تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۳۶۴۸۶۸
خطبای جمعه امروز شهرهای مختلف شهرستان بابل با اشاره به برخی مسائل و مشکلات داخلی کشور از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از مسئولان خواستند پای کار انقلاب بایستند و وادادگی را کنار بگذارند.
۰
plusresetminus
دریای فاجعه مدیریتی دولت ساحل ندارد/آقای نماینده، بابل با کنسرت گل و بلبل نمی‌شود
به گزارش بلاغ، مردم شهرستان بابل با حضور در صفوف منظم نماز عبادی سیاسی جمعه و بهره‌گیری از کلام ائمه جمعه شهرهای مختلف این شهرستان نشان دادند که در زمانه‌ای که دشمن انواع هجمه‌های ناجوانمردانه را بر آنان تحمیل می‌کند پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 

آقای نماینده این شهرستان با کنسرت گل و بلبل نمی‌شود
نمازجمعه این هفته دارالمومنین بابل به امامت حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در مصلای بزرگ این شهر برگزار و نامبرده اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) در خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه در توصیه‌ای می‌فرمایند "همه شما مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کنم".

وی با اشاره به‌مباحث خطبه های گذشته نماز جمعه پیرامون حق افزود: یکی دیگر از حق‌های اهل‌بیت حق ولایت و سرپرستی است، امام‌علی(ع) می‌فرمایند"یکی از حق‌هایی که ما اهل‌بیت بر مردم داریم حق ولایت بر مومنین است".
   
امام‌جمعه بابل ادامه داد: این حق ولایت دو حق دیگری هم برای اهل‌بیت به وجود می‌آورد، حق اول که در سایه حق ولایت پدید می‌آید حق اطاعت و دیگری حق خمس است، پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند "اگر کسی که به نماز جمعه می‌آمد و بدون هیچ عذری هفته‌ای نیاید به‌خاطر اینکه نیامد باید صدقه و کفاره دهد".
   
                   

این مسئول ضمن تقدیر از زحمات ستاد اربعین مازندران تصریح کرد: خدا را شاکریم علی‌رغم شرارت‌های رسانه‌های غربی در هفته‌های گذشته از جمله بابت حضور زائرین عراقی در ایران و ایجاد دشمنی دو ملت ایران و عراق، کاروان‌های اربعین یکی پس از دیگری برای خلق حماسه‌ای دیگر روانه خاک عراق می‌شوند، همچنین به‌خاطر کمک شما مردم امسال چند موکب از این شهرستان در عراق ایجاد شد.
   
حجت‌الاسلام روحانی گفت: ما در هفته تربیت بدنی هستیم جا دارد از رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان بابت ارائه گزارش از خدمات و برنامه‌ها تقدیر و تشکر کنم اما فضای ورزشی ما در شهرستان به‌ویژه برای خواهران کم است و به این خاطر با مشکلات زیادی مواجه‌اند.
   
وی با اشاره به مسائل روز اذعان کرد: به جای اینکه به متن جامعه بپردازیم به دنبال حاشیه می‌رویم که این امری بی‌ارزش است، متاسفانه بعضی از رسانه‌ها و مسئولین ما به این حواشی می‌پردازند که غیر قابل قبول و غیر قابل جبران است، مثل این نماینده شهرستان بابل که به جای اینکه دنبال رفع مشکلات مردم باشد می‌گوید از مسائل بزرگ این شهر فقدان کنسرت هست، بله این شهرستان هیچ مشکلی ندارد و اگر این کار انجام شود این شهرستان دیگر گل و بلبل می‌شود.
   
خطیب جمعه بابل ادامه داد: این روزها ورود زنان به میادین ورزشگاه‌ها از جمله فوتبال را شاهد بودیم که واقعا جای تاسف دارد، انگار یک مشکل در جامعه داشتیم که زن‌ها بیایند ورزشگاه کف بزنند، سوت بزنند و هورا بکشند.
   
این مسئول در پایان گفت: آیا مشکل جامعه ما این است که زنان کشور در ورزشگاه کف، سوت و هورا بکشند، به حق بایستی گفت که این امری است تاسف‌بار، به‌جای توجه به بیکاری، اشتغال و ازدواج این دخترها و پسرها به دنبال حواشی هستیم.

    

دریای فاجعه مدیریتی دولت ساحل ندارد
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز شهر امیرکلا با اشاره به برخی مسائل سیاسیحاکم در جامعه امروز ایرانی اظهار کرد: وادادگی بعضی از مسئولان و مدیران در برابر غرب به‌گونه‌ای است که هر جام زهری که بیگانگان به آن‌ها می‌دهند با افتخار سر می‌کشند و به این کار خود نیز افتخار می‌کنند.
   
وی افزود: برخی می‌گویند مردم خسته شدند، نظر سنجی کنید تا ببینید مردم از نظام خسته‌اند یا از مسئولین بی‌کفایت، غیر انقلابی و ناکار آمد؟
   
امام‌جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: شش سال قبل جزو هشت کشور فضایی و هشت قدرت هسته‌ای جهان بودیم و موجود زنده به فضا فرستادیم، آیا شایسته است که بعد از این همه قدرت و توانمندی در شرایط کنونی دنبال یک قوطی رب و پوشک بچه باشیم، متأسفانه دریای فاجعه مدیریتی دولت ساحل ندارد.
   
                   
این مسئول تصریح کرد: برخی می‌گویند به ما گفته‌اند گفتار درمانی نکنید، ما هم قبول داریم که گفتار درمانی مفید نیست اما امید درمانی لازم و مفید است، در پاسخ به آنان می‌گوییم واقعیت این است که امید درمانی اولا و اصالتا نیاز برخی دولتمردان است اما مسئولین بدانند بدون یأس از شیاطین، امید درمانی راستین حاصل نمی‌شود، نگاه به غرب و اروپا یعنی معطل ماندن، منت کشیدن و کوچک شدن، ما حاضر نیستیم برای گرفتن گندم و روغن مملکت و ملت را بدهیم، امام‌خمینی(ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند "کسی که موجب نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن در کشور اسلامی شود خائن است.
   
حجت‌الاسلام بابائیان گفت: اگر همین آلان آقا امام‌زمان(عج) ظهور فرماید آیا مسئولان پورشه سوار و ویلا نشین، صاحب چندین شرکت و  نجومی بگیران، عدالت آن حضرت را تحمل خواهند کرد یا منکر ایشان خواهند شد، آنچه موجب تزریق نا امیدی به روح جامعه می‌شود کلماتی مانند نداریم، نمی‌شود، نمی‌توانیم و باید مدیر از خارج وارد کنیم و غیره است که از زبان مدیران غیر انقلابی تراوش می‌کند، متاسفانه برخی بیش از ۳۰ سال است در کشور مدیر هستند و حاضر نیستند مدیریت را به کسانی بسپارند که باور دارند، هم داریم، هم می‌شود، هم می‌توانیم.
     
وی افزود: با افزایش قیمت ارز و سکه ارزش پول ملی کاهش یافت یعنی کارمندی که ۲ میلیون حقوق می‌گرفت آلان ارزش آن به پانصدهزار تومان رسید، چرا دولت و مجلس تدبیری برای قشر ضعیف، آسیب‌پذیر و محروم جامعه اتخاذ نمی‌کند، آیا وظیفه این دو قوه، فقط رفع نگرانی از شیطان بزرگ و گرفتن بهانه از دست اوست، آیا نباید رفع نگرانی ملت در اولویت باشد؟
   
خطیب جمعه امیرکلا تاکید کرد: چراغ‌های رابطه دولت با مردم تاریک است، رئیس‌جمهور محترم اعلان کرده بود که هر ۱۰۰ روز به مردم گزارش کاری می‌دهند اما گویی این وعده به فراموشی سپرده شده و دولت حتی مدتی است که سخنگو ندارد، هیچ کس نیست به مردم بگوید چه خبر است، آیا در روزهای پرالتهاب دلار و مشکلات اقتصادی، بی‌سخنگویی اوج بی‌تدبیری نیست؟
   
این مسئول با اشاره به برخی معاهدات بین‌المللی که در مجلس تصویب شد و یا در حال طی مراحل پایانی تصویب است اظهار کرد: برجام، پالرمو، FATFو CFT کارکردی مهلک‌تر از تحریم دارد اما آنچه انسان را غصه‌دار می‌کند این است که همه این خود تحریمی‌ها در مجلس ایران اسلامی تصویب شده نه در مجلس سنا و کنگره آمریکا.
     
بابائیان ادامه داد: با تصویب CFT ملت دریافتند که  ۱۴۳ نماینده دارند که نمازشان را پشت سر علی(ع) می‌خوانند و آش معاویه را می‌خورند، امروز خون جا ماندگان در شیار ۱۴۳ به دست ۱۴۳ نفر که بر صندلی ساخته شده از خون جاری شهیدان در خانه ملت نشسته‌اند لگد مال شد، در شیار ۱۴۳ شهیدان جوانی و جان خود را در گرو استقلال، سربلندی ملت و اسلام گذاشتند اما امروز این ۱۴۳ نفر استقلال، عزت اسلام و ملت را به لبه پرتگاه کشاندند.
     
وی اذعان کرد: زمانه طوری شده که اگر حرف‌های امام‌خمینی(ره) و رهبری را بگی به جرم توهین به مسئولین به زندان می‌برنت، حالا اگر حرف‌های امیرالمؤمنین علی(ع) را بگی آن‌وقت مجازات با اعمال شاقه رو شاخشه، اینکه منتقدی را برای توهین به مسئولی به هفت ماه حبس محکوم می‌کنید پس کسانی که در طول چند سال، منتقدین خود را نقد کارشناسی داشتند و با الفاظی مانند مزدور، بی‌دین، بزدل، مفسد، بی‌شناسنامه، عصر قجری و سایر موارد می‌نامیدند که باید از دایره واژگانی مسئولان نظام اسلامی حذف شود مورد اهانت و اتهام قرار دادند چند سال باید حکم قضایی صادر گردد.
   
امام‌ جمعه امیرکلا یادآور شد: برخی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها وقتی که یک جاسوس بیگانه در ایران بازداشت می‌شود کلی مطلب در دفاع از او می‌نویسند، چرا درباره بازداشت دیپلمات ایرانی در آلمان و بازجویی کشورهای اروپایی از او، اخراج دو دیپلمات دیگر ایرانی در هلند، روزه سکوت گرفتند.
       
حجت‌الاسلام بابائیان در پایان گفت: پس آن همه شعار درباره منافع ملی، احترام به پاسپورت ایرانی و اقتدار در سیاست خارجی چه شد، بورکینافاسو هم اجازه نمی‌دهد با دیپلمات هایش این‌گونه برخورد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما