تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۳۶۶۹۸۵
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا گفت: امروز پتانسیل عظیم بسیج در تمام حوزه‌ها در اختیار انقلاب اسلامی و ولایت است و هر زمان که مسئولان بخواهند بسیج از این ظرفیت برای کمک به مسئولان و انقلاب دریغ نمی‌کند چراکه بسیج همه گره‌ها را باز می‌کند.
۰
plusresetminus
بسیج همه گره‌ها را باز می‌کند/ اجرای بیش از 300 برنامه هفته بسیج در نکا
به گزارش بلاغ، سرهنگ مهدی متوسلی در جمع اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: در هفته بسیج امسال توجه ویژه‌ای به بحث فضاسازی مفهومی شده است به‌گونه‌ای که سعی شد با آسیب‌شناسی و ارزیابی روستاها و محلات از وصیت‌نامه شهدا در بنرها و پارچه‌نوشته‌ها به صورت هدفمند مورد استفاده قرار بگیرید تا هم به ترویج وصیت شهدا و هم اثرگذاری بر آسیب‌ها موجود توجه شود.

وی با بیان برگزاری بیش از 50 برنامه محوری در سطح شهرستان در این ایام، افزود: همه رده‌های بسیج در سطح شهرستان از بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی تا محلات و ادارات هرکدام حداقل یک برنامه در هفته بسیج برگزار می‌کنند که در مجموع بیش از 300 برنامه در این هفته در تمام رده‌ها اجرایی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با تأکید بر اهمیت فضای مجازی از اختصاص برنامه‌های محوری به این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروز وقت زیادی از عموم مردم به خصوص جوانان می‌گیرد که برنامه‌های خوب آموزشی و سوادافزایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول نهضت روشنگری را از دیگر برنامه‌های مهم در هفته بسیج برشمرد و اضافه کرد: نهضت‌های روشنگری به دو موضع خواهند پرداخت که یکی از آن‌ها 40 سالگی انقلاب و آورده‌های انقلاب برای مردم است چراکه هنوز بسیاری از مردم به درستی از این دستاوردها آگاه نیستند.

وی گفت: گسترش و رشد پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به اندازه‌ای بوده که شاید بسیاری از موارد برای مسئولان نیز تازگی دارد تا جایی که در بسیاری از موضوعات امروز جمهوری اسلامی در جمع 10 کشور برتر جهان قرار گرفته است.

متوسلی دومین موضوع نشست‌های نهضت روشنگری را در رابطه با مردم یمن خواند و تصریح کرد: امروز مردم یمن به تنهایی در برابر جبهه استکبار از آمریکا و اسرائیل گرفته تا سعودی‌ها و کشورهای اروپایی ایستادگی می‌کنند و همه شاهد جنایت‌های روزافزون علیه این مردم بی‌دفاع هستیم.

وی در ادامه جنگ اقتصادی را نبرد مهم امروز توصیف کرد و افزود: این جنگ کم اهمیت‌تر از جنگ نظامی نیست که سعی می‌شود با برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف پتانسیل بالای بسیج در این زمینه به نمایش گذاشته شود.

کمک به امنیت پایدار

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، اذعان کرد: در ابتدای انقلاب امام راحل بهترین دفاع را در مردمی کردن آن با تشکیل بسیج 20 میلیونی دانست و دستور تشکیل بسیج را داد و ایشان پس از جنگ نیز غفلت از بسیج را افتادن در دام دو ابر قدرت می‎دانست.

این مسئول اضافه کرد: امروز پتانسیل عظیم بسیج در تمام حوزه‌ها در اختیار انقلاب اسلامی و ولایت است و هر زمان که مسئولان بخواهند بسیج از این ظرفیت برای کمک به مسئولان و انقلاب دریغ نمی‌کند چراکه بسیج همه گره‌ها را باز می‌کند و این به شرطی است که بخواهند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در سطح استان مازندران 50 یادمان برای شدا از طریق بسیج سازندگی ساخته می‌شود که 16 مورد مربوط به شهرستان نکا است و از این میزان 11 یادمان برای گلزار شهدای آبلو در نظر گرفته شده است.

متوسلی با اشاره به اهمیت افزایش شناخت مردم از توان و دستاوردهای بسیج در مسائل اقتصادی و سازندگی کشور، اظهار کرد: در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته نکا که با حضور سازمان‌یافته بسیجیان همراه خواهد بود یکی از مسئولان کشوری یا استانی برای ارائه عملکرد بسیج در حوزه سازندگی به تشریح گزارش عملکرد بسیج در این زمینه خواهد پرداخت.

وی افزود: در راستای افزایش خدمت‌رسانی در سطح جامعه گشت‌های محله محور بسیج برنامه‌ریزی شده است تا بتوان به افزایش امنیت پایدار در در سطح محلات و وروستاها کمک کرد که این برنامه شامگاه روز پنجشنبه یکم آذرماه به صورت نمادین برگزار می‌شود.

تجمع بزرگ دشمن شکن

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خاطرنشان کرد: همچون سال‌های گذشته برنامه اصلی و محوری امسال نیز تجمع بزرگ بسیجیان در روز پنجم آذر در مصلی شهرستان نکا است که همرمان با سراسر کشور نماد قدرت و اقتدار بسیج و دارای پیام امید برای دوستان و ناامیدی برای دشمنان انقلاب و مردم ایران اسلامی است.

این مسئول اضافه کرد: حضور گسترده مردم و به‌خصوص نوجوانان و جوانان بسیجی پیام روشنی به دوستان و دشمنان است که این بازوی قدرتمندد در دستان ولایت برای دفاع از ارزش‌ها قرار دارد و نسل‌های سوم و چهارم بهتر از نسل‌های قبل پای انقلاب ایستاده‌اند تا اقتدار واقعی بسیج برای همگان روشن شود.

وی از افتتاح چندین خانه محروم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 45 خانه محروم در شهرستان نکا با همکاری بسیج و کمیته امداد در حال ساخت قرار دارد که تا دهه فجر 15 عدد از این خانه‌های محروم آماده بهره‌برداری و افتاح می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما