BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> میزان تورم کشور به 328 درصد رسید | بلاغ نیوز
رئیس مرکز آمار ایران:

میزان تورم کشور به 32/8 درصد رسید

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۳۶۵۴۲۴
رئیس مرکز آمار ایران گفت: میزان تورم نقطه به نقطه کشور مهرماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 32/8 درصد رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، امیدعلی پارسا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اطلاعات برآورد شده میزان تورم نقطه به نقطه کشور در ماه گذشته به عدد 32/8 درصد رسید که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش زیادی مواجه بوده است.
رئیس مرکز آمار ایران‌ عنوان کرد‌ افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در مهرماه امسال به عدد 32/8 درصد رسید که این نرخ بر همین اساس برای کالاهای خوراکی‌ 47 درصد،‌ خشکبار 75 درصد،‌ کالاهای بادوام 75 درصد و در برخی از اقلام دیگر نیز این شاخص حتی به صددرصد رسید.
پارسا تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مسئولان و تصمیم‌گیران برای برنامه‌ریزی و اخذ تصمیمات از آمارهای نقطه به نقطه استفاده چندانی نمی‌کنند یعنی برای پیشبرد اهداف استراتژیک به آمارهای باکیفیت با شاخص‌های سالانه تکیه بیشتری دارند.
پارسا ابراز داشت: میزان رشد اقتصادی کشور در حوزه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال‌های 94 و 95 با افزایش مطلوبی مواجه بود به طوری‌که براساس ارزیابی‌های کارشناسان مرکز آمار کشور عدد آن از 4 دهم درصد به عدد 1/28 درصد افزایش پیدا کرد.
رئیس مرکز آمار ایران گفت: میزان حرکت اقتصاد کشورمان در مسیر علوم دانش‌بنیان در سال‌های 94 و 95 با کاهشی نسبی به حدود 1/9 درصد رسید اما به توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده به طور میانگین این شاخص روندی رو به افزایش را در سال‌های اخیر طی کرده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴