تاریخ انتشارجمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۶۷۴۱۳
خطبای جمعه شهرستان بابل با تذکر به مسئولان در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاست ‌های تحقیرکننده وزارت امورخارجه در مقابل مستکبران از دولتمردان خواستند با تفکر اسلامی و بسیجی جامعه را به سرمنزل مقصود هدایت کنند.
۰
plusresetminus
فرهنگ بسیجی بیشترین خدمت را به انقلاب کرد/علت شکست‌ناپذیری ایران، اسلام و تفکر بسیجی است
به گزارش بلاغ، امت بابل با حضور در مصلی‌های نمازجمعه سراسر این شهرستان از خطبه‌های ائمه جماعات پیرامون بعثت رسول مهربانی، انقلاب اسلامی و بسیج، مبارزه با مفسدان اقتصادی و سیاست‌های منزجرانه امورخارجه در مقابل تهدیدات غربی‌ها استفاده و نماز دشمن‌شکن جمعه را اقامه کردند.
     
فرهنگ بسیجی بیشترین خدمت را به انقلاب کردو انقلاب مدیون آن است

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته دارالمومنین بابل با اشاره به مبعث رسول مهربانی اظهار کرد: نام محمد(ص) قبل از پیامبر اسلام، در جزیره‌العرب سابقه نداشت و خداوند با این اسم به او عظمت داد.
  
وی افزود: نبی مکرم اسلام مجرای فیض الهی و تمام برکات از پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) به بشریت عنایت شد، وحی عالی‌ترین جلوه پیامبر است. امروز اولین روز برگزاری نمازجمعه در مدینه بود و از نخستین اقدام‌های پیامبراسلام بعد هجرت از مکه و حضور در مدینه، پایه‌گذاری سنت نبوی اقامه نمازجمعه بود.
    
امام‌جمعه بابل ادامه داد: برخی از افراد با پیروی از سنت نبوی در هر شرایطی خود را به نمازجمعه می‌رسانند و اهتمام زیادی دارند، از عروسی فرزند برای حضور در نمازجمعه می‌گذرند و هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور  برای آن‌ها پذیرفتنی نیست.
   

این مسئول با اشاره به هفته پربرکت بسیج تصریح کرد: پنجم آذر هر سال یادآور هفته با برکت بسیج است، فرا رسیدن این ایام را به بسیجیان عزیز که در این نهاد خدمت می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم، نامگذاری شجره طیبه بر بسیج از سوی امام راحل، نامی هوشمندانه و دقیق به خاطر این نهاد پاک و ریشه استوار آن بود.
    
حجت‌الاسلام روحانی گفت: ۳۹ سال از شکل‌گیری نهاد مقدس بسیج می‌گذرد، ثمرات عظیمی از ابتدای انقلاب، دوران دفاع‌مقدس و پس از آن از این نهاد برخاست و در سطح جهان منتشر شد، فرهنگ بسیجی بیشترین خدمت را به انقلاب کرد و انقلاب مدیون آن است، فرهنگ بسیجی زمینه قوت و مقاومت را به این نهاد با برکت می‌دهد، این نهاد ذره ذره در کشورهای دیگر ریشه دوانده و این فرهنگ با برکت را به ملت‌های دیگر آموخت، امروز نیز زمینه استواری جبهه مقاومت را فراهم کرد.
  
خطیب جمعه بابل تاکید کرد: این شجره طیبه از متن دین برخواسته شد، ما نگران این هستیم که فرهنگ مقاومت و ایستادگی خاموش شود و هفته بسیج در حقیقت هفته احیای این فرهنگ است، بسیج حساس و مسؤول در برابر سرنوشت اسلام و انقلاب اسلامی است، از نقایص دیگران نگران است و نقص را با جانفشانی برطرف می‌کند تا مبادا گرد و غباری بر شجره اسلام و انقلاب اسلامی بنشیند.
      
وی افزود: بسیجی عنصری است که مهمترین شاخصه و موتور محرکه آن معنویت، بصیرت و آگاهی آن است، مهمترین نگرانی ما از عدم تحرک و رکود در بسیج است، از سخنرانی فرمانده ناحیه بسیج سپاه شهرستان بابل قبل از خطبه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.
       
روحانی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور و رفتارهای نامناسب دولت در این زمینه اظهار کرد: سخنان تکان دهنده اعترافات دو فرد مفسداقتصادی، نشان از خیانت‌های بانک مرکزی و برخی مسؤولان است، آیا نباید این مجرمان اعدام شوند، آیا نباید با آن دسته از مدیرانی که در این اوضاع نابسامان اقتصادی تدابیر غلط انجام دادند و به این مفسدان فرصت سوء‌استفاده دادند برخورد جدی شود.،فرصت ۱۴۰۰ میلیارد تومان گردش یک مفسد اقتصادی را چه کسانی دادند؟
       
این مسئول تاکید کرد: باید با این مدیران و تصمیم‌گیران برخود جدی شود و آن‌ها زیر سوال روند، به تعبیر مردم آفتابه دزد را بگیرند و اعدام کنند اما با سرمنشاها کاری نداشته باشند! ۳۷میلیارد دلار با یک تصمیم غلط دولت بر باد رفت و به کشور خسارت وارد شد، دستگاه قضایی باید با مدیران مفسد که خسارت‌های سنگین و زمینه ‌های فساد را فراهم کردند، برخورد کند، ۸۰ درصد مشکلات کشور مربوط به تصمیمات غلط مدیران خائن است، از قوه قضاییه می‌خواهیم همان‌گونه که با این مفسدان برخورد می‌شود، با این مدیران خائن هم برخورد شود.
     
امام‌‌جمعه بابل با اشاره به روابط مبتنی بر دشمنی انگلیس با ایران اذعان کرد: وزیرخارجه انگلیس قبل از ورود به ایران طی مصاحبه‌ای مطالبه آزادی یک جاسوس دو تابعیتی را اعلام کرد و شایسته بود وزارت امورخارجه مطالبه‌گرایانه با او برخورد کند نه اینکه منفعلانه در برابر این فرد ظاهر شود، حداقل لیست مطالبات ایران از تعهدات انگلستان را اعلام می‌کرد که چرا در برابر وعده‌های خود در برجام عمل نمی‌کنند، از آقای شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی به‌خاطر موضع‌گیری شایسته در برابر وزیر امورخارجه انگلستان تقدیر می‌کنیم.
  
وی ادامه داد: وعده سرخرمن انگلستان و کشورهای غربی که اعلام کردند باید تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صبر کنند، نشان از عدم موضع جدی آن‌ها برای اجرای تعهدات خود در برجام است.
  
حجت‌الاسلام روحانی در پایان با تقدیر از کمک‌های مردم بابل به مظلومان یمن از کمک ۳۰میلیون تومانی امت حزب‌اللهی این شهر به این عزیزان تقدیر کرد.
   
علت شکست ناپذیری ملت ایران، اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر بسیجی است
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه های نمازجمعه شهر امیرکلا با تبریک تقارن هفته وحدت و بسیج اظهار کرد: انقلاب اسلامی جلوه‌ای از نهضت پر عظمت رسول‌الله(ص) است و وجود مقدس رسول اعظم، مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است، دنیای اسلام می‌تواند در این نقطه به‌هم پیوند بخورد.
     
وی افزود: اقتدار، عظمت، قدرت و علت شکست ناپذیری ملت ایران، اسلام ناب محمدی(ص) و تفکر بسیجی است.
   
                            
امام‌جمعه امیرکلا ادامه داد: خدامحوری، ولایت‌مداری، حق‌گویی، تکلیف‌گرایی، عقل‌گرایی، ایثار در راه خدا، شناخت همه‌جانبه دشمن، جبهه شناسی، برخورداری از مدیریت جهادی و تعبد الهی از مبانی و مولفه‌های اندیشه و تفکر بسیجی است.
       
این مسئول یادآور شد: مردمی بودن، داشتن بصیرت، اخلاص در عمل، آرمان‌خواهی، پیشرو بودن، دغدغه‌مندی، مسئولیت‌پذیری ،تفکر بسیجی و ولایت‌پذیر بودن از عوامل موفقیت بسیج در عرصه‌های مختلف کشور بود.
   
حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به سفر ویزرامور خارجه انگلیس به ایران گفت: نگاه طلبکارانه وزیرخارجه انگلیس در سفر به ایران، حجت را بر مسئولین تمام می‌کند که راه حل برون‌رفت از مشکلات، نگاه به بیگانگان نیست، اروپا قصد ندارد با آمریکا بر سر تحریم‌ های ایران درگیر شود، انگلیس باید به علت تعلل در وعده‌ های برجامی پاسخگو باشد نه این که ژست طلبکارانه بگیرد و به ملت ایران توهین کند!
      
وی افزود: وزیر خارجه خبیث انگلیس در خاک کشورمان، جمهوری اسلامی را تحقیر کرده و تا کنون هیچ واکنشی هم از سوی دولت دیده نشد، چرا دولت‌مردان به اروپایی‌ها که میرسند فقط می‌خندند ولی به مردم خودماون می‌گویند بروید به جهنم.
     
خطیب جمعه امیرکلا تاکید کرد: انتظار این است که در کنفراس بین‌‌المللی وحدت اسلامی، برای حل مشکلات جهان اسلام، ایجاد ناتوی امنیتی و اقتصادی، نسبت به واحد پولی مشترک، ایجادنظام واردات و صادرات مشترک خصوصا در حوزه انرژی‌و شکیل ارتش متحد اسلامی، گفتگو و تصمیم‌گیری نمایند.
     
بابائیان ادامه داد: ایران اسلامی به یک دولت انقلابی، درونگرا و غیر متکی به غرب نیاز دارد تا پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند، افکار عمومی معتقدند که دیپلماسی خارجی ما پاسخگوی نیازها و ضرورت‌های کشور نیست، برخی هم که با فرمول‌های غربی سیاست خارجی را اداره می‌کنند، نتیجه این می‌شود که می‌بینیم، هم برنامه هسته‌ای را از دست می‌دهیم، هم تحریم می ‌شوید و هم توسط دولت‌های اروپایی تحقیر، آیا وقت خانه‌تکانی در دستگاه دیپلماسی فرا نرسید؟
   
این مسئول تصریح کرد: مجلس کی از حق قانونی خود برای استیضاح استفاده می‌کند، وزیرخارجه، نظامی را که خود و دولت متبوع او مسئول درجه اول آن هستند، به پولشویی متهم می ‌کند، سوال این است که چرا این مسئله را از راه‌های قانونی و یا کمیسیون‌های مجلس پیگیری نکردید و دیگر این که این مبلغ ۳۰میلیارد تومان کی، کجا و چگونه جابه جا شد که دولت و کابینه سراسر امنیتی شما متوجه نشدند.
    
امام‌جمعه امیرکلا افزود: مفسدان اقتصادی و اخلالگر بازار، نقش مهمی در جنگ اقتصادی دارند و دشمن روی این طیف، حساب ویژه‌ای باز کرد، تحریم دشمنان و فساد اختلال‌گران اقتصادی، دو لبه یک قیچی علیه ملت ایران هستند، از قوه قضاییه بابت اعدام مفسدان اقتصادی تشکر می‌کنیم اما بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، با کسانی که با بی‌تدبیری باعث فساد در بازار ارز و سکه شدند چرا برخورد نمی‌شود.
      
حجت‌الاسلام بابائیان اذعان کرد: اروپایی‌ها به هیچکدام از تضمین‌های هفت‌گانه که رهبری معظم انقلاب سوم خرداد ۹۷ در جمع مسئولان نظام بیان فرمودند عمل نکردند و متاسفانه دولتمردان نیز تحقق این شروط را پیگیری نکردن، والا الان اروپا بعد از هفت ماه، برای وعده‌هایش مسئولین ما را سر کار نمی‌گذاشت.
   
وی با اشاره به خوی استکباری آمریکایی‌ها گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند اگر ایران می‌خواهد مردمش گرسنه نباشند باید از آمریکا تبعیت کند، مادر پاسخ می‌گوییم شما به فکر ۵۰ میلیون گرسنه خود باشید، دور ریز غذای ملت ایران ۴۰ میلیون گرسنه آمریکایی را سیر می‌کند.
  
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: چین به‌خاطر جنگ تجاری، واردات سویا از آمریکا را قطع و کشاورزان آمریکایی را با مشکل مواجه کرد اما مسئولان ایرانی در اوج تحریم‌ها علیه ایران به داد آمریکا می‌رسند و ایران را به بزرگترین واردکننده سویای آمریکا تبدیل کردند، این کارها اگر خیانت و جنایت نیست پس چیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲