تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۳۶۵۴۹۹
رئیس‌جمهوری گابن که برای سفری یک روزه جهت شرکت در نشست داووس صحرا وارد عربستان شده بود اما نه تنها در این نشست شرکت نکرد، بلکه هنوز به کشورش نیز بازنگشته است.!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بعد از ماجرای ناپدید شدن نخست‌وزیر لبنان و قیمه قیمه شدن «جمال خاشقچی» حالا به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور گابن نیز به این فهرست اضافه شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، «علی بونگو» رئیس‌جمهوری گابن از زمان نشست داووس صحرا هنوز به کشورش بازنگشته است و مردم این کشور نگران وی هستند. مردم گابن نگران این هستند که اتفاقی برای بونگو افتاده باشد، آنها بازداشت «سعد حریری»، نخست‌وزیر لبنان، برای چند هفته در ریاض و همچنین کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، در کنسولگری عربستان در استانبول را به یاد می‌آورند و نگرانند چنین اتفاقی برای بونگو نیز افتاده باشد.
برخی منابع می‌گویند رئیس‌جمهوری گابن به خاطر خستگی شدید در یکی از بیمارستان‌های عربستان بستری شده است. با این حال مردم گابن این خبر را باور نمی‌کنند و نگرانند که بونگو در معرض نیش افعی «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان قرار گرفته باشد.در همین حال نهاد ریاست‌جمهوری گابن سکوت خود را شکست و اعلام کرد که دستورکار رئیس‌جمهور به همان روال قبل است و وی 11 نوامبر(10 روز دیگر) در پاریس خواهد بود.
تلویزیون رسمی گابن بیانیه‌ای را از سخنگوی ریاست‌جمهوری منتشر کرده که بدون نشان دادن تصویر بونگو اعلام کرد پزشکانی که او را معاینه کرده‌اند گفته‌اند وی بهتر است به خاطر خستگی شدید در بیمارستان بماند.رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی اخبار ضد و نقیض و تحلیل و تفسیرهایی از ناپدید شدن بونگو منتشر کرده‌اند. یک شبکه تلویزیونی در کامرون خبر مرگ بونگو را در عربستان منتشر کرده، ‌اما با فشارهای مقامات گابن سفیر کامرون در لیبرویل، این خبر را تکذیب کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰