معاون اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد

وجود بیش از 200 گونه جاذبه گردشگری در مازندران

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۶۳۸۶۵
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه ایران کشوری با جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، صنایع‌دستی و غذایی است، آنها را عاملی برای جذب گردشگر دانست و با تأکید بر تنوع جاذبه‌ها در استان، گفت: بیش از 200 گونه جاذبه تعریف شده است که عمده آن در مازندران وجود دارد.
۰
plusresetminus
وجود بیش از 200 گونه جاذبه گردشگری در مازندران
به گزارش بلاغ، مهران حسنی در مراسم اهتزاز پرچم و زنگ گردشگری شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه مخاطب این مراسم دانش‌آموزان هستند، هدف از نواختن زنگ گردشگری را ایجاد یک جریان فرهنگی گردشگری در بین دانش‌آموزان به‌عنوان زیرساخت‌های فکری آینده گردشگری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری، امسال را با نام "تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک" نامگذاری کره است، نامگذاری هرساله را نوعی جریان‌سازی فرهنگی در عرصه گردشگری دانست و افزود: با توجه به آنکه تا سال 2020 همه انسان‌ها به اینترنت دسترسی خواهند داشت، گردشگری نیز در این سمت و سو می‌تواند پیشرفت کند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران، با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت بدون دود است که می‌تواند ایجاد شغل و درآمد کند، آن را یک صنعت فرابخشی برشمرد و گفت: به این معنا که تنها یک اداره حامی آن نبوده و همه ارگان‌ها باید کنار هم باشند تا بتوان گردشگری را پویا کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه ایران کشوری با جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، صنایع‌دستی و غذایی است، آنها را عاملی برای جذب گردشگر دانست و با تأکید بر تنوع جاذبه‌ها در استان مازندران، گفت: بیش از 200 گونه جاذبه تعریف شده است که عمده آن در مازندران وجود دارد.

وی با اشاره به شاخص‌های مورد نیاز بوم‌گردی و طبیعت‌گردی، محور توسعه سوادکوه را در بوم‌گردی دانست و افزود: سوادکوه در این رابطه دارای ظرفیت بالایی است و تاکنون اشتغال خوبی بواسطه اقامتگاه‌های بومگردی و طبیعت‌گردی ایجاد شده که عمده این افراد از قشر جوان تحصیلکرده و بانوان هستند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران برای جذب گردشگر در سوادکوه، بر حفظ طبیعت سوادکوه به همین شکل کنونی تأکید کرد و افزود: برای رونق بوم‌گردی و طبیعت‌گردی شهرستان باید افراد صاحب نظر راهکار خود را ارائه و عملیاتی کنند.

این مسئول با اشاره به وجود 90پروانه اقامتگاه بوم‌گردی در استان مازندران، ادامه داد: این اقامتگاه‌ها استفاده از ظرفیت خانه‌های قدیمی در مناطق کوهستانی است که با کم‌ترین هزینه بیشترین درآمد را ایجاد می‌کنند.

فرماندار سوادکوه نیز با بیان اینکه یکی از دو رویکرد انتخاب شده برای شهرستان سوادکوه، برندسازی گردشگری سوادکوه است، افزود: باید تلاش شود تا ظرفیت‌های شهرستان اعم از طبیعی، تاریخی یا دست‌ساز را به‌عنوان یک برند به همه معرفی کنیم.

سعید یزدانی با اشاره به اینکه در حال حاضر، ظرفیت‌های طبیعی شهرستان، نتوانسته‌اند برندی برای گردشگری شوند، بر نگاه ویژه به این امر تأکید کرد و افزود: برندسازی نیازمند زمان و تلاش است اما همه کارهای بزرگ از یک جلسه کوچک آغاز می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴