تاریخ انتشارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۳۶۳۶۳۶
در حالی فعالیت بخش خصوصی در سیستم آموزشی کشور سایه سنگین گذاشته است که روند فعلی و عمکرد متولیان آن چندان مورد قبول مردم نبوده و بحث مهارت آموزی یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها است که به آن توجه نمی‌شود.
۰
plusresetminus
سایه سنگین فعالیت بخش خصوصی در سیستم آموزشی کشور
به گزارش بلاغ، بیشتر خاطرات دوران کودکی در مهرماه خودنمایی می‌کند.

زنگ تفریح، روز اول مدرسه،نخستین معلم، نخستین روز کلاس، مبصر کلاس، زنگ‌های تفریح پرهیجان، دعواهای بعد از زنگ مدرسه حتی دوستی‌های مداوم برخی‌ها از دوران مدرسه شکل گرفته است.

در کنار این همه حواشی ماندگار، بحث توسعه آموزشی در کشور به‌صورت موضوع اصلی مطرح است و بخش خصوصی وارد این جرگه شده است.

بخش خصوصی که در ابتدا به منافع مالی خویش در این عرصه می‌نگرد و اگر موارد در نظر گرفته شده تامین نشود بسیاری از مبانی آموزشی را هم ممکن است به آن توجه نداشته باشد.

نکته دیگر اینکه هر چه بخش خصوصی در سیستم آموزشی کشور قوی‌تر شده، سیستم آموزشی عادی و دولتی کشور با کاهش کیفیت مواجه شده است.

تبلیغات بسیار سنگین با دریافت مبالغ کلان از خانواده‌ها زمینه‌ای را فراهم کرده است که معلمان بخش دولتی با وجود دریافت حقوق از این بخش تمایل به حضور در بخش خصوصی داشته و چندان با ذوق و شوق در مدارس حاضر نمی‌شوند.

البته بحث معیشت معلمان و دغدغه‌های، که آنها نسبت به وضعیت دریافتی خویش دارند، را نباید نادیده گرفت و یکی از دلائل گرایش آنها به حضور در سیستم آموزشی بخش خصوصی، مشکلات مالی و معیشتی است.

بخش خصوصی به صورت جدی وارد این عرصه شده و با تبلیغات پر سر و صدا تلاش دارد که همه ظرفیت و منابع مالی آموزشی این بخش را در اختیار بگیرد.

با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در کشور این روزها بار روانی سنگینی بر گُرده خانواده‌ها وجود دارد که چرا نمی‌توانند به دلیل نداشتن منابع مالی مناسب، فرزندشان را در سیستم بخش خصوصی ثبت نام کنند.

انتظار مردم از متولیان آموزشی در سراسر کشور تقویت و توسعه فعالیت مدارس دولتی است، مهارت آموزی یکی از مباحثی بود که رئیس جمهور به عنوان طرح پرسش مهر مطرح کرده است، اما نکته اینجاست که باید از آقای رئیس جمهور پرسید که آیا در مدارس شما و سیستم آموزشی تحت مدیریت وزیر شما بحثی به نام مهارت آموزی وجود دارد؟

در کدام مدرسه غیر از مدارس خصوصی بحث مهارت‌آموزی جدی گرفته می‌شود، شما در هیأت دولت سرفصلی برای توسعه مهارت‌آموزی در سطح مدارس کشور در نظر گرفته‌اید که این موضوع را به عنوان طرح پرسش مهر مطرح می‌کنید؟

دغدغه دانش‌آموزان امروز و خانواده‌های آنها تقویت مهارت زندگی است که این روزها در سیستم آموزشی کشور کمتر دیده می‌شود و آنچه که بیشتر در سیستم آموزشی خودنمایی می‌کند بحث ترغیب دانش‌آموزان به حضور در کلاس‌های پر زرق و برق کنکور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما