کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی Mate 20 Lite : فبلتی خوش استایل از Huawei

20 آبان 1397 ساعت 8:18

Mate 20 Lite فبلتی زیبا با نمایشگری جذاب و سرتاسری بوده که دارای چندین حقه‌ی جالب در قسمت سیستم دوربین دوگانه‌ی خود می باشد. با بررسی Mate 20 Lite با نت نوشت همراه باشید.


به گزارش بلاغ، فبلتی زیبا با نمایشگری جذاب و سرتاسری بوده که دارای چندین حقه‌ی جالب در قسمت سیستم دوربین دوگانه‌ی خود می‌باشد. البته این اسمارت فون یک پرچمدار نیست، بلکه میان رده ای زیبا با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار می‌باشد. هرچند که در این رنج قیمتی می‌توان رقبای قدرتمندی را برای Mate 20 Lite پیدا کرد، اما در مجموع، این اسمارت فون یکی از بهترین میان رده های دنیا است. در ادامه با بررسی Mate 20 Lite با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 20 Pro : اسمارت فونی با بیشترین ویژگی های ممکن در جهان
ویدیوی بررسی Mate 20 Lite


طراحی و صفحه نمایش

بررسی Mate 20 Lite را با نقد طراحی آن آغاز می‌کنیم. هواوی در طراحی این گوشی، همان رویکردی که در طراحی خانواده‌ی P20 آغاز کرده بود را در پیش گرفته است. Mate 20 Lite هم با تقلید از آیفون X، دارای یک فریم فلزی بدون زاویه و منحنی شکل است که دو سطح شیشه ای پشت و جلوی دستگاه را در میان خود گرفته است. هرچند که ابعاد این گوشی بسیار بزرگ و در حد و اندازه های آیفون XS MAX است، اما در دست گرفتن آن به طرز فوق العاده ای راحت می‌باشد. دلیل این امر هم استفاده از نمایشگر لبه به لبه برای این گوشی است که حاشیه های کناره‌ی صفحه نمایش را تا حد زیادی کاهش داده و ابعاد کلی آن را کوچکتر کرده است، به طوری که نمایشگر دستگاه، ۸۱ درصد از بدنه‌ی گوشی را پوشش می‌دهد. حاشیه پایینی صفحه نمایش (چانه‌ی گوشی) هم آنقدر کوچک است که نامرئی می‌نماید! البته یک دلیل دیگر هم برای خوش دست بودن Mate 20 Lite وجود دارد: سبک وزن بودن (۱۷۲ گرم) و نازک بودن (۷٫۶ میلی متر) آن.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Mix 3 : شاهکار جدید Xiaomi که رقبایش را کنار خواهد زد!
بررسی Mate 20 Lite : فبلتی خوش استایل و باریک اندام

بررسی Mate 20 Lite : فبلتی خوش استایل و باریک اندام

در طراحی قاب پشتی Mate 20 Lite واقعا سلیقه‌ی خوبی به کار رفته است. سیستم دوربین دوگانه به همراه حسگر اثر انگشت به صورت عمودی، به طرز زیبایی بر روی قاب پشتی خودنمایی می‌کنند، در حالی که یک فلش LED کوچک هم در کنار آن ها قرار گرفته است. دسترسی به دکمه های پاور و تنظیم صدا بسیار آسان می‌باشد و در لبه‌ی پایینی دستگاه هم شاهد پورت USB-C برای شارژ سریع و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون می‌باشیم. به طور کلی در بررسی Mate 20 Lite از نظر طراحی می‌توان به آن نمره‌ی بالایی داد. البته برای استفاده از Mate 20 Lite حتما باید از کاور استفاده کنید، چون این دستگاه کاملا مستعد آسیب دیدن و شکستن می‌باشد و هیچ گونه محافظ گوریلا گلسی برای آن در نظر گرفته نشده است. ضمنا، این گوشی ضدآب نمی باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y9 : یکی از بهترین میان رده های تاریخ هواوی!

طراحی زیبای قاب پشتی
صفحه نمایش

و در اینجاست که تفاوت یک میان رده با پرچمدارها مشخص می‌شود! Mate 20 Lite از نمایشگر ۶٫۳ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۰*۲۳۴۰ پیکسل (فول اچ دی پلاس) استفاده می‌کند که هرچند کیفیت آن قابل قبول است، اما با نمایشگرهای OLED مورد استفاده در پرچمدارهای امروزی قابل مقایسه نمی باشد.

البته در بررسی Mate 20 Lite از نظر نمایشگر، با در نظر گرفتن این حقیقت که با یک پنل LCD روبه رو هستیم، نتایج بسیار خوب و بالاتر از حد انتظار می‌باشند. نمایشگر این گوشی رنگ ها را با دقت و کیفیت بسیار بالایی نشان می‌دهد و رنج تغییر روشنایی صفحه‌ی آن هم بسیار بالا می‌باشد، به طوری که حتی در زیر نور آفتاب می‌توانید با آن به سادگی کار کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor Play : مخصوص گیمرها، محبوب همه‌ی کاربران!
یکی از بهترین پنل های LCD که تاکنون دیده بودیم

یکی از بهترین پنل های LCD که تاکنون دیده بودیم

نسبت تصویر صفحه نمایش این گوشی ۱۹٫۵:۹ می‌باشد که این روزها بسیار محبوب شده است. همچنین notch کوچکی بر بالای صفحه نمایش دستگاه قرار دارد که ظاهر آن را شیک تر از قبل می‌کند. البته اگر از طرفداران notch نیستید، می‌توانید آن را به طور نرم افزاری حذف کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3 : میان رده ای فوق العاده قدرتمند از هواوی
سخت افزار، نرم افزار و باتری

هواوی برای Mate 20 Lite از پردازنده Kirin 710 مخصوص میان رده‌ی خود استفاده کرده است. این پردازنده با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی (قابل افزایش تا ۲۵۶ گیگ با استفاده از حافظه microSD به جای سیمکارت دوم)، دست شما را برای اجرای راحت انواع اپلیکیشن های سنگین باز می‌گذارد. در بررسی Mate 20 Lite از نظر گیمیگ هم نتایج امیدوار کننده می‌باشند. بازی های سنگینی مثل Asphalt 9 به راحتی با این گوشی ران می‌شوند. PUBG Mobile را هم می‌توانید با تنظیمات گرافیک متوسط به خوبی اجرا کنید، هرچند که در حالت گرافیک HD در این بازی، دستگاه شما با لگ و کندی عملکرد مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3e : هواوی مرزهای میان رده ها را جابجا می کند!
بازی پابجی در میت 20 لایت

بازی پابجی در میت ۲۰ لایت

در بررسی Mate 20 Lite از نظر نرم افزار و سیستم عامل، Mate 20 Lite با نسخه‌ی اندروید ۸٫۱ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.2 پا به میدان می‌گذارد، هرچند که در آینده‌ی نزدیک بروزرسانی اندروید P را دریافت خواهد کرد. EMUI 8.2 موجود بر روی این گوشی بسیار خوب و بی نقص عمل می‌کند و به هیچ وجه با انیمیشن های لگ دار یا ترنزیشن های (transitions) کند شما را آزار نخواهد داد. البته، باز هم متاسفانه هواوی اقدام به نصب یکی دو جین اپ غیرکاربردی بر روی دستگاه به صورت پیش فرض کرده است که احتمالا هیچ وقت آنها را امتحان نخواهید کرد و بدتر از آن اینکه، این اپ ها قابلیت حذف نصب ندارند (مگر اینکه دستگاه خود را روت کنید) و فقط می‌توانید آنها را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

و اما در بررسی Mate 20 Lite از نظر باتری، سایز بزرگ این فبلت باعث شده تا هواوی بتواند از باتری حجیم ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی برای آن استفاده کند. بنابراین Mate 20 Lite از این نظر از رقبایی مثل Honor Play (با باتری ۳,۰۰۰mAh) برتر می‌باشد. این باتری که با تکنولوژی شارژ سریع به سرعت فول شارژ می‌شود، به خوبی از پس کارهای روزمره‌ی شما بر خواهد آمد. مثلا در تستی که انجام گرفته است، مشاهده شد که دیدن ویدیویی با کیفیت ۷۲۰P با حداکثر روشنایی صفحه به مدت ۹۰ دقیقه، فقط ۱۴ درصد از ظرفیت باتریِ فول شارژ شده‌ی Mate 20 Lite را کاهش می‌دهد.
[yektanet.com]
دوربین

بررسی Mate 20 Lite را با دوربین دستگاه ادامه می‌دهیم. خوشبختانه دوربین این دستگاه از هوش مصنوعی برای ثبت بهترین نتایج در تصویربرداری های مختلف بهره می‌برد که می‌تواند نکته‌ی بسیار مثبتی برای یک میان رده باشد. در کل، دوربین این گوشی مدلی بهبود یافته از دوربین mate 10 lite است، به طوری که دوربین اصلی از یک لنز عریض ۲۰ مگاپیکسلی f/1.8 با قابلیت PDAF به همراه سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره تشکیل شده است. سیستم دوربین سلفی هم از لنز ۲۴ مگاپیکسلی عریض f/2.0 به همراه سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده ای مناسب برای سال ۲۰۱۸
اپ دوربین

اپ دوربین

همان طور که گفتیم، هوش مصنوعی دستگاه، مناظر و شرایط عکاسی مختلف را آنالیز کرده و تنظیمات دوربین را برای بهترین شات ممکن سِت می‌کند. اما انتظار نداشته باشید تا هوش مصنوعی چیپست Kirin 710 این اسمارت فون به خوبی پرچمدارهایی مثل Oneplus 6 که از snapdragon 845 بهره می‌برند عمل کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor 10 : قدرتمندترین اسمارت فون زیر ۴۰۰ یورو در دنیا
هوش مصنوعی این گوشی به خوبی هوای ابری را تشخیص داده و این تصویر زیبا را خلق کرده است

هوش مصنوعی این گوشی به خوبی هوای ابری را تشخیص داده و این تصویر زیبا را خلق کرده است

دوربین mate 10 lite دارای مودها و ویژگی های بسیار زیادی است که از آنها می‌توان به AR camera mode اشاره کرده که می‌تواند شما را چندی سرگرم کند:
حالت دوربین AR

حالت دوربین AR

به طور کلی، اگر از وجود نویز فراوان در عکس های ثبت شده در محیط های کم نور فاکتور بگیریم، در اکثر شرایط محیطی، این دوربین شما را راضی نگه خواهد داشت.
[yektanet.com]

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی اندروید ۲۰۱۸
رنگ های روشن و زیبا

رنگ های روشن و زیبا
حالت پرتره

حالت پرتره
عکس ثبت شده در محیط کم نور دارای کمی نویز می‌باشد

عکس ثبت شده در محیط کم نور دارای کمی نویز می‌باشد
همان عکس، وقتی شرایط نور محیط مناسب باشد، بسیار خوب و با جزئیات بالا ثبت شده است

همان عکس، وقتی شرایط نور محیط مناسب باشد، بسیار خوب و با جزئیات بالا ثبت شده است
در حالت زوم، جزئیات عالی ثبت شده اند

در حالت زوم، جزئیات عالی ثبت شده اند
بررسی Mate 20 Lite : سخن آخر

Mate 20 Lite میان رده ای شیک و باشخصیت، با نمایشگری زیبا، دوربینی بسیار خوب و عملکردی قوی می‌باشد. قیمت این دستگاه هم در مقایسه با اکثر رقبا چندان بالا نیست، ولی اگر دقیق تر نگاه کنیم، می‌توان حداقل دو رقیب جدی برای این گوشی پیدا کرد:

اول از همه، Honor Play با نمایشگر ۶٫۳ اینچی و قدرتی مشابه Mate 20 Lite، قیمتی در حدود ۱۰۰ دلار پایین تر از این گوشی داشته که می‌تواند جایگزین خوبی برای Mate 20 Lite باشد.
Huawei Mate 10 Pro که یکی از پرچمدارهای ۲۰۱۷ هواوی بود، تقریبا از همه لحاظ برتر از Mate 20 Lite می‌باشد، در حالی که قیمت آن تقریبا با قیمت Mate 20 Lite برابر است.
و در آخر، اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید Xiaomi Mi MIX 3 زیبا و قدرتمند، با نمایشگری تمام صفحه و طراحی جدید و بسیار فوق العاده را با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار تهیه کنید.


کد مطلب: 365981

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/365981/بررسی-mate-20-lite-فبلتی-خوش-استایل-huawei

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com