تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۳۷۴۶۵۶
جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با انتشار بیانیه‌ای، حذف کارشناسان مخالف، خصوصی‌سازی بالادستی صنعت نفت و تحمل نکردن زیر دستان مستقل را به عنوان دلایل زنگنه برای انحلال دانشگاه صنعت نفت عنوان کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تعدادی از اساتید، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با‌ اشاره به جدی شدن انتقال دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم بیانیه‌ای با عنوان «هدف واقعی از طرح انتقال دانشگاه صنعت نفت چیست» منتشر کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه آمده است: «مهندس زنگنه تصور می‌کند دانشگاه صنعت مهد تربیت کارشناسان مخالف بوده است. سیاست‌ها و عملکرد فنی آقای مهندس زنگنه بارها با مخالفت‌های غیرسیاسی کارشناسان صنعت نفت مواجه شده است. اوج این مخالفت‌ها در دوره اول وزارت ایشان صورت گرفت. در آن مقطع آقای مهندس زنگنه علی‌رغم عدم تسلط به مفاهیم و موضوعات علمی و فنی وزارت قصد داشت بر اساس برداشت‌های شتاب‌زده خود در وزارت نفت اقدام کند که با انتقادات وسیع کارشناسان صنعت نفت مواجه شد.
کارشناسان منتقد تقریبا همگی فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعت نفت بودند و در حالی که انتقاداتی که کارشناسان مطرح می‌کردند کاملا فنی و در حوزه مهندسی نفت بودند احتمالا این تصور برای آقای زنگنه ایجاد شد که این دانشگاه به دلایل سیاسی با وی موافق نیست و برای حل معضل باید صورت مسئله پاک شود.»
این کارشناسان با ‌اشاره به هدف زنگنه برای «خصوصی‌سازی بالادستی صنعت نفت» تأکید کرده‌اند: «دیدگاه و سلیقه آقای مهندس زنگنه که البته آن را پنهان نکرده، به دنبال خصوصی‌سازی بخش بالادستی و مدیریت مخازن نفت و گاز کشور است تا جائی که ایشان علنا از قرارداد‌های امتیازی به‌عنوان پیشرفته‌ترین قراردادهای نفتی یاد کردند.
طبیعتا در قرارداد‌های مورد نظر آقای زنگنه مالکیت مخزن و مدیریت بخش بالادستی قابل واگذاری است (که البته بر خلاف صریح سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44 قانون اساسی است). اصرار به ارائه قالب جدید قراردادهای نفتی (موسوم به IPC) هم در این چارچوب قابل درک است.در این دیدگاه، وزارت نفت در حد یک مدیریت کوچک تقلیل خواهد یافت و اداره صنعت نفت واگذار می‌شود. دانشگاه صنعت نفت برای تربیت نیرو جهت وزارت نفت ایجاد شده، بدیهی است وقتی در نهایت قرار باشد وزارت نفت با ساختار فعلی وجود نداشته باشد نیازی به دانشگاه خاص ندارد.»
اساتید و دانشجویان این دانشگاه به «شیوه مدیریت زنگنه» هم ‌اشاره کرده و نوشته‌اند: «چنانکه مشهور است شیوه مدیریت زنگنه بر اطاعت محض و بی‌چون چرای زیر دستان استوار است. ایشان تحمل هیچ زیر دست مستقل و صاحب فکری ندارد و در مدیریت ایشان اطاعت‌پذیری محض یک الزام برای انتخاب شدن، بقا و رشد است.تنها بخشی از سیستم وزارت نفت که ایشان نمی‌توانند مانند کارمندان، آنها را مطیع خود کنند قشر دانشجویان دانشگاه هستند که در موضوعات مختلف صنفی و علمی می‌توانند استقلال فکری داشته باشند.»
در جمع‌بندی نهائی این نامه آمده است: هدف فعلی از طرح انتقال/ادغام دانشگاه صنعت نفت درحقیقت اجرای مرحله آخر سناریو انحلال دانشگاه صنعت نفت است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴