مدیرکل امور مالیاتی مازندران خبر داد

معرفی 112 پزشک متخلف مازندران به مركز مبارزه با پولشویی

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۷۴۰۲۳
مدیرکل امور مالیاتی مازندران از معرفی 112 نفر از پزشکان استان به اداره مربوطه برای دریافت اطلاعات مالی و تعیین مالیات خبر داد.
۰
plusresetminus
معرفی 112 پزشک متخلف مازندران به مركز مبارزه با پولشویی
به گزارش بلاغ، علی‌اکبر حمزه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در پاسخ به فرار مالیاتی پزشکان در استان مازندران و اینکه تعدادی از پزشکان از نصب کارتخوان در مطب خود خودداری می‌کنند، اظهار کرد: الزام قانونی برای در اختیار داشتن کارت‌خوان در مطب‌های پزشکی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه اداره کل مالیاتی اطلاعات مربوط به مباحث مالی پزشکان ساری از طریق مراکز درمانی خصوصی را دریافت کردیم، افزود: مالیات‌ همه پزشکان در ساری دریافت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با اعلام اینکه پزشکان شاغل در بخش خصوصی نتوانستند مباحث مالی خود را در مراکز خصوصی پنهان کنند، ادامه داد: از این طریق رصد مالی انجام شده است.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا فرار مالی پزشکان در مطب‌ها وجود دارد، گفت: این موضوع را کتمان نمی‌کنم و ممکن است داشته باشند.

حمزه‌ای با اعلام اینکه به لحاظ قانونی پزشکان باید اظهار نامه مالیاتی داشته باشند، افزود: در اظهار نامه‌ها باید اطلاعات مالی خود را به ما اعلام کنند، بحث صندوق مکانیزه فروش در مجلس بوده به شورای نگهبان ارسال شده که پس از تایید این موضوع تکلیف‌ مالی در همه واحدها مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: بنده به لحاظ قانونی نمی‌توانم پزشکان را الزام به داشتن دستگاه کارت خوان کنم، پزشکی که قبلا کارت خوان داشته و در حال حاضر از این دستگاه استفاده نمی‌کند پس فرار مالیاتی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران یادآور شد: در مواردی که مباحث مالی پزشکی آشکار باشد می‌توانیم تراکنش‌ها را از مسیر دیگری پیگیری کنیم.

وی با اعلام اینکه اطلاعات مالی پزشکانی که در مراکز خصوصی چندان شفاف نباشد و در مطب‌ها هم به صورت نقدی از مردم پول دریافت می‌کنند به اداره پولشویی معرفی می‌شوند، گفت: در اداره پولشویی تراکنش‌های مالی این پزشکان مشخص که بر اساس تراکنش‌ها موجود مالیات تعیین می‌شود و برای 112 نفر از پزشکان رقم مالیات از طریق اداره پولشویی و با دریافت اطلاعات مالی مالیات تعیین شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰