تاریخ انتشاريکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۶۷۶۲۵
نماینده شرق مازندران خوستار اتخاذ رفتار جهادی از سوی دولت برای رفع مشکلات مردم شد و گفت: رفتار اداری، معمول و سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم در شرایط تحریم باشد و با روش‌های قدیمی و منسوخ نمی‌شود به مقابله با تحریم و سیستم‌های نوین تحمیل شده علیه کشور رفت.
۰
plusresetminus
دولت برای رفع مشکلات مردم رفتار جهادی اتخاذ کند/ غلبه سوء مدیریت بر تحریم در مشکلات کشور
به گزارش بلاغ، علی‌محمد شاعری در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) در مسجد جامع نکا، کار پیغمبران را به فعلیت رساندن ظرفیت‌های انسان‌ها برشمرد و اظهار کرد: پیامبران انسان را در مسیر هدف خلقت که عبودیت و بندگی خداوند بوده رهنمون ساختند.

وی افزود: پیامبر خدا در سرزمین حجاز که بخشی از شبه جزیره عرب بوده و به لحاظ اقلیمی و آب و هوایی سخت‌ترین شرایط و به لحاظ اجتماعی و سیاسی آن دوران را داشته در عصری متولد شد که آن قوم بدترین شرایط اقلیمی، دین و اوضاع سیاسی را تجربه می‌کرد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر ناهنجاری اجتماعی از زنده به گور کردن فرزندان و جنگ‌های بی‌حاصل تا شرک و بت پرستی و زایل شدن همه ارزش‌های انسانی در آن سرزمین بد و ظلمت کامل وجود داشت که پیامبر خدا در این شرایط متولد می‌شود و مانند نوری در تاریکی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: وقتی که پیامبر به وظیفه الهی خود که هدایت انسان‌ها و بندگان الهی است مبعوث می‌شوند مقاومت از سوی زیاده‌طلبان، بدخواهان و کسانی که حق را بر نمی‌تابند شکل می‌گرد.

وی گفت: هر تهدید، محدودیت و هر اقدامی که بتوان علیه یک جریان حق‌طلب سازماندهی کرد علیه پیامبر خدا توسط سران قریش سازماندهی شد و بی‌حرمتی‌ها در کنار زخم زبان‌ها و حملات ناجوانمردانه هیچیک نتوانست پیامبر خدا را از مسیر هدایت بندگان الهی پشیمان کند بلکه هر روز استقامت و مقاومت جبهه حق در آن عصر بیشتر و بیشتر شد تا دین اسلام به عنوان دین کامل در گستره جهانی امروز به عنوان یک مکتب رهایی بخش در پیش روی ما قرار گرفته است.

شاعری تصریح کرد: امروزه در عصری قرار گرفتیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین هدیه الهی مسئولیت تداوم راه انبیای الهی به ویژه پیامبر مکرم اسلام را در این عصر پر تلاطم عهده‌دار شده است بنابراین همه ما وظیفه داریم راه و روش آن حضرت را در مقابله با ظلم و بی‌عدالتی یاد گرفته و تمرین کنیم تا در مسیری که آن حضرت سفارش کرده قرار بگیریم.



سربلندی در برابر یک هجمه همه جانبه

در ادامه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی وضعیت جهانی را به‌گونه‌ای که شرایط حساسی را در دنیا رقم زده توصیف و خاطرنشان کرد: هیچ شرایطی بعد از انقلاب به اندازه امروز حساس نبوده است.

این مسئول اضافه کرد: از یک طرف استکبار جهانی با تمام اقتدار و قدرت خود بسیج شده برای مهار ایران، کنترل رفتار ما، تغییر نظام جمهوری اسلامی، تسلیم ملت ایران و از سوی دیگر یک حرکت جهانی علیه یک جانبه‌گرایی آمریکا در حال شکل‌گیری است و آمریکا دیگر آن قدرت سابق نبوده و رو به افول گراییده، همچنین انگیزه جوانان پر طراوت و مردم همیشه در صحنه ما بیش از گذشته در جهت برپایی ارزش‌های اسلامی و وصیت امام راحل در صحنه گیتی می‌درخشد.

وی حرکت مردم در روز 13 آبان را مصداق این ادعاها برشمرد و گفت: آمریکا این روز را به عنوان روزشمار تحریم ایران اسلامی در دنیا ثبت کرده بود اما به هیچ عنوان مراسم امسال قابل مقایسه با سال‌های گذشته نبود به شکلی که در تمام کشور این خیزش مشاهده شد که چگونه تهدید آمریکا را درک کردند و پیام دادند که ما تسلیم آمریکا نخواهیم شد.



تحمل هوشمندانه فشارها برای عبور از مشکلات

شاعری مشکلات اقتصادی و محاصره همه جانبه تحمیل شده بر کشور را سخت توصیف و تصریح کرد: شرایط را همه ما درک می‌کنیم اما تسلیم شدن در برابر آمریکا یعنی نفله شدن و از همه اصول و مبانی و از راه امام حسین(ع) عقب‌نشینی کردن، تسلیم یزید و یزیدیان شدن است.

وی افزود: د رمقابل این تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا ما باید هوشمندی خود را حفظ کرده و دیپلماسی خارجی خود را عزتمندانه ادامه داده، با کار و تلاش مجاهدانه باید در برابر توطئه‌های آمریکا بایستیم چراکه آمریکا آن آمریکای سابق نیست و اروپا نیز به عنوان همپیمان این کشور دیگر نوکر آمریکا نیست.

نماینده شرق مازندران با بیان این که ما می‌فهمیم چه می‌کنیم، تأکید کرد: در یک مقطعی حتماً به ما فشار خواهد آمد و در این تحریم‌ها حتماً سربلند خواهیم شد البته به شرط اینکه وحدت و همدلی خود را حفظ کرده و در این هفته وحدت میثاق ببنیدم که همه با هم از اقوام و گروه‌ها گرفته تا جریان‌های مختلف وحدت داشته باشیم.

این مسئول خواستار اتخاذ رفتار جهادی از سوی دولت برای رفع مشکلات مردم شد و اضافه کرد: رفتار اداری، معمول و سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم در شرایط تحریم باشد و با روش‌های قدیمی و منسوخ نمی‌شود به مقابله با تحریم و سیستم‌های نوین تحمیل شده علیه کشور رفت.



پیشتازی مردم نسبت به مسئولان

وی مردم را جلوتر از مسئولان دانست و گفت: شرایط فعلی را دولت و همه مسئولان باید درک کنند چراکه مردم هوشمندتر و متدین‌تر هستند و ثابت کردند در این مسیر هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرند چراکه بسیاری از مشکلاتی که در کشور حاکم است به خاطر سو مدیریت است نه تحریم.

شاعری با اشاره به شرایط بانک مرکزی، اظهار کرد: آقای سیف چون برنامه منسجم و انگیزه کافی را نداشته و تلاش لازم را صورت نمی‌داد سبب شد تا بازار ارز از دست بانک مرکزی خارج شود اما وقتی مدیر جدید آمد و ابتکار عمل را به دست گرفت، با برنامه‌ریزی علمی عرضه و تقاضا را در بازار کنترل کرد.

وی افزود: در همان ایام عید برخی می‌خواستند مردم به استقبال تحریم رفته و بازار را ملتهب و اوضاع را از دستان نظام خارج کنند تا با افزایش نوسانات ارزی به فروپاشی اقتصادی نظام در چهلمین سال انقلاب بی‌انجامد اما مردم بزرگ با تدبیر رهبر انقلاب با هدایت جامعه از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کرده‌ایم.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تأکید بر تحمیل فروش نفت کشور به دشمنان ملت، اذعان کرد: مراودات اقتصادی خود را در سطحی که بتوانیم خود را اداره کنیم با دنیا حفظ کردیم تا به لطف خداوند از این شرایط سخت عبور کنیم.



نا امید کردن مردم ممنوع

این مسئول با بیان اینکه می شد انقلابی‌تر عمل کرد، اضافه کرد: با مفسدان اقتصادی برخورد شد و چهار وزیر توسط مجلس از کار برکنار شدند اما در بعضی جاها ضعف‌هایی هم وجود داشت که اکنون تقریباً در یک شرایط با ثبات قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: گرانی و افزایش قیمت‌ها همچنان مردم را اذیت می‌کند، ورود مواد اولیه با قیمت‌های دو سه برابر سخت است اما باید این شرایط را مدیریت کنیم و باتوجه به اینکه برای مردم ما مهمتر از اقتصاد، اشتغال و زندگی، حفظ انقلاب و ارزش‌های نظام و خون شهدا است چراکه شهیدی که جان خود را در سوریه فدا می‌کند دیگر از گرانی و مشکلات اقتصادی واهمه ندارد، این کار شدنی است.

شاعری متذکر شد: اگر فروش نفت کشور نصف شد و درآمد ارزی ما کاهش پیدا کرد قطعاً قدرت خرید مردم پایین می‌آید اما این موقتی است، کسی نباید مردم را نا امید کند، همه باید هوشمندانه همدیگر ار امیدوار کنیم و بدانیم چه شرایط سختی است.

وی افزود: از نظر دشمنان امروز زمان تسلیم شدن ایران اسلامی است ولی از نظر ما زمان بالندگی ما است و این را ما می‌فهمیم و با رویحه بسیجی به اقدامات خود تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه می‌دهیم.



عبور از مشکلات موقتی کشور با روحیه بسیجی

نماینده شرق مازندان با گرامیداشت هفته بسیج به توصیف بسیجی پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که احساس خستگی نمی‌کند، مرزبندی سیاسی نداشته و نوکر مردم و خدا است نه نوکر بیگانه درحالی که همواره گوش به فرمان و آماده است، چه نماینده مجلس، چه فرماندار، چه شهردار یا مردم باشند.

وی در پایان گفت: بسجی یعنی پر کار بودن، برنامه داشتن و علمی کار کردن که با این روحیه می‌توان از تمام مشکلات فعلی کشور که موقتی است عبور کرد و ما باید استقامت کنیم که این مسیر استقامت ممکن است کمی طولانی باشد اما برای همه ما عاقبت به خیری دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴