تاریخ انتشارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۳۶۳۷۸۸
افراد ناشناس به سمت کنسولگری آمریکا در شهر «بصره»، سه موشک شلیک کردند و به ادعای آمریکایی‌ها، در این حمله خسارتی به کنسولگری وارد نشده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به گفته منابع عراقی، یک مکان مجاور کنسولگری آمریکا در شهر بصره، هدف سه موشک قرار گرفت و در پی این حادثه، فرودگاه بین‌المللی بصره که در نزدیکی کنسولگری آمریکا قرار دارد، تعطیل شده است.
وزارت خارجه آمریکا با تایید خبر حمله موشکی به کنسولگری این کشور در بصره، مدعی شد که حمله مذکور خسارتی را متوجه کنسولگری نکرده است. شهر بصره اوایل شهریور ماه ناآرام و شاهد تظاهرات خیابانی در اعتراض به خدمات‌رسانی ضعیف دولت بوده است. اما در ادامه این اعتراضات، شماری از افراد مشکوک، به کنسولگری ایران در بصره حمله کرده و آن را به آتش کشیده‌اند. به گفته منابع رسمی عراق، این حمله کار عوامل میدانی آمریکا و عربستان (عناصر بعثی و تروریستی) بوده است.خبر دیگر از بصره اینکه، در پی اعتراضات مردمی، نخست وزیر عراق فرمانده عملیات بصره را از این پست کنار گذاشت و سرتیپ ستاد «رشید فلیح» را جانشین او کرد.
کمپین حمایت از زائران ایرانی
به گزارش فارس، طی روزهای اخیر مردم عراق در حمایت از زائران ایرانی، کمپینی با عنوان «حب الحسین یجمعنا، ایران و العراق بلا فراق» (عشق به امام حسین (ع) ما را به هم می‌رساند، ایران و عراق جدا نخواهند شد) راه انداخته‌اند.
گفته می‌شود مردم عراق این کمپین را در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و کاهش ارزش ریال در برابر دلار راه انداخته‌اند.
کمپین عراقی‌ها که گفته می شود از یک هفته پیش آغاز شده، قصد دارد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و با هدف کاهش هزینه‌‌ها برای زائران ایرانی، حمل و نقل رایگان را برای این زائران فراهم کند.این کمپین که به ابتکار جنبش «النجباء» عراق به رهبری «اکرم العبی» ایجاد شده، موفق شده است تا الان 100 میلیون دینار (هر دینار عراق 144 تومان) جمع‌آوری کرده و علاوه بر آن، نزدیک 70 کامیون و اتوبوس برای انتقال زائران کشورمان برای زیارت اربعین تهیه کرده است.کمپین «حب‌الحسین» همچنین توانسته است هزاران لیتر سوخت برای خودروها و اتوبوس‌ها جمع‌آوری کرده و حتی موفق شده برای دریافت ویزای عراق به زائران ایرانی کمک کند.جمع‌آوری کمک‌های مالی توسط مردم عراق برای این کمپین، همچنان ادامه دارد.یکی از هتلداران در کربلا معلا گفته است که کاهش ارزش پول ایران، تاثیر منفی بر وضعیت هتل‌ها در شهرهای کربلا و نجف و همه عراق گذاشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما