تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۷۴۶۳۳
مشاور فرمانده سپاه قدس گفت: درگیری‌ها در سوریه به خاطر نفت، گاز، کشورگشایی، ثروت و منابع دیگر نیست بلکه همه دعواها بر سر جمهوری اسلامی و اعتقادات تشیع است آنوقت یک عده می‌گویند چرا در سوریه و عراق حضور داریم.
۰
plusresetminus
تمام دعواهای منطقه به خاطر جمهوری اسلامی ایران است/ تحقق بسیج جهانی اسلام با تشکیل جبهه مقاومت
به گزارش بلاغ، سردار رمضان رضایی در جمع بسیجیان و مسئولان شهرستان نکا با اشاره به پایان جنگ تحمیلی با همه فراز و نشیب‌های مختص به آن، اظهار کرد: پس از جنگ، تشکیلات نیروی قدس سپاه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: دشمن پس از آن در مقاطع مختلف این نیرو را تروریستی معرفی کرد اما امام راحل فرمودند که ما انقلاب اسلامی را به همه جهان صادر خواهیم کرد و بسیج جهان اسلام را تشکیل خواهیم داد.

مشاور فرمانده سپاه قدس تشکیل حزب‌الله قدرتمند در کنار مرزهای اسرائیل را استراتژی بلند مدت امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر تشکیلاتی به نام حزب‌الله در کنار مرزهای اسرائیل نداشتیم امروز وضعیت منطقه قابل تصور نبود.

این مسئول اضافه کرد: تمام دعواهای دنیا بر سر خاورمیانه است و آمریکایی‌ها همیشه برای خاورمیانه برنامه داشته‌اند به‌خصوص از زمانی که بن لادن را در افغانستان علیه ارتش سرخ روسیه قرار دادند اما بعد از اینکه در مقابل آن‌ها قرار گرفت تبدیل به دشمن آمریکا شد.

* تحقق بسیج جهانی اسلام با تشکیل جبهه مقاومت

رضایی در ادامه به طرح پرسش چرایی حضور ایران در سوریه و عراق با وجود مشکلات فراوان در داخل کشور پرداخت و در پاسخ به آن تصریح کرد: الان هفت سال است که از آغاز جنگ سوریه می‌گذرد و ما دوراندیشی امام راحل در تشکیل بسیج جهان اسلام را در این نبردهای منطقه از چند کشور در کنار یکدیگر با انجام عملیات مشترک در عراق و سوریه به چشم دیدیم.

وی افزود: بسیج جهان اسلام یعنی متشکل از نیروهای حزب‌الله لبنان، حیدریون عراق، زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان و سایر گروه‌های مختلف که به‌عنوان نمونه فقط نیروهای فاطمیون بیش از 20 هزار نیرو در سوریه مستقر داشته‌اند و در بیشتر عملیات‌ها نیز حضور پیدا کرده‌اند.

این فرمانده عملیاتی سپاه قدس با بیان رو به افول و نابودی بودن اسرائیل، اظهار کرد: روزی حزب‌الله لبنان به اندازه انگشتان دو دست نیز موشک و نیرو نداشت و اسرائیل هر زمان که دلش می‌خواست به لبنان لشکرکشی می‌کرد اما امروز به اقرار اندیشکده‌های آمریکایی حزب‌الله لبنان به اندازه تمام اروپا موشک دارد و این تازه قدرت موشکی حزب‌الله است که آن‌ها چنین اعترافی در مورد آن کرده‌اند.

این مسئول سردار سلیمانی را یکی از سربازان به نام فرمانده کل قوا توصیف و اضافه کرد: حزب‌الله در بسیاری از عملیات‌های سوریه که با فرماندهی مستقیم سردار سلیمانی که همه دنیا درخواست لحظه‌ای ملاقات با این فرمانده بزرگ را دارند انجام گرفته حضور داشته و شهدای بسیاری را نیز تقدیم کرده‌اند.

وی گفت: خیلی‌ها ازجمله رئیس جمهور ترکیه مانند صدام تصور فتح چند روزه سوریه را داشتند اما مانند انقلاب مردم مصر که کار رفیق اخوانی وی یعنی محمد مرسی به دو سال نکشید اینجا نیز به آرزوی خود نرسید.

* سوریه سر پل رسیدن به جمهوری اسلامی ایران

رضایی با اشاره به شکست آمریکایی‌ها در تمام انقلاب‌ها و اتفاقات خاورمیانه به جز انقلاب کشور مصر، اظهار کرد: به محض آغاز جنگ در سوریه فقط 35 درصد خاک این کشور در اختیار خاک مرکزی بود اما ورود سردار سلیمانی به تشخیص رهبر معظم انقلاب در سوریه و عراق ورق را برگرداند.

وی افزود: اولین فردی که از سوریه حمایت کرد رهبر انقلاب بوده است و کار نیز تنها با عملیات مستشاری آغاز شد که امروز به پیروزی دست یافت، حال آنکه روزی همه کشورهای عربی تنها در مدت 6 روز از ارتش اسرائیل شکست خورد.

مشاور سردار سلیمانی در سپاه قدس با بیان تشکیل جبهه مقاومت در جنگ سوریه، خاطرنشان کرد: آمریکا از آن سوی کره زمین خط آفندی خود را آورده به خاورمیانه و همه را اینجا مشغول خود کرد اما امروز کشور سوریه بیش از 200 سال عقب افتاده است.

این مسئول اضافه کرد: دشمنان سوریه را سرپل رسیدن به جمهوری اسلامی می‌دانستند از سوریه تنها نام حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در ذهن ما بوده اما کسی از شیعیان مظلوم مناطق مختلف این کشور ازجمله نبل و الزهرا یا فوعه و کفریا خبری ندارد که چه مظلومانه در این جنگ مقاومت کردند.

وی گفت: دشمنان می‌خواستند جمهوری اسلامی نهایت در حد یک سفارت چند نفره در سوریه حضور داشته باشد اما تصور لشکر جبهه مقاومت در آن را نیز نمی‌کردند.

* پیچیده‌ترین تکنیک‌های جنگ شهری در سوریه

رضایی با اشاره به اینکه پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جنگ شهری در جنگ سوریه و عراق اتفاق افتاد، تصریح کرد: جنگ به حدی رسید که داعشی‌ها در 20 متری زیر زمین تونل می‌کندند و با ماشین در زیر زمین تردد می‌کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که روزی قاسم سلیمانی از تهران سوار خودروی خود شده و در ضاحیه لبنان پیاده شود اما از سوی دیگر آمریکا از سوریه خارج شده و رئیس جمهور آن دزدکی وارد عراق ‌شود.

این فرمانده عملیاتی سپاه قدس با بیان اینکه سوریه اجازه داده تا ما خط آفندی خود را به سوریه ببریم، اذعان کرد: درگیری‌ها در سوریه به خاطر نفت، گاز و منابع دیگر نیست بلکه همه دعواها بر سر جمهوری اسلامی و اعتقادات تشیع است آنوقت یک عده می‌گویند چرا در سوریه و عراق حضور داریم.

این مسئول اضافه کرد: اگر همه نظام با درایت رهبر معظم انقلاب پشت سر رهبری بودند موفقت ما در نبرد سوریه و منطقه زودتر از این اتفاق می‌افتاد اما برخی در بعضی مراحل ایراداتی می‌گرفتند و همراهی نمی‌کردند.

وی گفت: اتفاقات امروز در سوریه جز سربلندی جبهه مقاومت و ایران اسلامی در منطقه و جهان نبوده است چراکه تمام جنگ‌های اخیر اسرائیل و آمریکا در منطقه با شکست برای آن‌ها همراه بود است.

* جنگ بر مبنای اعتقادات

رضایی تأکید کرد: در جنگ بعدی که در منطقه با حزب‌الله از سوی اسرائیل آغاز شود کار این رژیم تمام می‌شود چراکه دوران بزن و در رو تمام شده اما آمریکایی‌ها تا مطمئن نشوند که در صورت جنگ با ایران امنیت اسرائیل تأمین می‌ماند تا 300 سال دیگر هم دست به تفنگ علیه جمهوری اسلامی نخواهند برد.

وی افزود: چراکه بنابر اظهارات سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، اگر اولین تیر از سوی دشمنان به سمت جمهوری اسلامی ایران شلیک شود یقیناً دومین تیر در اسرائیل فرود خواهد آمد.

مشاور سردار سلیمانی در سپاه قدس با وحشیانه تلقی کردن تفکر تکفیری داعش، بیان کرد: این تفکر در هیچ یک از مذاهب اسلامی از شیعه و سنی گرفته تا دیگر ادیان هیچ جایگاهی ندارد اما برخی در داخل کشور به حضور در سوریه و عراق انتقاد می‎کنند.

این مسئول اضافه کرد: مردم و دولت مرکزی عراق و سوریه درخواست کتبی به جمهوری اسلامی برای کمک داده‌اند اما از سوی دیگر آمریکایی‌ها قلدرانه و بدون اجازه از مردم این کشورها در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما بر اساس اعتقاداتی که داشتیم در سوریه جنگیدیم، گفت: ما دشمن را حقیر می‌بینیم و همین نگاه بود که نوع ایستادگی ما را رقم زد تا دشمنان در بسیاری از نقاط جرأت مقابله با نیروهای جبهه مقاومت را نداشته باشند.

* تحقق تمام اهداف جمهوری اسلامی در سوریه

رضایی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در قلب‌های مردم سوریه و عراق نفوذ کرده است، تأکید کرد: امروز بیش از 100 هزار رزمنده در سوریه به جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و برای جبهه مقاومت می‌جنگند بنابراین امروز بودن یا نبودن ما در سوریه مهم نیست بلکه هم پیمانان ما در همه جای سوریه حضور دارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی به همه اهداف خود در سوریه که شامل بیش از 20 هدف از حفظ بشار اسد تا تشکیل جبهه مقاومت و بیرون راندن دشمنان از این کشور بوده دست پیدا کرده است درحالی که دولت مرکزی و مردم سوریه با ما هستند.

این فرمانده عملیاتی سپاه قدس با تشریح شرایط میدانی در کشور عراق، خاطرنشان کرد: در عراق شرایطی است که رئیس جمهور آمریکا وارد عراق شد اما حتی یک نفر از مسئولان عراقی به استقبال وی نرفت.

این مسئول اضافه کرد: امروز حشدالشعبی عراق از ارتش این کشور نیز قوی‌تر است اما تشکیلات مهم دیگری نیز در عراق حضور دارند که بسیار قدرتمند بوده و هم پیمان جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه شیعیان امروز کاملاً بر اوضاع عراق مسلط شده‌اند، گفت: این درحالی است که آمریکایی‌ها روزی با 150 هزار نیرو وارد عراق شدند و در آن روز نیروی قدس به اندازه انگشتان دو دست نیز در عراق نیرو نداشت اما پیروزی برای جریان‌های سپاه بدر، نجبا، حشدالشعبی و دیگر گروه‌های شیعان عراقی با حمایت مرجعیت این کشور بوده است نه آمریکایی‌ها.

* وعده نزدیک نماز پیروزی در قدس شریف

رضایی تصریح کرد: در بعضی از شهرهای عراق مانند تکریت و فلوجه در 50 سال گذشته حتی یک شیعه نرفته بود امام امروز شیعیان عراق تکریت و فلوجه را در حالی که آمریکایی‌ها با 150 هزار نیرو از دسترسی به آن عاجز بودند فتح کردند.

وی در پایان گفت: امروزه انقلاب اسلامی در چهلمین سال عمر خود به برکت خون شهدا و مدیریت ولی امر مسلمین به نقطه‌ای رسیده که چهل سالگی خود را جشن گرفته و اعتقاد داریم که پرچم این نهضت را از طریق ولی فقیه به دست صاحب اصلی‌اش خواهیم رساند و به زودی نماز جماعت را به رهبری ولی امر مسلمین در قدس اقامه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴