تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۶۵۴۸۲
وزارت خارجه دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور، «مرتضی مرادیان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، وزارت خارجه دانمارک در این بیانیه روز سه‌شنبه ادعا کرده ایران اقدام به انجام «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک کرده است. پلیس دانمارک ساعاتی قبل‌تر بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در این کشور متهم کرده بود.
«آندره ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک گفته کپنهاک قصد دارد درباره این موضوع با کشورهای همسو بحث و تبادل نظر کند. او گفت: «درباره اقدامات غیرقانونی ایران در اروپا با شماری از کشورهای همسو در تماس نزدیک هستیم.»
طبق گزارش برخی رسانه‌ها دانمارک مدعی است ایران به دنبال ضربه زدن به یک عضو گروهک تروریستی الاهوازیه بوده است. گفتنی است دانمارک یکی از پایگاه‌های اصلی این گروهک تجزیه‌طلب و تروریستی در اروپاست.
به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اخبار مغرضانه منتشره درخصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما