BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> حمایت سازمان انرژی اتمی از ساخت فیلم هسته ای | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۶۶۱۴
سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای حمایت از ساخت و تولید فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی مرتبط با انرژی هسته ای اعلام آمادگی کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره کم‌توجهی سینمای ایران به موضوع انرژی هسته ای گفت: متاسفانه کم‌توجهی هنرمندان عرصه‌های مختلف به موضوع بااهمیتی چون انرژی هسته‌ای ایرادی است که مورد توجه مسوولان این سازمان نیز هست. البته به دلیل اینکه مساله انرژی هسته‌ای طی چند ساله اخیر به شدت وارد زندگی مردم شده این موضوع دیگر تبدیل به امری عادی و همیشگی شده و شاید دلیل کم توجهی هنرمندان به این موضوع نشات گرفته از همین فضا باشد که آنقدر موضوع عادی شده که کمتر توجه‌ها را به خود جلب می کند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به تولیدات معدود فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی در زمینه انرژی هسته ای از جمله فیلم «تنهای تنهای تنها» و سریال «آینه‌های نشکن» خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های خوبی که در زمینه تولیدات معدود آثار سینمایی و تلویزیونی انجام گرفته اما به نظر می‌رسد این میزان تولیدات کافی نیست و موضوعی به این مهمی را به طور کامل پوشش نمی‌دهد. موضوع انرژی هسته ای غیر از ابعاد سیاسی می‌تواند در ابعاد دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد و در این راه هنرمندان سینما و تلویزیون می توانند بهترین کمک‌دهنده ما باشند.
وی افزود: قطعا می‌توان با توجه به سوژه‌های هیجان‌انگیزی که مساله انرژی هسته‌ای دارد سریال های خوبی تولید کرد و من به جرات می توانم بگویم انرژی هسته ای دارای ابعاد فراوانی است که می تواند سوژه خوبی برای فیلمسازان باشد. از سویی دیگر من بر این باورم که سازمان نیز باید در این حوزه گام های موثرتری را بردارد و در زمینه تهیه و تولید آثاری از این دست از جمله شهدای هسته ای و مسائل انسانی فعالیت‌هایی را انجام دهد.
کمالوندی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم فجر بهترین فرصت برای نمایش تولیدات سینمایی مرتبط با انرژی هسته است، تصریح کرد: به نظر من این جشنواره فرصت بسیار خوبی بود که بتوانیم در قالب موضوعات مختلف با انرژی هسته ای تولیداتی را به مخاطبان ایرانی و خارجی نمایش دهیم که متاسفانه این امر محقق نشد و ما کمتر فیلمی را دیدیم که به صورت مستقیم و البته رعایت ملزومات سینمایی مطالبی را ارائه دهند و امسال در بخش سینمای بلند داستانی اثری در این زمینه نداشتیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه آیا سازمان به دنبال سفار تولیدات مربوط با موضوه هسته‌ای به فیلمسازان بزرگ نیست؟ تاکید کرد: نباید به صورت مستقیم کاری را به سینماگران سفارش داد چراکه اگر موضوعی بخواهد سفارشی و در فضایی یک طرفه به هنرمندان ارائه شود به طور حتم اثر قابل قبولی تولید نخواهد شد. من معتقدم کار سینمایی روی این موضوعات نیازمند یک تعامل دو طرفه میان سازمان و سینما گران است. ما ترجیح می دهیم کسانی به ما برای تولید فیلم نزدیک شوند که در زمینه انرژی هسته ای ایده و دغدغه دارند و این موضوعی است که به شدت خواهان آن هستیم و دوست داریم فیلمی تولید شود که بتواند خواست دو طرف را فراهم آورد.
وی در پایان گفت: سازمان انرژی هسته ای از همین روز آماده دریافت ایده و پیشنهادهای سینماگران حرفه ای کشورمان برای ساخت و تولید آثاری در زمینه انرژی هسته است و مطمئن باشید در صورت توافق با هنرمندان از هرگونه حمایت و پیشتیبانی دریغ نخواهیم کرد. البته این حمایت و پشتیبانی زمانی است که کار تولید شده کاری ماندگار در حوزه سینما باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴