تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۳۶۳۸۷۹
دادگاهی در آلمان با ادعای اینکه دیپلمات ایرانی بازداشت‌شده در این کشور از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست، با استرداد وی به بلژیک موافقت کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ و بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی منطقه‌ای «بامبرگ» روز گذشته در بیانیه‌ای درباره این دیپلمات ۴۶ ساله که تیرماه امسال دستگیر شد، اعلام کرد که روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) با استرداد دیپلمات یاد شده موافقت کرده است.
به گزارش فارس، این دادگاه مدعی شده که چون این دیپلمات در محل مأموریتش یعنی اتریش حضور نداشته و در مرخصی به سر می‌برده، از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست. در بخشی از بیانیه دادگاه آمده است: «این فرد تحت تعقیب نمی‌تواند به مصونیت دیپلماتیک استناد کند، چراکه او در تعطیلات چند روزه خارج از کشور محل مأموریتش بوده و در حال سفر بین کشور میزبان و کشور فرستنده هم نبوده است.»
بلژیک که تیر ماه امسال یک زوج ایرانی‌الاصل را به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در تجمع گروهک تروریستی منافقین در پاریس پایتخت فرانسه بازداشت کرد، مدعی است که این دیپلمات ایرانی با این زوج در ارتباط بوده است.
دادستانی آلمان هم مدعی شده بود که این دپیلمات ایرانی به زوج بلژیکی- ایرانی وسیله انفجاری حاوی ۵۰۰ گرم ماده انفجاری «استون پروکسید» داده است.
در ارتباط با اتهام بمب‌گذاری در نشست منافقین جمعا شش نفر در بلژیک، فرانسه و آلمان دستگیر شده‌اند. جمهوری اسلامی ایران این اتهام را رد کرده و با‌اشاره به عضویت زوج بازداشت‌شده در گروهک منافقین، آن را تلاشی برای فضاسازی علیه ایران توصیف کرده است. بازداشت این افراد که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی موساد سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام شده، دقیقا در روزی اتفاق افتاد که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران عازم اروپا بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴