تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۳۷۵۳۲۳
فرهاد آئیش نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تفاوت ها در فوتبال من را جذب این ورزش می کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، فرهاد آئیش نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون گفت ورزشی وسیله کار یک هنرمند فکر و بدن او است، البته هویت برخی بازیگران به فیزیک آنها بستگی دارد که چاق یا لاغر باشند و آن موضوعی متفاوت است. در جوانی چون مرحوم دایی من یک کوهنورد حرفه ای بود با او تمام کوه های ایران را رفتم.

آئیش در ادامه در خصوص جذابیت های فوتبال خاطر نشان کرد: تفاوت ها در فوتبال من را جذب این ورزش می کند مثلا تفاوت های فوتبال برزیل با اسپانیا برایم جالب است. جذابیت فوتبال برای من به تغییراتی است که مربیان در تیم ها ایجاد می کنند و نوع تفکر آنها است. خودم هوادار پرسپولیس و رئال مادرید هستم و همسرم طرفدار بارسلونا است ولی با هم کری خوانی نداریم.

 

این نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون شباهت هنر و ورزش و فلسفه تیم های ورزشی تصریح کرد: همیشه در ذهنم کارگردانی تئاتر یا سینما را با مربیگری مقایسه می کنم و به نظرم شباهت زیادی دارد. در جوانی در آمریکا درس می خواندم و آنجا فوتبال نوع آمریکایی هوادارن زیادی دارد. در این رشته تفکرات مربیان بسیار تاثیرگذار است.

وی درباره نام تیم های ورزشی تاکید کرد: برای من همیشه اسامی تیم ها جالب است چون به نظرم این اسمی بدون دلیل انتخاب نشده اند و همگی فلسفه خاص خود را دارند.

آئیش در پایان در ارتباط با رابطه نام تیم ها با فلسفه وجودی آنها افزود: البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که این اسامی در زمان تاسیس تیم ها گذاشته شده اند و آنها به مرور زمان تغییر کرده اند و ممکن است اکنون از فلسفه زمان تاسیس خود فاصله گرفته باشند.

منبع : پارس نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما