دعوت دوباره از سردار، حضور 6 استقلالی و 2 پرسپولیسی و خط قرمز روی نام رضاییان

کی‌روش 28 بازیکن را برای دیدار با بولیوی فرا خواند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۳۶۳۹۴۲
شش استقلالی ثابت، یک بازیکن بیشتر از قبل از پرسپولیس، سه کاپیتان از تراکتور، هیچ بازیکن از تیم صدرنشین و البته سردار آزمون به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای تشکیل دومین اردوی تیم ملی در راه جام ملت‌های آسیا 2019، لیست 28 نفره‌ای از بازیکنان را اعلام کرد. پس از اردوی شهریور ماه و دیدار برابر ازبکستان، این دومین اردوی تیم ملی محسوب می‌شود و برای دیدار تدارکاتی با بولیوی برنامه‌ریزی شده است. کی‌روش چند روز قبل درباره لیست نهایی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا توضیحاتی ارائه کرد؛ او گفته بود آخر ماه اکتبر (اوایل آبان‌ماه) لیستی 34 نفره را معرفی می‌کند که به احتمال فراوان لیست 23 نفره نهایی از بین همین بازیکنان انتخاب می‌شوند. بی‌تردید لیست 34 نفره‌ای که کی‌روش از آن صحبت کرده چند روز بعد از پایان اردوی اخیر و برای اردوی بعد معرفی خواهد شد که در این لیست بازیکنانی که در اردوی اخیر درخشیده باشند،‌ شانس بیشتری برای حضور دوباره خواهند داشت. اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح است:
دروازه‌بان‌ها:
1- علیرضا بیرانوند: پرسپولیس تهران
2- امیر عابدزاده: ماریتیمو پرتغال
3- رشید مظاهری: ذوب آهن اصفهان
4- سید حسین حسینی: استقلال تهران
خط دفاعی:
1- پژمان منتظری: استقلال تهران
2- وریا غفوری: استقلال تهران
3- آرمین سهرابیان: استقلال تهران
4- روزبه چشمی: استقلال تهران
5- احسان حاج صفی: تراکتورسازی تبریز
6- سید مجید حسینی: ترابوزان ترکیه
7- مرتضی‌پور علی گنجی: یوپن بلژیک
8- میلاد محمدی: احمد گروژنی روسیه
9- صادق محرمی: دیناموزاگرب کرواسی
10-محمدرضا خانزاده: الاهلی قطر
خط میانی:
1- مسعود شجاعی: تراکتورسازی تبریز
2-‌اشکان دژاگه: تراکتورسازی تبریز
3- احمد نورالهی: پرسپولیس تهران
4- علی کریمی: استقلال تهران
5- امید ابراهیمی: الاهلی قطر
6- سعید عزت الهی: ردینگ انگلستان
7- سامان قدوس: آمیان فرانسه
8- وحید امیری: ترابوزان ترکیه
مهاجمان:
1- سردار آزمون: روبین کازان روسیه
2- کریم انصاریفرد: ناتینگهام فارست انگلستان
3- علیرضا جهانبخش: برایتون انگلستان
4- مهدی ترابی: سایپا تهران
5- مهدی طارمی: الغرافه قطر
6- علی قلی زاده: شارلروای بلژیک.
* اردوی تیم ملی از روز جمعه سیزدهم مهرماه آغاز می‌شود و بازیکنان باید بعدازظهر همان روز در اردوی تیم ملی حاضر شوند.
* این اردو دومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی پیش از مسابقات جام ملت‌های آسیاست. در این اردوی آماده‌سازی بازی برابر تیم ملی بولیوی برنامه‌ریزی شده که ۲۴ مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
* در لیست دعوت شده نام 15 لژیونر و 13 بازیکن از لیگ ایران به چشم می‌خورد.
* نکته جالب در این باره حضور سه لژیونر پیشین تیم ملی در تیم تراکتورسازی است و در صورت عدم حضور شجاعی و دژاگه و حاج صفی در تبریز، شاهد تعداد کمتری از بازیکنان حاضر در لیگ ایران در لیست کی‌روش بودیم.
* نکته جدید فهرست کی‌روش دعوت نکردن رامین رضاییان است که در سال‌های اخیر یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود اما برای این اردو دعوت نشده است. رضاییان بدون تیم است. شاید در شرایط فعلی تنها راه رضاییان برای اینکه جام ملت‌های آسیا را از دست ندهد، انتخاب باشگاه در اسرع وقت باشد. او به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند به هر تیمی بپیوندد و حالا با شوک خط خوردن از تیم ملی رضاییان بیشتر مجاب خواهد شد تا برای یک تیم داخلی یا خارجی بازی کند تا بتواند در جام ملت‌ها پیراهن تیم ملی را برتن کند. البته که او کار دشواری برای بازگشت خواهد داشت؛ تجربه نشان داده وقتی کی‌روش از یک بازیکن می‌گذرد خیلی سخت او را به تیم ملی دعوت می‌کند و شاید ادامه چنین شرایطی دلیلی برای پایان دوران طلایی رضاییان در تیم ملی باشد. مگر اینکه در آینده اتفاقات غیرمنتظره‌ای در این رخ بدهد.
* استقلال با 6 بازیکن بیشترین نماینده را در اردوی تیم ملی دارد.
* پس از آبی پوشان تراکتورسازی با 3 بازیکن، پرسپولیس با 2 بازیکن، ذوب آهن و سایپا هر کدام با 1 بازیکن از بین تیم‌های ایرانی در اردوی جدید تیم ملی حضور دارند.
* باز هم نامی از هیچ یک از بازیکنان تیم صدرنشین پدیده در لیست کی‌روش دیده نمی‌شود.
* سردار آزمون یکی از نام‌های عجیب حاضر در این لیست است. البته آزمون این روزها با آمادگی بالا برای روبین‌کازان به میدان می‌رود ولی تمایلی به حضور در تیم ملی ندارد. او در اردوی قبلی نیز علیرغم دعوت، پا به اردوی تیم ملی نگذاشت.
*در میان بازیکنان لژیونر نیز انگلیس و قطر بیشترین سهم را در تیم ملی دارند. سه بازیکن تیم ملی ایران این روزها در انگلیس به سر می‌برند. یک بازیکن در لیگ برتر و دو بازیکن در چمپیون شیپ. (البته قرارداد انصاری‌فرد هنوز نهایی نشده است.)
* سه لژیونر فوتبال ایران نیز در قطر به می‌برند. دو بازیکن در الاهلی و یک بازیکن در الغرافه.
* لیگ بلژیک با دو لژیونر، لیگ ترکیه با دو لژیونر، لیگ روسیه با دو لژیونر، لیگ فرانسه با یک بازیکن، لیگ پرتغال با یک بازیکن و لیگ کرواسی با یک بازیکن       دیگر لیگ‌های خارجی حاضر در اردوی تیم ملی هستند.
* رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال 2019 از 15 دی ماه به میزبانی کشور امارات برگزار می‌شود و تا 11 بهمن ماه ادامه دارد. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی با تیم‌های عراق، یمن و ویتنام همگروه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم