تاریخ انتشارجمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۶۷۴۱۵
امام جمعه نکا گفت: تفکر و عمل بسیجی با توجه به فراگیری اکثریت قاطع ملت بزرگ ایران نه تنها شکست‌ناپذیر بلکه رو به رشدف بالنده و پاینده هستند.
۰
plusresetminus
تفکر و عمل بسیجی، رمز شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی است/ انتقاد از دیپلماسی غیربسیجی
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا ضمن تبریک سالروز ولادت رسول اکرم(ص) که به روز مهرورزی نامیده شده است، اظهار کرد: خداوند در چنان دنیای ظلمانی این چراغ را فراروی بشریت برافروخته است.

وی اخلاق پیامبر را اثرگذارترین عامل پیشرفت کار و توفیق در زمینه هدایت بشر برشمرد و افزود: رسول اکرم(ص) منطق و استدلال داشت، پول و سرمایه حضرت خدیجه(س) هم یکی از فاکتورهای مهم برای پیشرفت اسلام در کنار صبر و استقامت و وجود حضرت علی(ع) بود، همه این‌ها عوامل پیشرفت اسلام بودند اما اثر اخلاق پیامبر بسیار بیشتر از سایر عوامل بود.

امام جمعه نکا با تبریک هفته بسیج، تفکر و عمل بسیجی را رمز شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تفکر و عمل بسیجی با توجه به فراگیری اکثریت قاطع ملت بزرگ ایران نه تنها شکست‌ناپذیر بلکه رو به رشدف بالنده و پاینده هستند.

این مسئول اضافه کرد: امروز بسیج شجره طیبه‌ای است که در این سرزمین کاشته شده، شاخ و برگهایش در عراق، لبنان، افغانستان، سوریه و یمن، عامل آزادی و رهایی ملتها از ظلم استکبار جهانی است، آن روزی که دشمنان می‌خواستند اسرائیل بزرگ را در خاور میانه از نیل تا فرات ایجاد کنند و انقلاب اسلامی ایران را در درون مرزهای ایران محدود و محصور کنند، اما امروز برعکس شده چراکه اسرائیل غاصب در درون مرزهای خود محصور شده و نظام جمهوری اسلامی به برکت بسیج مستضعفین جهان تمام منطقه را فرا گرفته است.



صدو ربسیج از ایران تا لبنان و سوریه و عراق و یمن

وی روحیه بسیجی را عامل پیشرفت، موفقیت و پیروزی خواند و در بیان نمونه‌ای از روحیه بسیجی در جهان، گفت: به محض اینکه صهیونیست‌ها به غزه حمله کردند، بیش از 400 موشک از طرف غزه به سمت گنبد آهنین اسرائیل غاصب شلیک شد که از این همه تولید سلاح و موشک آن هم با این دقت که هفتاد درصد آنها از گنبد آهنین عبور کنند مات و مبهوت شدند و این نمونه‌ای از همان روحیه بسیجی است.

محمدی لائینی متذکر شد: در الحدیده، در یکی از مراحل، 50 نفر نیروی انصارالله در مقابل نیروهایی از آمریکا، فرانسه و سعودی ایستادند، گرچه 35 نفر از آنان به شهادت رسیدند اما آن نیروها را ناکام گذاشتند، تفکر، رفتار، عمل و روحیه بسیجی اینچنین است.

وی افزود: در همین دفاع مقدس خودمان گاه چند نفر بسیجی با چند نارنجک در مقابل ده‌ها تانک متجاوز عراقی قرار می‌گرفتند و آنها را وادار به عقب‌نشینی و فرار می‌کردند، رمز پیروزی‌ها همین تفکر بسیجی، روحیه بسیجی، عشق و ایثار و علاقه به شهادت و فداکاری است.

خطیب جمعه نکا با بیان دست بالای بسیج در حوزه سازندگی و عملکرد موفق و کارآمد این نهاد، تأکید کرد: متأسفانه تبلیغات در این زمینه کم است و مردم شاید خیلی آشنا نباشند به‌عنوان نمونه ریشه‌کنی فلج اطفال در سراسر کشور، کویرزدایی در مناطق متعدد، واکسیناسیون فراگیر دام و طیور در شرایط مختلف، انجام بیش از 130 هزار پروژه عمرانی در روستاها و مناطق حاشیه‌ای، شناسایی بیش از 430 قطب صنایع تبدیلی و تلاش برای فعال‌سازی و توانمندسازی آنان در تراز ملی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان کشور بخشی از خدمات بسیج در حوزه اقتصادی و سازندگی است.

این مسئول اضافه کرد: این تفکر و روحیه بسیجی در هر زمینه‌ای که پیاده شود، آنجا پیش‌برنده همراه با پیشرفت و موفقیت آمیر خواهد بود و ما انتظار داریم در همه حوزه‌ها بسیجی‌ها وارد شوند، مدیریت بسیجی، عمل بسیجی و برخورد بسیجی باشد که اگر چنین باشد خیلی بهتر از این پیشرفت می‌کنیم.

وی گفت: مثلاً در حوزه قضایی در چند روز گذشته، دو نفر از سران اخلاگر در حوزه ارز و سکه اعدام شدند و این یک حرکت بسیجی بود، اگر چنین حرکت‌هایی ادامه داشته باشد و یا اگر از قبل هم می‌بود، مسلماً ما شاهد چنین مفاسدی نمی بودیم.



دیپلماسی‌ای که بسیجی نیست

محمدی لائینی با اشاره به اینکه ما انتظار داشتیم در حوزه دیپلماسی هم روحیه بسیجی حاکم باشد، اظهار کرد: از ماه‌ها قبل ترامپ تهدید کرد که 13 آبان در انتظار تحریم بزرگ آنچنانی باشید، 13 آبان شد و تحریم‌های خودشان را گفتند که اعمال کردند، اما مسئولان دیپلماسی ما چکار کردند، چه جواب بسیجی‌ای به این‌ها دادند، چه اقدامی در مقابل این‌ها کردند، جز این که یک شعارهایی دادند که آمریکا چه و چه است بلکه در مقابل اقدام ظالمانه آن‌ها، بایددفاع بسیجی و یک اقدام عملی صورت بگیرد.

وی خواستار توجه بیشتر به بسیجیان شد و افزود: اینطور نباشد که به هنگام کار، بسیجی برادر ماست ولی هنگام مزد، هنگام مسئولیت و اشتغال، کسانی دیگر که اصلاً ربطی به بسیج ندارند مشغول شوند، فرزندان آن‌ها مشغول شوند، البته آنها هم بچه های این سرزمین هستند و حق دارند اما باید ببینیم چه کسانی خدمت می‌کنند، چه کسانی زحمت می‌کشند و اولویت برای چه کسانی باید باشد.

امام جمعه نکا بیان کرد: این بسیجیانی که هر کجا خواستیم آمدند مانند مقابله با فتنه‌های داخلی، دفاع مقدس و امروز هم در دفاع از حرم، اینها بودند و هنوز هم هستند، آن وقت فرزندان یک کسی که این همه جبهه داشته و این همه در دفاع از حرم بوده بیکار و کسی که هیچ ربطی با این مسائل نداشتهف بلکه نشسته است و پوزخند هم می‌زند و می‌گوید اینها رفتند دنبال پول، اینها مشغول کار باشند و مسائلشان حل باشد، اینطوری نمی‌شود که ما به هنگام نیاز خضوع کنیم ولی وقتی که نیاز برطرف شده جفاکار باشیم.

این مسئول اضافه کرد: آن وقتی که جای جنگف ترس و وحشت بود، سردار سلیمانی و سپاه قدس بودند و به هنگام خطر اینها سینه سپر کردند، اینها رفتند عراق و سوریه، جلوی موج آدمکشی را در بیرون مرز گرفتند که اگر نمی‌گرفتند امروز آن دشمنان وارد ایران می‌شدند و صد برابر همان فجایع را اینجا انجام می‌دادند.



هشدار نسبت به خود تحریمی در کشور

وی با هشدار نسبت به خود تحریمی در زمینه پیوستن به FATF، گفت: این دیگر برخلاف انصاف است که وقت خطر آنها جانشان را به خطر بیندازند و ما امروز با این طرح‌ها بیاییم در حق آنها چنین ظلم‌ها و ناجوانمردی‌هایی را داشته باشیم.

محمدی لائینی ادامه داد: نمی‌شود امروز که خطرها برطرف شده CFT برود برای مجلس و مبارزه با سرچشمه‌های تروریستی که آنها می‌خواهند، به تعریف آنها تروریست کیست، سپاه قدس و سردار سلیمانی.

وی افزود: ما هم بیاییم دنبال خواسته‌های استکبار جهانی، کنوانسیون‌های آنها را بدهیم به مجلس و پشتش را بگیریم که آقا، حتما باید اجرا شود که نتیجه‌اش این است همین بچه‌های ما یعنی سپاهیان قدس، یعنی سردار سلیمانی‌ها باید تحریم شوند و این همان خودتحریمی است

خطیب جمعه نکا تأکید کرد: تفکر بسیجی بسیار خوب است ولی باید به بسیجیان رسید، باید قدر آنها را دانست، باید تشکر کرد، باید حمایت کرد از آنها چراکه دشمنان می‌خواهد که بسیج ضعیف شود ولی دشمنان بدانند که بسیج ما در حال بالندگی و فزایندگی است و انشاءالله کاخ ستم دشمنان و مستکبران را واژگون خواهد ساخت.



تفرقه، خواب دشمنان برای مسلمانان

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو به موضوع اقامه اولین نمازجمعه اسلام توسط پیامبر گرامی اسلام در 16 ربیع‌الاول پرداخت و اظهار کرد: امروز نماز جمعه‌های ما در سراسر جهان یادگار آن نماز جمعه است، باید قدر نماز جمعه را بدانیم و با حضور خود به نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام ناب و سنگر انقلاب اسلامی اهمیت دهیم.

وی همچنین به اهمیت هفته وحدت پرداخت و افزود: وحدت و انسجام خود را باید حفظ کنیم، باید حواسمان جمع باشد، مسلمان‌های منطقه و کشورهای منطقه باید حواسشان جمع باشد، دشمن دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است.

امام جمعه نکا با بیان اینکه وحدت خودمان را حول اسلام و ولایت باید حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: به دشمنان خودمان هم می‌گوییم که خواب تفرقه هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و این ملت به برکت ولایت و بر محور ولایت منسجم‌تر از گذشته در پای نظام و انقلاب اسلامی مقاومت خواهند کرد.

امام جمعه نکا گفت: دشمن روی تفرقه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دارد، امروز دو سفیر خود را در عراق و عربستان قرار داده، سفیری که در عراق است خیلی مهارت در تفرقه افکنی دارد که قبلا در یمن سفیر بوده و سفیری که در عربستان آورده یک ژنرال کارکشته است بخاطر اینکه سفارت عراق را پشتیبانی کند تا برای در عراق و کشورهای اطراف عراق ایجاد فتنه، تفرقه و اختلاف کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴