کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول امور عشایر شهرستان آمل مطرح کرد

تامین علوفه برای دام بزرگترین دغدغه عشایر/مرتع زمستانه در آمل نداریم

14 مهر 1397 ساعت 23:34

مسئول امور عشایر شهرستان آمل با بیان اینکه خشکسالی سال گذشته موجب خشکی چاه‌ها و به طبع آن ایجاد مشکلاتی برای عشایر شد، گفت: تامین علوفه برای دام بزرگترین دغدغه عشایر به حساب می‌آید.


به گزارش بلاغ، حسن‌پور در گفت‌وگویی با بیان اینکه یک هزار و 300 خانوار عشایر در آمل شناسایی شدند، اظهار کرد: 200 پنل خورشیدی به عشایر فروخته و 20 پنل نیز به صورت یارانه‌ای به آنها واگذار شد.


وی با اشاره به ایجاد بازارچه دائمی‌در آمل برای عشایر گفت: احداث حمام ضد کنه برای عشایر و دام‌های آنها از ملزومات عشایر به حساب می‌آید که تعامل بیشتر اداره منابع طبیعی را می‌طلبد.


مسئول امور عشایر شهرستان آمل با بیان اینکه خشکسالی سال گذشته موجب خشکی چاه‌ها و به طبع آن ایجاد مشکلاتی برای عشایر شد، گفت: تامین علوفه برای دام بزرگترین دغدغه عشایر به حساب می‌آید.


این مسئول یادآور شد: سهمیه سبوس برای شهرستان آمل در بخش عشایر نداریم که از دغدغه‌های جدی به شمار می‌رود.


حسن‌پور با بیان اینکه افزایش قیمت جو موجب مشکلاتی برای عشایر شده است، تصریح کرد: 80 درصد تغذیه دام عشایر به خاطر وضعیت مراتع، دستی شده و افزایش قیمت‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است.


وی با اشاره به اینکه ایل راه‌ها شناسایی و مرمت و با شرکتی قرارداد بسته شد، تاکیدکرد: عدم آنتن دهی تلفن همراه در مناطق عشایر از دیگر مشکلات آنها است که مخابرات باید این مشکل را پیگیری کند.


مسئول امور عشایر شهرستان آمل ادامه داد: امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده 4 هزار متر لوله کشی انجام شد.


این مسئول با بیان اینکه بیش از 600 خانوار عشایر از سمنان، تهران و ورامین به آمل می‌آیند، گفت: در سال 98 شناسایی خانوار جدید عشایر به صورت اینترنتی و حضور در مرتع انجام می‌شود.


حسن‌پور در پایان با اشاره به اینکه مرتع ییلاقی را باید از طریق بذرپاشی حفظ کنیم خاطرنشان کرد: مرتع زمستانه در آمل نداریم و تقریبا از بین رفته و بیشتر مرتع قشلاقی مانده است.

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 364010

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/364010/تامین-علوفه-دام-بزرگترین-دغدغه-عشایر-مرتع-زمستانه-آمل-نداریم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com