رئیس‌کمیته ملی المپیک برای قهرمان ریو پادرمیانی کرد

کیانوش رستمی به تیم ملی بازگشت /ورزشکارسالاری در وزنه‌برداری به پایان می‌رسد؟!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۳۶۸۱۹۴
اختلافات موجود میان فدراسیون وزنه‌برداری و کیانوش رستمی با پادرمیانی رئیس‌کمیته ملی المپیک به پایان رسید و قهرمان المپیک 2016 ریو باردیگر به تیم ملی دعوت شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بعد از ناکامی کیانوش رستمی در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، این وزنه‌بردار که مدال طلای المپیک و جهان در کارنامه‌اش به ثبت رسیده از ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی ترکمنستان خط خورد و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.
بعد از این اتفاق رستمی به اردوهای تیم ملی هم دعوت نشد و خبری از تمریناتش منتشر نشد تا به نوعی منزوی شود. وی که به عنوان یکی‌ از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک محسوب می‌شد بعد از تغییر وزن نتوانست توفیق قابل توجهی کسب کند و حالا می‌خواهد برای شرکت در سومین المپیک ورزشی‌اش مجددا دست به کار شود.
چندی قبل هم بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد با رستمی تماس گرفته تا در جریان آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات قطر کاپ قرار گیرد که او تماس‌اش را جواب نداد. هر چند که این موضوع از سوی کیانوش رستمی رد شد.
به هر جهت برای رفع کدورت‌ها و تصمیم‌گیری برای رقابت‌های آینده، صالحی‌امیری، رئیس‌کمیته ملی المپیک بعدازظهر سه شنبه میزبان علی مرادی، رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری و کیانوش رستمی بود تا به نوعی اختلافات را حل و فصل کند.
در این نشست درمورد مسائل پیش آمده صحبت شد و اختلافاتی که وجود داشت، حل شد.در نهایت مقرر شد کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی حاضر شود و تحت برنامه‌ها و سیاست‌های فدراسیون تمرینات خود را پیش ببرد و برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ آماده شود. رستمی مدتی است از کرمانشاه به تهران بازگشته و در سالن تمرینی فدراسیون تمرینات خود را انجام می‌دهد.
 انجام تمرینات تحت نظر سرمربی تیم ملی یعنی هماهنگ شدن کیانوش رستمی با برنامه فدراسیون وزنه‌برداری؛ تا پیش از این رستمی اعلام کرده بود زیر نظر مربیان تیم ملی کار نمی‌کند ولی حالا قرار شده به مانند ورزشکاران دیگر در اردوی تیم ملی حضور یابد. امیدواریم این اتفاق پایان ورزشکار سالاری در وزنه‌برداری باشد و دیگر شاهد آن نباشیم که برخی از ورزشکاران خود را برتر از مربیان تیم ملی بدانند و...
درخواست برای حضور در کاپ تایلند و جام فجر
با بازگشت به تیم ملی، کیانوش رستمی وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران پس از اینکه مشخص شد نمی‌تواند در قطر کاپ شرکت کند، درخواست حضور در دو مسابقه گزینشی دیگر را داده است.رستمی به فدراسیون درخواست داده که در کاپ تایلند و جام فجر شرکت کند.
البته او تصمیم داشت در کاپ چین هم حضور داشته باشد که گزینشی بودن آن کنسل شده است از این رو رستمی هم در این رقابتها شرکت نخواهد کرد. براساس قوانین جدید فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، نفراتی که در نظر دارند در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کنند، باید در شش مسابقه که گزینشی المپیک است حاضر شده باشند.
به این ترتیب رستمی قصد دارد با حضور در کاپ تایلند و جام فجر دو مسابقه گزینشی را پشت سر بگذارد و تا المپیک باید در چهار رقابت دیگر مسابقه دهد.طبق تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، مسابقات کاپ تایلند ۲تا ۶ فوریه ۲۰۱۹ (۱۳ تا ۱۷ بهمن ۹۷) برگزار می‌شود. زمان برگزاری جام فجر نیز ۱ تا ۵ مارس ۲۰۱۹ (۱۰ تا ۱۴ اسفند ۹۷) به میزبانی اهواز است.
احتمال لغو اعزام نوجوانان به رقابت‌های جهانی
بازگشت کیانوش رستمی به تیم ملی وزنه‌برداری خبر خوشحال‌کننده‌ای برای علاقه مندان به ورزش بود ولی همزمان با انتشار این خبر از فدراسیون وزنه‌برداری خبر رسید احتمال اینکه تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ شرکت نکند، وجود دارد.
تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان اسفند سال جاری مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا را پیش رو دارد، اما احتمال لغو اعزام و حضور نداشتن ایران در این رقابتها وجود دارد.در مورد علت احتمال لغو اعزام، هزینه زیاد سفر تیم به آمریکا و بحث صدور ویزا مطرح است.
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان هم دیروز به پایان رسید و حالا باید دید تصمیم فدراسیون در مورد اعزام تیم ملی چیست و آیا وزنه‌برداران نوجوان دوباره به اردو برمی‌گردند یا نه. محسن بیراوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در مورد احتمال لغو اعزام تیم ملی نوجوانان به مسابقات جهانی به خبرگزاری ایسنا گفت: در همین هفته به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل آن مسائل مالی است؟ تصریح کرد: اجازه بدهید نتیجه نهایی که مشخص شد از طریق سایت فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
مسابقات جهانی نوجوانان جهان ۸تا ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ تا ۲۴ اسفند ۹۷) در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴