امام جمعه نکا گفت: قرار بود یک کودتا اتفاق بیفتد، نظام براندازی شود، جریان، جریان براندازی بود، اینکه ما بیاییم تعدادی را بگیریم و محاکمه نیم‌بندی کرده و دو، سه نفرشان را در حصر بگذاریم که کافی نیست، ما انتظار داریم که دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی ما برخورد حسابی با این عوامل فتنه و با جریان فتنه 88 داشته باشند.
۰
plusresetminus
فتنه 88 یک کودتای برنامه‌ریزی شده علیه نظام اسلامی بوده است/ لزوم پیگیری ارتباط فتنه احتمالی 98 با فتنه 88
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به فرا رسیدن سالروز 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: در رابطه با فتنه 88 دو نوع ارزیابی ممکن است وجود داشته باشد، یکی اینکه آن ماجرا یک ماجرای تصادفی، اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی بوده که یک جریانی پیش آمد اما یک نگاه دیگر این است که نه، این یک پروژه برنامه‌ریزی شده و یک طرح بوده نه یک حادثه و تصادف.

وی افزود: شواهد نشان دهنده درستی تحلیل دوم است چراکه مقدمات و موخرات قضیه و آنچه که در آن ایام اتفاق افتاده نشان دهنده آن است که این یک برنامه در قالب یک کودتای نرم و یک انقلاب مخملین بوده است که در چند کشور دیگر پیاده شده و آن را می‌خواستند در ایران پیاده کنن.

امام جمعه نکا با بیان زوایای شعارهای فتنه‌گران، آن‌ها را در سه سطح ارزیابی و خاطرنشان کرد: سران فتنه که صهیونیست‌ها، آمریکا و غربی‌ها در خارج بودند و رسانه‌های‌شان و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آن‌ها نیز پشتیبانی کردند کاملاً این جریان و این پروژه را حمایت شفاهی زبانی با صراحت برخی مسئولانشان در ایران دنبال می‌کردند.

این مسئول اضافه کرد: این بیچاره و بدبخت‌ها، دو سه نفر از این‌هایی که ما می‌گوییم سران فتنه، اینها سران فتنه نیستند، اینها اینقدر حقیر و بی‌عرضه هستند که لیاقت این را ندارند که ما به اینها بگوییم سران فتنه، اینها کارگردانان فتنه در ایران بودند و یک عده هم که ابزار این‌ها بودند، در واقع ابزار خیابانی و لشکر خیابانی این‌ها بودند.

وی گفت: البته یک جمعیت عظیمی هم بوسیله اینها برای انتخابات به شک و شبهه افتادند و اوایل خیال می‌کردند واقعاً برنامه این است که ببینند انتخابات درست بوده، درست نبوده، تقلبی انجام شده یا نه، ولی یواش یواش فهمیدند که ماجرا چیز دیگری است و « انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است».



* شعار علیه اصل نظام بود نه انتخابات

محمدی لائینی تصریح کرد: شعارهایی که خودشان دادند، تمام آن نیروهای مردمی همه ریزش کردند، از دوربرشان کنار رفتند و آن اواخر کارشان یک چند هزارنفری، همان‎هایی که آموزش‌ها دیده بودند در خارج و داخل و بالاخره ابزار بودند.

وی افزود: جریان هم این بوده که از اینکه چند ماه پیش از انتخابات در بوق تقلب دمیدند و مدام گفتند که نباید تقلب شود، ملت باید هوشیار باشد، صحبت از تقلب کردند که خود همین، حساب شده و برنامه‌ریزی شده بود برای اینکه اگر بعدا گفتند انتخابات تقلب شده، ذهنیت‌ها را از قبل آماده کنند.

خطیب جمعه نکا با اشاره به شعارهای فتنه‌گران، بیان کرد: شعارهایی که در این ماجرا دادند شعارهای ساختارشکن، همین جمله که عرض کردم «انتخابات بهانه ست، اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی»، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، اینها درست در مقابل شعارهای اصلی انقلاب اسلامی ما و موضع‌گیری در مقابل استراتژی نظام و استراتژی امام بوده است.

وی گفت: اینها نشان دهنده این است که بحث انتخابات و این رأی آورد و آن رأی نیاوردن نیست، اصلاً یک شعار در مقابل آن کسی که رأی آورد شما در آن نمی‌بینید، چه‌ کسی رأی نیاورده بود و چه کسی رأی آورده بود، با فاصله 11 میلیون رأی، آیا می‌شود تقلب باشد، با فاصله 11 میلیون آن کسی که رأی آورد، اگر بحث انتخابات و تقلب بود، باید شعارها همه پیرامون آن کاندیدایی که رأی آورده بود باشد، یک شعار علیه او نیست، همه شعارها اصل نظام و اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته است.



* محاکمات نیم‌بند و غیرعلنی علیه افزایش بصیرت عمومی

محمدی لائینی اذعان کرد: این قدرتی که 40 میلیون رأی ریخته شده، 40 میلیون انسان پای صندوق‌ها حضور پیدا کردند، عظمتی که برای نظام آفریده شده، این نقطه قوت را تبدیل به ضعف کردن، اینها نشان دهنده این است که مسئله، مسئله خطا و تصادف نبوده بلکه یک برنامه بوده است.

وی افزود: آقای جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه که خودش در سال 2008 کاندیدای ریاست جمهوری بود، قبل از فتنه 88 یعنی در سال 84 گفته در ایران، نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم که نشان می‌دهد همه اینها حساب شده و برنامه‌ریزی شده بود.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: اگر این نگاه درست است که اینها برنامه، طراحی و یک کودتای نرم بود، چگونه باید با آن برخورد شود، همین چند نفر ازعوامل را همان روزها گرفتند و چند جلسه محاکمه کردند و صحبتهای‌شان را گذاشتند و بعد هم جلسات محاکمات را بستند و غیرعلنی کردند، صحبت‌های اینها بهترین بصیرت را به مردم می‌توانست دهد، این‌ها را هم غیرعلنی کردند و نگذاشتند علنی پخش شود.

این مسئول اضافه کرد: دو سه نفر از سران حقیر و بیچاره‌شان را هم بالاخره مصلحت دیدند که اینها باید در حصر باشند، جرم‌شان البته خیلی بدتر از اینهاست، رهبر بزرگوار به یکی از همین کسانی که مرتب دنبال رفع حصر هست فرمودند که اینها اگر محاکمه شوند جرم‌شان خیلی بدتر از این است که اینها را در حصر گذاشتند، آیا با یک کودتا باید اینطوری برخورد کرد.

وی گفت: تمام عوامل، عقبه‌ها، ریشه‌ها، برنامه‌های‌شان، یا مسائلی که این روزها دارد اتفاق می‌افتد، مسائلی که پارسال و سال قبل آن بود، مسائل همین جنگ اقتصادی، همین فشار و تحریم‌ها، از کجا اینها ارتباط با آن نداشته باشد، نفوذی که مقام معظم رهبری خطر آن را بارها و بارها دارند گوشزد می‌کنند، این عوامل نفوذ چقدر ارتباط با فتنه 88 دارند.



* سران فتنه نه، کارگردانان فتنه

محمدی لائینی با طرح این پرسش که چرا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما درست این‌ها را ریشه‌یابی و بالاخره پیگیری نکردند، اظهار کرد: آیا همین مسائلی که در سکه و ارز و این چیزها اتفاق افتاده، این آدم‌هایی که اینجا این اختلال‌ها را به وجود آوردند، این‌ها چه ارتباطی با فتنه 88 داشتند، اینها باید شناسایی شده و سوابق‌شان دیده شود.

وی افزود: اگر بناست سال 98، دشمن خواب‌هایی برای ما دیده باشند که مقام معظم رهبری فرمودند حواستان جمع باشد شاید برای 98 دشمن مسائلی را طراحی کرده باشد، فتنه 98 چه ارتباطی با فتنه 88 دارد، عوامل آن فتنه کجای کار هستند، عوامل فتنه 98 چقدر از عوامل فتنه 88 هستند، چقدر با فتنه 78 پیوند دارد؟

خطیب جمعه نکا بیان کرد: این‌ها همه باید حساب شده، کارشناسی و بررسی، ریشه‌یابی شود، قرار بود یک کودتا اتفاق بیفتد، نظام براندازی شود، جریان، جریان براندازی بود، اینکه ما بیاییم تعدادی را بگیریم و محاکمه نیم‌بندی کنیم و دو، سه نفرشان را در حصر بگذاریم که کافی و برخورد درستی نیست، ما انتظار داریم که دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی ما برخورد حسابی با این عوامل فتنه و با جریان فتنه 88 داشته باشند.

وی اضافه کرد: سران داخلی فتنه را که من اسم سران را به اینها نمی‌دهم، حقیرتر از آن هستند که اینها سران باشند، اینها نوکران و کارگردانان فتنه و آن سران فتنه در خارج هستند، اگر سران فتنه منتظر این هستند که ما حتی شعار مرگ را نثار این‌ها کنیم و شعار مرگ بر آمریکا را متوجه شعار مرگ بر سران فتنه کنیم، من این را حیف می‌دانم، اینها خیلی حقیرتر از این هستند، نه ما همان رئیس فتنه، آمریکا را رها نمی‌کنیم، مرگ بر آمریکای ما مال آمریکا است.



* در پیشگاه ملت عذرخواهی کنند

محمدی لائینی تصریح کرد: اگر سران فتنه فکر می‌کنند که با ملاقات با کُر، بدین معنا که مراجع بزرگوار تقلید، با ملاقات با کر تطهیر می‌شوند، تا زوال تغیّر پیدا نکنند و آلودگی‌های خودشان را برطرف نکنند و نیایند توبه نکنند، در مقابل ملت عذرخواهی نکنند، صرفاً با تمهید بعضی از ملاقات‌ها، اینها تطهیر نخواهند شد و عظمت و بزرگواری مراجع بزرگوار تقلید هم با ملاقات با اینها زیر سوال نخواهد رفت.

وی افزود: آنها عظمتشان به جای خودشان محفوظ است، این‌ها رسوایی و روسیاهی را در دو جهان برای خودشان خریدند، چه بهتر بیایند، همان تعبیری که امام به منتظری گفت، این سران فتنه بیایند اگر می‌خواهند در قعر جهنم جای‌شان نباشد، بیایند در مقابل ملت از اشتباه خودشان عذرخواهی کنند، توبه کنند، اعتراف کنند، ده‌ها نفر کشته شدند، صدها و هزاران مغازه تخریب شده، اموال مردم، حیثیت نظام و جمهوری اسلامی زیر سوال رفته، اینها جرم بسیار بزرگی است.

امام جمعه نکا بصیرت مردم را باطل‌السحر برابر فتنه‌گران خواند و اذعان کرد: آنچه که باطل‌السحر بود بصیرت شما ملت بود، اگر بصیرت شما ملت نبود، این فتنه جمع نمی‌شد و خدای بزرگ این ملت ما را پایدار و ثابت قدم نگه بدارد.

این مسئول اضافه کرد: در مقابل همه این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز 22 بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد که انتظار داریم که این تجلیل‌ها از حماسه 9 دی ادامه داشته باشد.

وی گفت: باید ما اطلاعات و آگاهی‌مان در رابطه با این مسائل افزایش پیدا کند تا انقلاب در مقابل توطئه های 98 و توطئه های دیگر بیمه شود و به آمریکا و استکبار جهانی و همه فتنه‌سازان و فتنه‌گران و ابزار فتنه اعلام می‌کنیم که این ملت بابصیرت، اجازه فتنه‌سازی‌های دیگری را به شما نخواهند داد.



* عظمت ماندگار جمهوری اسلامی برابر قدرت پوشالی غرب

در ادامه محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، نهضت سوادآموزی را یکی از نهادهای پر برکت تشکیل شده به دستور امام راحل برشمرد و اظهار کرد: حق هر انسانی است که سواد داشته باشد و باسواد کردن انسان بزرگسال یعنی رساندن حق به صاحب حق پس این نهضت بسیار کارنامه درخشانی دارد.

وی آمار بی‌سوادی در شهرستان نکا را تنها سه درصد خواند و افزود: در شهرستان نکا به برکت زحمت مجموعه مربیان، معلمان و مدیرانی که در این حوزه فعالیت کردند، بسیار نقش موثری داشتد تا جایی که آمار بیسوادی را به حدود 3 درصد رساندند، بالای 97 درصد باسواد، خدا را شکر کرده و دست مریزاد عرض می‌کنیم.

امام جمعه نکا با بیان سالروز اعدام صدام، خاطرنشان کرد: صدام ملعون با همان ریسمان پوسیده که خودش آن طناب و ریسمان را آماده کرده بود، با همان ریسمان به دار مجازات و مکافات به وسیله اربابانی که نوکری آنها را کرده و جنایت‌های بزرگ از جمله هشت سال جنگ را بر دو ملت تحمیل، صدها هزار کشته و شهید را به وجود آورد آویخته شد.

این مسئول اضافه کرد: صدام امروز کجاست، در جهنم است، جمهوری اسلامی ایران کجاست، در اوج قدرت و عظمت است، اربابانش آمریکا و دیگر کشورها کجای کار هستند، رو به ضعف و افول هستند که مجبور می‌شود آمریکا نیروهای خودش را از سوریه و افغانستان بیرون بکشد.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا دزدی و یواشکی دو روز قبل می‌آید نیروهای خود را در عراق سرکشی کند، رئیس جمهور آمریکا تقاضای ملاقات با مسئولان عراقی را داشت، که مسئولان عراقی آن را رد می‌کنند، ببینید عظمت جمهوری اسلامی، عظمت مقاومت، عظمت ملت‌های مسلمان منطقه که با جمهوری اسلامی هماهنگ، هم افق، هم نگاه، یکپارچه برعلیه داعشی‌ها، علیه نیروهای متجاوز هستند تا کجاست که ترامپ دزدکی می‌آید و تقاضای ملاقات هم دارد اما مسئولان عراقی اجابت نمی‌کنند.



* لزوم بررسی ابعاد حادثه دانشگاه آزاد

محمدی لائینی همچنین به نقش اثرگذار مجمع جهانی اهل بیت در راستای تحقق اهداف اسلام در جهان پرداخت و تصریح کرد: تأسیس مجمع جهانی اهل بیت به دستور مقام معظم رهبری که یک بنای مبارکی برای خوشبین کردن همه مذاهب و فرق اسلامی به یکدیگر و گره‌زدن آن‌ها به مکتب اهل بیت است.

وی ضمن تقدیر از قوه قضائیه به منظور اعدام مفسدان اقتصادی، تأکید کرد: قوه قضائیه برخوردهای خوبی را در این یکی دو ماه اخیر در رابطه با اعدام دو سه نفر از این سلطان‌ها، سلطان سکه، سلطان دلار، سلطان بازار قیر داشته گرچه از دست یک سلطان خلاص شدیم، گیر چند تا سلطان‌چه‌های اینجوری افتادیم که اگر قوه قضائیه همچنان باصلابت برخورد کند و پیشتر از این‌ها برخورد می‌کرد شاید وضعیت ما بهتر از امروز بود.

خطیب جمعه نکا با بیان ضرورت بررسی دقیق ابعاد سانحه روی داده در دانشگاه آزاد تهران، خاطرنشان کرد: گرچه مسئولان، چهار، پنج نفر از مقصرین این حادثه را شناسایی و از کار برکنار کردند اما باید ببینیم آنجا روی کوه دانشگاه ساختن و کوه‌خواری با چه مجوزی بوده، در ارتفاع هزار و 800 متری آنجا مجوز داشت، محیط زیست، مسئولان وقت دانشگاه آیا آن را با مجوز ساخته بودند.

وی با تأکید بر لزوم پاسخگویی همه مسئولان قبلی و فعلی در این رابطه، گفت: اخبار مبنی بر این است که اینها بدون مجوز آنجا را ساختند، این منابع طبیعی و مناطق کوهستانی را تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز کردند، باید به اینها رسیدگی شود که اصلا به چه مجوزی رفتند، از مسئولین وقت محیط زیست، منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی همه باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰