغوت و آمریکا استفاده کردیم طی مسیر بدریون بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید به اعتقادات‌مان حساس باشیم چراکه دشمن، امروز با همه مقدسات ما به جنگ آمده است. به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: متأسفانه با یک تصمیم نابجای ارزی، مردم مدت‌ها دچار مشکلات و چالش شدند. یک تصمیم بود اما آتشی بود که همچنان می‌سوزاند.
حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: مسئولان باید توبه کرده و کمر خدمت ببندند. حرف‌هایی که حاشیه‌سازی است، همه را می‌رنجاند. وقتی جواب درست به مشکلات داده نشود، حاشیه‌سازی می‌کنند تا ذهن‌ها را از موضوع اصلی دور کنند. امام جمعه موقت تهران در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب تحولی بزرگ در عالم بود و در واقع آماده‌سازی جهان برای عدل جهانی است.
وی تصریح کرد: قدرت، رهبری انقلاب را از مرز عدالت و اخلاق بیرون نکرد و امام(ره) اولین قدرت دنیای اسلام بود اما از حسینیه به قصر نرفت و نسبت به مستضعفان بی‌تفاوت نبود. در دوران رهبری‌اش، گریه‌های سحر و تلاوت قرآنش پابرجا بود. حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: اشراف امام خمینی(ره) به همه زوایای زندگی، پرتو ولایت پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بود. ولایت فقیهی که امام(ره) می‌فرمودند استمرار حکومت انبیاء است و دژ مستحکم امنیت و استقلال مملکت است، اجرایی شد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در این روزهایی که در مشهد خدمت حضرت استاد قرائتی بودیم، او از کتابی نقل کرد که ولایت فقیه ریشه در ادیان گذشته دارد و آیه ۴۴ سوره مائده را قرائت کرد. قرآن که مظهر هدایت و نور است و براساس آن، انبیا و ائمه حکومت می‌کنند. مقصود از ربانیان و احبا کسانی است که حکومت می‌کنند.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه مردمی‌ترین، عقلانی‌ترین، سهل‌ترین و کنترل شده‌ترین حکومتی است که شما تاکنون در طول تاریخ لمس کرده‌اید، گفت: انبیاء هر کجا حکومت کرده‌اند در کنار مردم بوده‌اند و هیچ امتیازی در امور مردم عادی بر مردم نداشتند. وی اظهار داشت: این برای ما یک افسانه بود و امام این کار را انجام می‌داد و امروز هم خلف امام در حسینیه‌نشینی و موکت‌نشینی همانند ایشان است. کل زندگی ایشان یک وانت هم نیست. ایشان زندگی زاهدانه‌ای دارند و قدرت و اقتدار و حراست از خط سرخ شهیدان ناشی از سبک زندگی ایشان است. امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آقایان این مسئله را رها نمی کنند. سِرّش را نمی‌دانم!
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: در جنگ مسئله استتار، مهم است. ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم. در هر جبهه‌ای که تاکتیک نداشته باشد و استتار را رعایت نکند برای دشمنان فاش خواهد شد که چه زمان و با چه سلاحی حمله خواهند کرد به همین جهت از اول زمین خورده و شکست خورده هستند. وی بیان داشت: در این جنگ جهانی که در اتاق فکر قدرت‌های غارتگر، تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌گیرد و عده‌ای غارتگر و وابسته برای ما نسخه می‌پیچند. قبول این نسخه خلاف استقلال فرهنگی ماست. ما تابع قرآن و ائمه هستیم و باید برای آنها برنامه و فرهنگ بدهیم نه اینکه بنشینیم و آنها برای ما برنامه‌ریزی کنند و به قیمت ذلت ما، ما را در این گردونه قرار دهند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند مجاری و راه کارهای ما را رصد کنند، تاکید کرد: می‌خواهند دقیقا بدانند ما در چه مجاری‌ای درآمد داریم و با چه کسانی ارتباط داریم و چه کشورهایی در دنیا با ما مراودات اقتصادی دارند؛ می‌خواهند ما را خلع سلاح کرده و متهم کنند. حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه امروز قرارگاه خاتم در پارس جنوبی، کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: کشور آلمان سوالاتی در این خصوص انجام داده است، اگر ما در ساز و کار FATF قرار گیریم ملزم به پاسخگویی هستیم و اگر پاسخگو نباشیم، تحریم‌ها تشدید می‌شود. وی با تأکید بر اینکه فرد عاقل، سرّش را در اختیار دشمن قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: ما نباید از دشمنان رنگ بپذیریم.
امام جمعه موقت تهران خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: شما در برجام هم اصرار زیادی داشتید و نتیجه‌اش این شد که گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شده است. این نتیجه برجام شما بود. چه تضمینی دارید که اگر FATF  را امضاء کردید چوب‌های محکمتری نخورید!؟ حجت‌الاسلام صدیقی  معتقد است: با امضای FATF تحریم‌ها بیشتر و فشارها شدیدتر خواهد شد. وی یادآور شد: با پیوستن به FATF در شرایط جنگ اقتصادی، خودمان را به میدان بازی می‌برند و با دست خودمان کشورمان را تحریم کرده و نابود می‌کنند. امام جمعه موقت تهران افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه مواضع انقلابی در فضای عمومی دارند همچنین دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز FATF را مورد بررسی قرار داده و به اتفاق آراء رد کرده‌اند؛ امیدواریم همه‌جا اقتدار و سربلندی و عزت و استقلال‌مان را در سایه انقلاب ببینیم.
قائل به بسته شدن فضای مجازی نیستیم
فضای مجازی باید مدیریت و سالم‌سازی شود
حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در خصوص ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: در قوه قضائیه مشکل اساسی و بنیادین برای ابلاغ اوراق قضایی داشتیم. وی افزود: این اوراق به صورت کاغذی به دست شهروندان می‌رسید و برخی از آنها به صورت دستی توسط سرباز یا پست ارسال می‌شد و بعضا به دست صاحبان نمی‌رسید آن هم به دلیل برخی از واسطه‌های این مسیر.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: نرسیدن ابلاغ به دست کسی که به دادگاه آمده به معنای طولانی شدن فرایند رسیدگی بود ما متوجه شدیم که بسیاری از این اوراق که حدود ۶۰ درصد اوراق به دست صاحبان آن نمی‌رسید اما با راه اندازی سامانه‌های ابلاغ الکترونیک حل شد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار داشت: مدیران کلان و سیاستمداران و مسئولان هم باید بدانند که چنین تهدیدهایی وجود دارد و برای مقابله با این تهدیدها مسئولیت دارند.
وی بیان داشت: ابتدا وظایف را می‌گویم که اولا گاهی اوقات مشاهده می‌شود دو نوع رویکرد و سیاست متفاوت داریم یک عده‌ای می‌گویند مردم باید آزاد باشند و دست و بال مردم را نبندیم و خواهان آزادی این فضا هستند. یک دسته دیگر هم قائل به این هستند که باید این فضا بسته باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: هیچ کدام از این دو نظر کامل نیست و نظر مفیدی هم نیستند هیچ کس قائل به بسته بودن فضای مجازی نیست و برخی برای اینکه راه میانی را نروند حرف‌های خلاف واقع می‌زنند. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بیان داشت: کسی قائل به بسته بودن فضای مجازی نیست همانطور که امام فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد و فحشا مخالفیم و ما هم نمی‌گوییم که باید بسته شود این افرادی که برخی حرف‌هایی درباره فیلترینگ می‌زنند برای جمع‌آوری رأی است زیرا هیچ کس قائل به بسته شدن فضای مجازی نیست.
وی گفت: از طرف دیگر آنهایی که دلسوز نظام و انقلابند معتقدند که این فضا باید مدیریت شود آن چیزی که ما معتقدیم مدیریت فضای مجازی است و نه بسته شدن فضای مجازی. مدیریت یعنی اینکه ما مراقبت کنیم تهدیدهای این فضا را یعنی پیشگیری کنیم از اتفاقاتی که احتمال وقوع دارد و مسئله مدیریت فضای مجازی است که داریم درباره آن حرف می‌زنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری اظهار داشت: آیا شما قائل به این هستید که دزد راه بیفتد در خیابان و راه برود و کسی هم به او کاری نداشته باشد؟ می‌شود بگوییم بگذارید آزاد باشد و کاری به او نداشته باشید؟ همانطور که پلیس باید در کف خیابان باشد و از امنیت مردم و ناموس او مراقبت کند، باید در فضای مجازی پلیس حضور داشته باشد. چه چیزی را ببندد و بگیرد؟ مردم را؟ نه اتفاقا ما می‌گوییم باید پلیس باشد تا جلوی ناامنی را بگیرد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: سیاستمداران و مجریان کشور مسئولیت فیلترینگ فضای مجازی را دارند. ما به دولتمردان می‌گوییم ما روزانه در قوه قضائیه صدها سایت مستهجن را می‌بندیم. شما می‌گویید باید باز باشد؟ ما با این فحشا و فساد مخالفیم. ما معتقدیم باید فیلترینگ درست اعمال شود و فیلترشکن‌ها مدیریت شود و دزدها و سایت‌های فساد و فحشا مدیریت شود مردم از ما توقع دارند. مطالبه خانواده‌های ایرانی است که فضای مجازی مدیریت شود و فضایی سالم به دست مردم برسد ما حرف از سالم‌سازی می‌زنیم نه بگیر و ببندهایی که برخی به اشتباه به مردم ارائه می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴