تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۳۶۶۵۹۱
امام‌جمعه بابل گفت: مهمترین حربه و عاملی که دشمن می‌تواند به جامعه اسلامی و نظام ضربه بزند تفرقه است، برخی با قرار گرفتن در پازل دشمنان در صدد این هستند که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.
۰
plusresetminus
تفرقه مهم‌ترین حربه دشمن برای ضربه به جامعه اسلامی است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز بابل با عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت امام‌ حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام عسکری(ع) در ۲۲ سالگی بعد از شهادت پدرش امامت مردم را بر عهده گرفت و دوران امامت این امام شش سال بیشتر طول نکشید که حدود سه سال آن را در زندان‌های مختلف گذراند.
   
وی افزود: فشارهای سنگینی را بر امام‌عسکری(ع) وارد می‌کردند اما امام ذره‌ای مایوس نمی‌شد بلکه ایشان فعال‌ترین امامی بود که علی‌رغم همه سختی‌ها کار خود را انجام می‌داد.
   
امام‌جمعه بابل ادامه داد: از جمله اموری که امام عسکری(ع) به آن توجه کرد جامعه اسلامی را به علمای اسلامی مرزبانان فکری جامعه هستند، حواله داد، یکی از مسئولیت‌های بزرگ این امام اعلام غیبت امام‌زمان(عج) بود که این امر بسیار دشواری است، این امام قبل از تولد از وجود امام‌زمان(عج) به مردم بشارت داد و زمینه‌های فکری جامعه را برای پذیرش غیبت آن حضرت فراهم کرد.
  
این مسئول تصریح کرد: در جشن‌های ربیع مواظب اختلاف افکنی‌ها باشید، مبادا خدای نکرده به مقدسات دیگر مذاهب اهانت شود، مهمترین عامل برای جلوگیری از اقتدار اسلام ایجاد شکاف در میان مسلمانان است، علی‌رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب بعضی از افراد در مجالس جشن نهم ربیع اشعاری می‌خوانند که باعث شکاف جامعه اسلامی می‌شوند.
 
روحانی گفت: هفته وحدت را در پیش داریم، مهمترین حربه و عاملی که دشمن می‌تواند به جامعه اسلامی و نظام ضربه بزند تفرقه است، برخی با قرار گرفتن در پازل دشمنان در صدد این هستند که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.
        
وی افزود: بعضی‌ها به جای هفته وحدت هفته برائت راه انداخته‌اند، امام‌خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی منادیان وحدت اسلامی هستند و دشمنان به شدت از وحدت میان مسلمانان در هراسند، شبکه‌های انگلیسی با نام مقدسی مانند ولایت عملا به محلی برای اهانت به مقدسات اهل تسنن تبدیل شده‌اند، این‌ها عامل دشمنان هستند و با نام ولایت به اسلام ضربه می‌زنند و در میدان دشمن قرار دادند.
   
خطیب جمعه بابل اذعان کرد: افراد تفرقه‌افکن و هتاک به مقدسات اهل‌سنت در کشتار شیعیان دیگر مناطق به بهانه توهین به مقدسات سهیم هستند، هفته وحدت از یادگارهای امام راحل است، امید این داریم خداوند متعال این وحدت و انسجام در جامعه اسلامی را بیشتر کند ان‌شاالله در سایه این وحدت مشتی که درست می‌شود بر سر این خبیثان فرود بیاوریم.
  
روحانی با اشاره به موشک باران اخیر نیروهای مقاومت بر سرزمین‌های اشغالی ادامه داد: درگیری نظامی میان یکی از گروه‌های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی که در پی ربایش و شهادت یکی از فرماندهان نظامی فلسطینی و درگیری میان گروه‌های فلسطین با نظامیان صهیونیست صورت گرفت، موجب موشک باران مناطق صهیونیستی شد و حجم بالای موشک‌ها و اصابت آن‌ها به اهادف مورد نظر گنبد به اصلاح آهنین صهیونیستی را مورد تسمخر قرار داد و  در نهایت با میانجیگری مصر، موجب آتش‌بس و فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی با استعفای وزیر جنگ این کشور شد که ضربه‌ای سنگین برآن‌ها وارد کرد.
  
وی یادآور شد: قدرت مقاومت حاصل اتحاد در امت اسلامی است، موشک‌های ایرانی با پول‌ها، کمک‌های مردمی و حمایت‌های وحدت‌آفرین، ذلت اسرائیل را پدید آورد، اگر این رابطه‌ها و انسجام ها بیشتر شود و مشت آهنین وحدت امت اسلامی به جریان افتد به گفته رهبر معظم انقلاب کمتر از ۲۵ سال نابودی رژیم صهیونیستی را محقق کند.
      
امام‌جمعه بابل افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از ۱۳ آبان روز شمار اثرات تحریم را قرار دادند که اقتصاد کشور را متلاشی کنند و انتظار داشتند که ابر تورم در کشور اتفاق بیافتد نه تنها این امور محقق نشد بلکه به عکس آن تغییراتی در قیمت سکه و ارز صورت گرفت، انتظار داریم دولت‌مردان با اتحاد، انسجام و رویکرد اقتصاد مقاومتی، وضعیت اقتصاد جامعه را بهبود ببخشند.
    
حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: از دستگاه قضایی بابت برخورد قاطع و مجازات مفسدان اقتصادی تشکر می‌کنیم، امید داریم که این مراقبت‌ها و جدیت‌ها در این زمینه بیشتر و تدابیر اقتصادی دولت موجب یاس دشمنان شود.
   
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: این شهر بزرگ و مقاوم تخریب شد و با همت مرحوم آیت‌الله هادی روحانی و مردم مازندران که اهتمام وسیعی را برای بازسازی این شهر انجام دادند ظرف ۲ سال مجدد این شهر ساخته و حماسه دیگری پس از آزادسازی این شهر آفریده شد که امیدواریم این میراث ماندگار حفظ و پایدار باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما