کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنر حمید جبلی در کلاه قرمزی

پندار آنلاین , 1 بهمن 1397 ساعت 8:22

شاید برای بسیاری از ما تداعی‌گر خاطرات خوش عروسک‌های کلاه‌قرمزی و پسرخاله باشد؛ شاید هم او را با نقش‌آفرینی‌های بسیارش در سینما و تلویزیون به یاد بیاوریم؛ اما هنر حمید جبلی تنها به این‌ها محدود نمی‌شود و شاید بسیاری از مردم ندانند او عکاس ماهری هم هست.


به گزارش بلاغ،عکاسی برایش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود؛ اول به کلاس تئاتر می‌رود و بعد هم نقاشی و عکاسی! می‌گوید هیچ‌کدام از این کلاس‌ها را از دست نمی‌داده و در این زمینه یادآوری می‌کند: لوازم نقاشی، دوربین فیلمبرداری ۸ میلیمتری، داروهای عکاسی، تاریکخانه، آگراندیسمان؛ خیلی برای من عجیب بود. قبل از چاپ نگاتیو، بال مگس و خیلی چیزهای دیگر را زیر آگراندیسمان می‌گذاشتم و خیلی شگفت‌انگیز بود.

بعدها هم در دوره‌ای چاپگر عکس می‌شود و از سال ۱۳۶۳ در تئاتر شروع به عکاسی می‌کند و می‌گوید: تقریبا بیشتر کارهای آتیلا را عکس گرفتم و کارهای خیلی از دوستان دیگر را، از جمله نمایش درس داریوش مهرجویی و ...

 

حمید جبلی حالا هم جدیدترین نمایشگاه عکس‌های خود را از شهر پلکانی ماسوله به نمایش گذاشته است؛ عکس‌هایی که تاریخ ثبت‌شان به دهه ۶۰ برمی‌گردد.

او یکی از بازیگران فیلم «ای ایران» ناصر تقوایی است که در سال ۱۳۶۷ برای ساخت این فیلم به ماسوله سفر می‌کند؛ به گفته جبلی تغییر فصل موجب می‌شود عوامل این فیلم یک سال در آن منطقه بمانند. او هم که دوربین عکاسی همراهش بوده از فیلم و فضای ماسوله عکاسی می‌کند.

روز افتتاحیه این نمایشگاه با نام «ماسوله ۶۷» گالری آتبین شلوغ است؛ محمود کلاری، رضا بابک و سیف‌الله صمدیان از جمله افرادی هستند که به تماشای عکس‌ها آمده‌اند.

در میان ۳۰ فریم عکسی که روی دیوار رفته است، تصاویر زندگی مردم، بازار ماسوله و منظره‌های در مه فرو رفته این شهر توریستی دیده می‌شود. با دیدن برخی عکس‌های جبلی به نظر می‌رسد او شکارچی ماهری برای لحظات است. او ترجیح داده ماسوله را بدون رنگ (سیاه و سفید) به تصویر بکشد و با سایه‌ها و بافت‌ها حرف خود را بزند. ماسوله‌ای که جبلی به تماشا گذاشته بسیار دست نخورده‌تر از آن چیزی است که این روزها می‌توانید ببینید.

این مجموعه عکس‌ها کتاب هم دارد؛ کتابی که ۷۰ فریم از ماسوله را به روایت حمید جبلی در خود جای داده است و برای فروش در گالری عرضه می‌شود.

نمایشگاه عکس حمید جبلی تا ۹ بهمن ماه در گالری آتبین برپاست. این گالری در خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ قرار دارد.


کد مطلب: 375658

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/375658/هنر-حمید-جبلی-کلاه-قرمزی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com