مدیر شبکه بهداشت نکا عنوان کرد

اجرای 15 پروژه درمانی در نکا

تاریخ انتشارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۶۳۷۶۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: در سال‌های اخیر 15 پروژه درمانی در این شهرستان اجرا شده که 90 درصد بهره‌بردای شده و 10 درصد در دست اقدام قرار دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علیرضا خانجانی جمعه شب در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان با اشاره به دو مشکل اساسی در سیستم بهداشت و درمان، اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها را در سطح شهرستان نکا برای رسیدگی به این دو مشکل اساسی صورت داده‌ایم که این دو مشکل شامل مشکلات نرم افزاری و زیرساختی است.

وی افزود: اکنون ما درگیر برخی بیماری‌ها شده‌ایم که به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون، سکته و سرطان شهرت دارند و 70 درصد مرگ و میرها را این بیماری‌ها به خود اختصاص داده‌اند که با تشکیل معاونت جدید به نام معاونت اجتماعی که با اقدامات مربوط به خود مراقبتی‌ها، سفیران سلامت، مجمع سلامت محلات در این زمینه‌ها پیشرو هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان تراز بالای این شهرستان در این زمینه، خاطرنشان کرد: مشکل دوم در سطح نکا زیرساخت‌ها و کمبود فضای فیزیکی در حوزه‌های بهداشت و درمان بوده که تحول اساسی در این زمینه در سال‌های اخیر اتفاق افتاده و 15 پروژه اجرا شده که 90 درصد بهره‌بردای شده و 10 درصد در دست اقدام قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: این پروژه‌ها از جمله کلینیک طوبی، چهار مرکز جامعه سلامت روستایی، پنج خانه بهداشت، قسمتی از فضای اداری بیمارستان، انبار دارویی و سالن اجتماعات حدود 16 هزار متر به فضای فیزیکی شهرستان نکا اضافه کرده‌اند.

وی گفت: از این 16 هزار متر 9 هزار متر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هفت هزار متر دیگر در آینده نزدیک باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که فاز دوم بیمارستان یکی از پروژه‌های تأثیرگذاری بوده که اکنون مراحل اجرایی آن آغاز شده چراکه در بیمارستان در بخش‌های مختلفی مانند اورژانس، اتاق عمل، بخش‌های زنان و زایمان و بستری، کمبودهای فیزیکی داشته است.

خانجانی تصریح کرد: جمعیت شهرستان نکا 120 هزار نفر است که به 150 هزار نفر خدمات داده می‌شود چراکه مقداری از نواحی اطراف زاغمرز و میاندورد به این شهرستان مراجعه می‌کنند که سبب می‌شود جمعیت درمانی نکا به 150 هزار نفر برسد که با افتتاح فاز دوم بیمارستان بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل خواهد کرد.

وی افزود: بعضی از بخش‌های درمانی نکا نماد مراکز درمانی شهرستان بوده‌اند که جمعیت 120 هزار نفری را تحت پوشش و خدمات داشته‌اند که باتوجه به تخریب مرکز نکا یک برای اجرای فاز دوم بیمارستان بخش‌های آن به نقاط دیگری انتقال داده شده است.

وی از مسئولان و به خصوص مردم شهرستان نکا به خاطر تحمل و صبوری در زمان انتقال‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، تأکید کرد: امید است این وحدت و همدلی باعث شود پروژه بسیار مهمی که 6 هزار متر به فضای درمانی شهرستان اضافه می‌کند و دارای هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان برای ساخت و 30 میلیارد تومان برای تجهیزات آن است هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴