تاریخ انتشارجمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۳۶۵۸۵۴
ائمه جمعه شهرستان بابل در خطبه‌های امروز خود با تاکید بر تهدیدات آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانخوار، خواستار عزم جدی مجلس و دولت در مقابله با تحریم‌ها شدند.
۰
plusresetminus
دولت شفافیت را به اقتصاد کشور برگرداند/ ایران نباید معطل چک‌های برگشتی غرب شود
به گزارش بلاغ، مردم بابل با حضور در صفوف دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر این شهرستان با همراهی نسبت به مواضع خطبای جمعه خواستار ایستادگی مسئولان در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایران اسلامی شدند.
      
دولت باید شفافیت را به اقتصاد کشور برگرداند

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های امروز نماز جمعه بابل با اشاره به موضوع مهم اعتدال و میانه‌روی در زندگی اظهار کرد: صفت بزرگی خداوند متعال برای درمان جوامع بشری اعتدال است، از همین‌رو اعتدال پیامبر مهم جلوه می‌کند و باید در رفتار جامعه انسانی تحقق پیدا کند.
    
وی افزود: امیرالمومنین علی(ع) فرمود"تمام زندگی پیامبر از آغاز تا انتها یک رویه‌ای مشخص آن هم معتدل‌الرویه بود هیچ وقت پیغمبر افراط و تفریط نمی‌کرد".
      
امام‌جمعه بابل ادامه داد: اعتدال در اخلاق خیلی مهم است، با این‌که اخبار ناگوار و غمگین به آن حضرت می‌رسید خیلی گشاده‌رو بود و با مردم نرم رفتار می‌کرد.
   
این مسئول تصریح کرد: درس بزرگی که قرآن به همه آموزش می‌دهد اصل اعتدال سیره نبوی است، آفرین به آن‌هایی که با حضور فعال و هفتگی مستمر خود به نمازجمعه زینت می‌بخشید.
  
حجت‌الاسلام روحانی گفت: ماه ربیع‌الاول به ماه ربیع‌المولود معروف و حال ما بعد ماه محرم و صفر مانند بعد از ماه رمضان است، مبادا خدای ناکرده این سرمایه معنوی در درون جامعه لگدمال شود.
   
خطیب جمعه بابل تاکید کرد: آن کسی که در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) نشست و گریه کرد این عزت را نگه دارد و وارد مجلس حرام نشود، با وارد شدن به مجلس عزای حسینی بیمه می‌شویم و نباید به سمت آلودگی‌ها برویم.
   
وی با اشاره به حماسه روز ۱۳ آبان امسال و تقدیر از حضور همیشگی آحاد ملت افزود: آمریکا از ماه‌های قبل اعلام کرد که ۱۳ آبان تحریم‌های جدید را شروع می‌کنیم، در این روزها با آغاز تحریم‌ها بعضی از این رسانه‌های معاند مثل BBC تلاش کردند که دل ملت را خالی کنند اما جالب است که به تدریج در حال استثنا کردن برخی از کشورها و اشخاص هستند.
    
روحانی ادامه داد: به برخی از افراد داخلی که در مقابل تهدیدهای آمریکا می‌گویند باید سیاست خارجی خود را تعدیل کنیم و شعار نه شرقی و نه غربی از سر درب وزارت امورخارجه برداریم باید گفت ما با تجارب کسب شده در طول این ۴۰ سال که با این تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم از این مسائل هم به‌راحتی عبور خواهیم کرد.
    
این مسئول با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی کشور تصریح کرد: در تیم جدید اقتصادی دولت از چهار وزیری که رابطه مستقیم اقتصادی دارند این مردم انتظار دارند، مردم از این بالارفتن قیمت‌ها به صورت بی‌حساب و کتاب نگرانند.
    
امام‌جمعه بابل اذعان کرد: دولت باید شفافیت را به اقتصاد کشور برگرداند و بر تورم کنترل داشته باشند، تورم با دقت و کنترل بیشتر مهار شود و تدبیر شایسته‌تری صورت گیرد.
   
حجت‌الاسلام روحانی در بخش پایانی خطبه‌های نمازجمعه بابل از رویه موجود در سیاست آل‌سعود گلایه و یادآور شد: آل‌سعود و برخی از کشورهای عربی در پی طرح معامله قرن آمریکا در حال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستندو این را از آل‌سعود خبیث آغاز کردند.
   
وی در پایان گفت: حرکت بعدی سفر نخست‌وزیر اسرائیل به کشور عمان بود که قسمتی دیگر از این پروژه خباثت‌آمیز است، مردم جهان اسلام بر خلاف دولت‌های خود مخالف این عادی‌سازی و دشمن رژیم صهیونیستی هستند.
      
ایران نباید معطل چک‌های برگشتی غرب شود/جسورتر شدن آمریکا با رای نمایندگان مجلس ایران

نمازجمعه این هفته امیرکلا به امامت حجت‌الاسلام عباس بابائیان برگزار و نامبرده با اشاره مشکلات مختلف جامعه و وضع برجام اظهار کرد: در زمان برجام تحریم‌هایی بر ما تحمیل شد که تا کنون تحمیل نشده بود، اگر همه چیز را به اراده دشمن گره بزنیم نتیجه آن همین هست که می‌بینید.
     
وی افزود: بیشترین تحریم‌ها در دولت‌هایی صورت گرفته که به آمریکا چراغ سبز نشان دادند حال برخی می‌گویند که از نظر اخلاقی به دنیا نشان دادیم که آمریکا غیرقابل اعتماد است، جسارتا مگر برجام برای لغو تحریم‌ها نبود، پس چرا الان به کاپ اخلاق راضی شدید؟
    
امام‌جمعه امیرکلا ادامه داد: مردم عزیزم ما سوال می‌کنند با توجه به تحریم ۷۰۰ شرکت و افراد، چرا نام شرکت‌ها و افراد نفوذی، لیبرال، افسادگران در فهرست تحریم‌های آمریکا نیست، این‌که برخی از نمایندگان به برجام پرخسارت و به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین به بیت‌المال رای مثبت می‌دهند اما به طرح شفافیت آرای نمایندگان، FATF، CFT و کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها رای منفی می‌دهند، این‌ها گل به دروازه خودی نیست؟

       
این مسئول تصریح کرد: پس از تجربه تلخ برجام، عهدشکنی آمریکا و تحریم‌های ناجوانمردانه، برخی باز هم زمزمه مذاکره سر می‌دهند که اگر زیربناهای کافی برای مذاکره ثمربخش با آمریکا موجود باشد، مذاکره می‌کنم واقعا جای تأسف دارد.
   
حجت‌الاسلام بابائیان گفت: محک‌زدن ایران دلیل اصلی اعلام بازگشت تحریم‌های ثانویه آن هم، دو روز زودتر توسط ترامپ بود، آیا مناسب نخواهد بود که مسئولین شجاعانه ۸۰ درصد از تعهدات بر جامی را تعلیق کنند تا همگان رمز (هزینه سازش بیشتر از مقاومت است) را به چشم ببیند.
  
وی افزود: ملت فهیم ایران نخواهند گذاشت تاریخ تکرار شود و خوارج زمان، دوباره هزینه خیانت و ساده‌لوحی خودشان را بر گردن امام امت بیاندازند که بارها فریاد زد نباید به دشمن اعتماد کرد.
     
خطیب جمعه امیرکلا اذعان کرد: در ۱۳ آبان نمایندگان توی مجلس شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و چند دقیقه بعدش ۱۱۱ نماینده با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌های آمریکا مخالفت کردند، چطور آمریکا جسورتر نشود.
       
بابائیان با اشاره به مشکلات اقتصادی و بازار یادآور شد: مسئولین محترم به این معادله مجهول پاسخ دهند زمانی که دولت محترم فعلی، دولت را تحویل گرفت نرخ دلار ۳۲۰۰ تومان و نرخ طلا ۹۵هزار تومان بود و می‌گفتند تورم ۴۵ درصد است، ولی حالا نرخ دلار ۱۴۸۰۰ تومان ونرخ طلا ۴۲۷ هزار تومان ولی تورم ۹ درصد است.
      
این مسئول ادامه داد: بعید می‌دانم فیثاغورث هم بتواند این معادله را حل کند، تحریم‌های ظالمانه آمریکا برگشت همه چیز شد مثل سال ۹۲، فقط فرقش این است که دیگر دلار سه هزار تومان نیست، سانتریفوژها هم نمی‌چرخد همین.
     
امام‌‌جمعه امیرکلا در پایان گفت: ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ، در چهار سوق راهبردی تجارت دنیا محسوب می‌شود، رشد اقتصادی هیچ کشوری در دنیا با FATF و CFT نبود، نشان به آن نشان که از ۲۰۶ کشور جهان، فقط ۳۷ کشور عضو آن هستند، چنین کشور بزرگی را(ایران)، نباید معطل چک‌های برگشتی غرب نگه داشت، این کار اگر تا دیروز خطا بود امروز خیانت است.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴