تاکید وزارت ورزش بر برگزاری دیدار نهایی در ورزشگاه آزادی

نماینده ژاپن حریف پرسپولیس در فینال شد/برانکو: می‌توانیم قهرمان آسیا شویم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۶۵۳۶۰
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش قدرت، قلب و وحدت را برای کسب عنوان قهرمانی آسیا دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب با قضاوت «کوالنکو والنتین»  از ازبکستان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک- یک به پایان رسید. بغداد بونجاح(۱۷) برای السد و سیامک نعمتی(۴۸) برای پرسپولیس گل زدند. با این نتیجه پرسپولیس در مجموع دو بازی رفت و برگشت به برتری دو بر یک رسید تا جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان را بدست آورد.
تیم فوتبال پرسپولیس در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، بشار رسن(۹۰ محسن ربیع خواه)، احمد نوراللهی، گادوین منشا و علی علیپور(۸۲ امید عالیشاه) به میدان رفت.
دیگر بازی مرحله نیمه نهایی دیروز میان تیم‌های سوون سامسونگ کره و کاشیما آنتلرز ژاپن برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی 3 – 3 رضایت دادند. با توجه به برتری 3 بر 2 نماینده ژاپن در بازی رفت، تیم کاشیما آنتلرز جواز حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد.
بدین ترتیب بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا 12 آبان در ژاپن و بازی برگشت هم 19 آبان در تهران برگزار می‌شود.
برگزاری فینال در ورزشگاه آزادی
درست دقایقی پس از پایان بازی پرسپولیس و السد و اظهار نظر تاج مبنی بر اینکه برای برگزاری فینال باید ایرادات فراوان ورزشگاه آزادی برطرف شود وگرنه بازی در کشور ثالث برگزار می‌شود، موجب نگرانی اهالی ورزش شد.
اما مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان روز گذشته در واکنش به صحبت‌های تاج عنوان داشت: آقای تاج نگفته درصورت برطرف نشدن ایراد ورزشگاه آزادی دیدار برگشت فینال در کشور ثالث برگزار خواهد شد! برداشت اشتباه از سخنانشان شده. نه تنها فینال آسیا در آزادی برگزار می‌شود بلکه تلاش می‌کنیم مشعل استادیوم آزادی هم بعد از  ۴۴ سال روشن شود. صحبت‌های ناظمی برخلاف صحبت‌های تاج امیدوارکننده است اما برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی با سختگیری‌های فدراسیون فوتبال آسیا، همتی بلند و عزمی جدی می‌خواهد. انجام 38 اتفاق در ورزشگاه آزادی در مدت زمان کوتاه ماموریتی است که البته مهدی تاج نا امیدانه و ناظمی امیدوارانه درباره آن صحبت کردند.
این دو نهاد تاثیرگذار حالا نزدیک به 3 هفته برای آماده‌سازی آزادی فرصت دارند و باید ببینیم در نهایت چه سرنوشتی برای نماینده فوتبال ایران در فینال آسیا رقم می‌خورد.
پرسپولیس طلسم تیم‌های ایرانی را می‌شکند؟!
پرونده این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی 19 آبان ماه در ورزشگاه آزادی بسته می‌شود که قهرمان این فصل به عنوان سهمیه آسیا راهی جام باشگاه‌های جهان و جدال احتمالی با رئال مادرید خواهد شد.
پرسپولیس به عنوان سومین تیم ایرانی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدید می‌رسد در دیدار نهایی باید به مصاف نماینده ژاپن برود، کشوری که یک پای افتخارات باشگاهی قاره کهن در تمامی دهه‌های گذشته محسوب می‌شود.
نکته جالب تر در خصوص رقابت‌های باشگاهی آسیا چه در فرمت قدیم چه در فرمت جدید این که کره‌ای‌ها با 6 قهرمانی در فرمت قدیم و 5 قهرمانی در فرمت جدید به عنوان پرافتخارترین کشور خود را در صدر جدول قرار داده‌اند. بعد از آنها ژاپن با 3 قهرمانی در فرمت جدید یعنی لیگ قهرمانان و 2 قهرمانی در فرمت قدیم یعنی جام باشگاه‌های آسیا جایگاه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.
به این ترتیب می‌توان گفت پرسپولیس در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا فرصتی طلایی در اختیار دارد تا طلسم قهرمانی ایرانی‌ها در فرمت جدید را بشکند و کاری که پیش از این سپاهان و ذوب‌آهن برای عملی کردن آن در گام آخر کم آورده بودند را به سرانجام برساند.
امیدواری به قهرمانی پرسپولیس
امیدواری برای قهرمانی پرسپولیس زمانی بیشتر می‌شود که فردای صعود این تیم به فینال (روز چهارشنبه)، برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان گفت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آنها خیلی تلاش کردند. آنها لیاقت قهرمانی را دارند. الان مهم است که به حالت اولیه برگردیم. تمرینات را ادامه می‌دهیم.  برانکو در خصوص اینکه پرسپولیس در حد قهرمانی آسیا است، گفت: رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا موفقیت بزرگی است. همه می‌خواهیم قهرمان شویم ولی همین‌جا بازهم به بازیکنان تبریک می‌گویم. برخلاف هر اتفاقی که قرار است در فینال رخ بدهد. تلاش می‌کنیم قهرمان شویم. ما قدرت، قلب و وحدت قهرمانی را داریم.
برانکو درباره بازی پرسپولیس در لیگ قبل از فینال آسیا تاکید کرد: این می‌تواند یک مقدار مشکل‌ساز باشد. جوی که حاکم است نباید ما را گول بزند. بارها گفته‌ام که اهداف ما چیست. هدفمان بیشترین قهرمانی و بیشترین برد است. جام حذفی و لیگ برتر هم همانقدر برایمان مهم است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال جدایی بیرانوند در نیم فصل بعد از درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: این مسئله طبیعی است. بیرانوند مقابل السد بازیکن کلیدی ما بود و دو موقعیت‌های خوبی را از حریف گرفت. او قاطعانه نشان داد بهترین دروازه‌بان ایران و آسیا است. بیرانوند قطعا ارزش اروپایی دارد. حالا هر اتفاقی بخواهد در آینده رخ بدهد، از الان نمی‌شود صحبت کرد. خوشحالیم او الان با ما است و خیلی به دردمان می‌خورد و به کارمان می‌آید.
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه دیدگاه مردم نسبت به پرسپولیس عوض شده و اینکه این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود، گفت: همه مسابقات برایمان مهم است. لیگ قهرمانان آسیا بزرگترین و سخت‌ترین کار است ولی فعلا فقط به فکر بازی با سایپا هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴