تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۶۶۵۳۱
یکی از فرماندهان دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا ملت ایران را بزرگ و عزیز کردند و این بزرگی را نیز به رخ دنیا کشیدند، گفت: شهدا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را تا مدیترانه و مرزهای اسرائیل ادامه دادند.
۰
plusresetminus
بزرگی ملت ایران در دنیا با فداکاری شهدا/استکبار جرأت رویارویی با انقلاب اسلامی را ندارد
به گزارش بلاغ، نهمین یادواره 13 شهید روستای قلعه سر و 6 شهید مدافع حرم نکا همراه با گرامیداشت یاد و خاطره 27 شهید جامعه ورزشی این شهرستان با محوریت شهید سیدکریم طاهری قلعه‌سری در مسجد‌النبی این روستا با حضور گسترده اقشار مردم و مسئولان به خصوص خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این مراسم سردار کمیل کهنسال از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرماندهان میدانی نبرد سوریه در دفاع از حرم اهل بیت، خاطرات شهدا را دارای آموزه‌هایی برای همیشه تاریخ برشمرد و اظهار کرد: برای پرداختن به خاطرات شهدا باید بدانیم که شهدای عزیز ما به امام حسین(ع) و عاشورا اقتدا کردند.

وی افزود: شناسنامه شهدای ما سند عاشورایی مردم ما به حساب می‌آید، اگر بخواهیم عظمت وجودی و روحی شهدا را درک کنیم که چه کسانی بودند، چه کردند و چرا همیشه زنده بوده و از ذهن‌های مردم فراموش نمی‌شوند، باید آن‌ها را در طول عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) جست‌وجو کنیم.

این فرمانده میدانی نبرد دفاع از حرم اهل بیت با بیان اینکه این شهدا خون خود را دادند تا هرگز ملت ما زیر بار ذلت نرود، خاطرنشان کرد: شهدا این ملت را بزرگ و عزیز کرند و این بزرگی را نیز به رخ دنیا کشیدند.

بزرگی ملت ایران در دنیا با فداکاری شهدا

این مسئول فداکاری شهدا را سبب معرفی عظمت دینی و فرهنگی مردم ایران به دنیا برشمرد و اضافه کرد: ملتی که بر اثر بی‌کفایتی حاکمان گذشته خود جز نوکری نقش دیگری در جهان نداشت تا جایی که در ذهن مردم دنیا جا انداخته بودند که انتظاری جز از نوکری برای مردم ایران نیست و کسی فکر نمی‌کرد این مردم تا این اندازه عزیز و عزتمند باشند.

وی گفت: شهدا جان دادند تا دیگر کسی جرأت تجاوز به مرزها و ناموس این ملت را نداشته باشد، امروز تمام قدرت‌های جهان با همه امکانات، توان و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دنیا جرأت ندارند نگاه کج به مرزهای جمهوری اسلامی بی‌اندازند.

سردار کمیل گریه تفنگداران آمریکایی پس از دستگیری در آب‌های کشور را ذلت بی‌مثال آمریکایی‌ها در طول تاریخ خواند و تصریح کرد: اگر این شهدا نبودند این حرامی‌های آمریکایی، صهیونیستی و تکفیری بلایی بر سر این مردم می‌آوردند که نه عزت و شرف و نه تمدنی از این مردم باقی نمی‌ماند.

وی افزود: همین دشمنان روزی برای مقابله با استقلال‌خواهی و دین‌خواهی مردم ایران فردی وحشی به نام صدام را علیه ملت ایران علم کردند، صدامی که اعتقاد داشت یزدی باید اهل بیت امام حسین(ع) را نیز در کربلا می‌کشت تا در کوفه و شام او را رسوا نمی‎‌کردند.

حکومت امام حسین(ع) بر جهان

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه این مردم شهدای کربلا را الگوی خود قرار دادند، تأکید کرد: ما مدیون این شهدا هستیم و فطرت خداجوی سالم انسان‌ها هرگز اجازه نمی‌دهد مردم نسبت به کسانی که جان خود را برای ناموس، شرف، دین و امنیت خود دادند را فراموش کنند.

وی در دوره کنونی امام حسین(ع) را حاکم بر دنیا و کربلا را قلب تپنده جهان دانست و اضافه کرد: همان توطئه‌هایی که امروز دشمنان برای تجزیه کشورها در منطقه دارند در اوایل انقلاب نیز دشمنان به واسطه جدایی‌طلبان از جنوب و غرب گرفته تا شمال کشور به دنبال تجزیه کشور بودند.

کهنسال یادآور شد: همیشه سیاست شیاطین و استکبار جهانی این است که اگر ملتی از تسلط آن‌ها خارج شود ابتدا از داخل علیه آن‌ها اقدام می‌کنند و اگر نتوانند از بیرون فشار خارجی از جمله جنگ را بر آن ملت تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه این روحیه عاشورایی و حسینی ایثار و فداکاری در جنگ حاکم بود، اذعان کرد: در اوایل جنگ در بعضی شرایط حتی با اسلحه ژسه در برابر تانک می‌ایستادیم و با اینکه می‌دانستیم اثرگذار نیست ولی ایستادگی می‌کردیم.

فاصله از مسیر شهدا و گرفتار مشکلات

این فرمانده دفاع مقدس ولایت فقیه را نایب امام زمان(عج) و معیار حق و باطل در زمان غیبت برشمرد و خاطرننشان کرد: اگر می‌خواهیم اخلاص خود در دین، اسلام و اهل بیت را بسنجیم باید در معیار ولایت ببینیم چراکه امام راحل می‌فرمود امر ولایت فقیه همانند امر امیرالمؤمنین و اطاعت از ولی فقیه اطاعت از پیغمبر خدا است.

این مسئول مشکلات کنونی جامعه را به خاطر فاصله گرفتن از مسیر شهدا دانست و اضافه کرد: هرگاه از رفتار و فکر عاشورایی فاصله بگیریم دچار بسیاری از مشکلات می‌شویم درحالی که شهدا لحظات آخر جان دادن مدام ذکر یا حسین(ع) را تکرار می‌کردند و درخواست می‌کردند رویشان را به طرف کربلا کنند.

وی گفت: شهدا کشور را برای همیشه تاریخ بیمه کردند، دفاع مقدس ما چون در ادامه عاشورا بود همان زیبایی‌های عاشورا را داشت، آنجا فکر خودنمایی، گزارش دادن و بیلان کار دادن مطرح نبود.

سردار کمیل تصریح کرد: فرزندان شما مردم ایران درحالی که روزی دشمنان خواب نابودی این ملت را می‌دیدند، امروز هم‌مرز با اسرائیل در نزدیکی مدیترانه هستند تا دشمنان خواب مرگ خود را ببینند و این شهدا هستند که عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را تا مدیترانه و مرزهای فلسطین اشغالی ادامه دادند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما