BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> ملی‌پوشان کشورمان امروز در سومین گام به مصاف کوبا می‌روند کار بزرگ ایران با شکست بلغارستان میزبان | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۳۶۳۴۳۴
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه برابر بلغارستان میزبان موفق شد دومین بردش در قهرمانی جهان را کسب کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، دومین روز از دور گروهی نوزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به میزبانی مشترک دو کشور ایتالیا و بلغارستان از عصر روز پنج شنبه هفته گذشته پیگیری شد و در یکی از مهم‌ترین دیدار‌ها و از گروه D تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۲ در سالن فرهنگ شهر وارنا مهمان بلغارستان میزبان بود و در پایان موفق شد قاطعانه و با نتیجه سه بر یک از سد حریفش بگذرد.
بعد از اینکه شاگردان کولاکوویچ توانستند در بازی نخست خود در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان 2018 مقتدرانه(3 بر صفر) از سد پورتوریکو عبور کنند، در دومین مسابقه برابر بلغارستان قرار گرفتند.
در این بازی ایگور کولاکوویچ، سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای بلغارستان اوچیکف، اسکریموف، سگانوف، براتوف، یوسیفوف و نیکوف وارد زمین شدند و در پایان ایران ست‌های بازی را با امتیاز‌های ۲۵-۲۲، ۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵ و ۲۵-۱۹ به سودش تمام کرد و با شش امتیاز در رده دوم گروهش قرار گرفت.
ملی‌پوشان والیبال ایران در این دیدار نمایش بی‌نقصی را داشتند و اگر برخی امتیازات ست سوم را که به دلیل جنجال‌های حریف از دست دادند، کنار بگذاریم تقریبا در تمامی دقایق مسابقه موفق و کم‌اشتباه عمل کردند تا برد با ارزشی که برای مراحل بعدی اهمیت زیادی دارد را کسب کنند. در دو پیروزی اخیر تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی و البته کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی عملکرد دو ستاره تیم ملی متعلق به نسل گذشته را نباید فراموش کرد. سعید معروف و محمد موسوی که افتخارات زیادی در کارنامه خود دارند، در این مسابقه بی‌نقص و کم‌اشتباه ظاهر شدند و نشان دادند که همچنان تکیه گاه‌های تیم ملی ما هستند.
تیم ملی والیبال ایران که با هدایت ایگور کولاکوویچ، ششمین حضورش در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه می‌کند در گروه چهارم با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه است و پس از یک روز استراحت باید امروز در سومین دیدارش از ساعت 30/18 به مصاف کوبا برود.
در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۴ تیم حاضر باید در قالب چهار گروه شش تیمی به مصاف هم بروند تا پس از حذف ۱۰ تیم در دور نخست، از ۳۰ شهریور دور دوم مرحله گروهی آغاز شود. در نهایت تکلیف تیم قهرمان جهان هم هشتم مهر در شهر تورین ایتالیا مشخص خواهد شد.
والیبال ایران در پنج دوره حضورش در رقابت‌های قهرمانی جهان به جز جایگاه ارزشمند ششمی در دوره گذشته در لهستان تا به حال نتوانسته است عنوان درخور توجه دیگری را کسب کند و همواره در بین پنج تیم انتهایی قرار گرفته است.
رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و پس از المپیک دومین رویداد مهم والیبال جهان به حساب می‌آید.در طول هجده دوره گذشته روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم است و تیم‌های برزیل و ایتالیا با سه قهرمانی در رده‌های بعدی هستند.
کولاکوویچ: انگیزه زیادی داشتیم
ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از برد برابر بلغارستان میزبان در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: انتظار این بازی سخت و پیچیده را برابر بلغارستان میزبان داشتیم. در سرویس به حریف فشار آوردیم و آنها‌اشتباهات زیادی داشتند.
وی در ادامه صحبت‌های خود درباره امتیازات حساس بازی عنوان کرد: بلغارستان بعد از دو ست شکست رو به بازی ریسکی در ست سوم آورد و برنده شدند. در ست چهارم در امتیاز حساس 19 مساوی شدیم اما بازیکنان تیم ما موفق شدند بازی را به خوبی اداره کنند و بدون استرس و فشار، بازی را به پایان رساندند.
کولاکوویچ افزود: برای این دیدار انگیزه زیادی داشتیم و همکاری بازیکنان در زمین مسابقه فوق‌العاده بود و البته باز هم باید بگویم بازی به همان سختی بود که انتظار داشتیم.
معنوی‌نژاد: در بقیه بازی‌ها شرایط بهتری خواهیم داشت
جواد معنوی‌نژاد در پایان دیدار تیم‌های والیبال ایران و بلغارستان در رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب 21 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد.تودور اسکریمو با 17 امتیاز برای بلغارستان امتیازآورترین بازیکن بلغارها بود.
معنوی‌نژاد بعد از دیدار با بلغارستان در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: این بازی برای ما خیلی مهم بود زیرا کمک می‌کرد تا جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم و در بقیه بازی‌ها شرایط بهتری برای ما ایجاد شود و به مرحله بعد صعود کنیم.وی در ادامه تصریح کرد: بلغارستان خیلی خوب بازی کرد و این بازی برای آنها خیلی مهم بود. اگر این بازی را می‌بردند، راه آنها برای صدرنشینی هموار می‌شد اما ما خیلی خوب بودیم و توانستیم برنده باشیم.معنوی‌نژاد در واکنش به کسب 21 امتیاز و درخشش در این دیدار خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که برنده بودیم و من هم توانستم عضو کوچک تیم برای برنده شدن باشم.
موسوی: برای صدرنشینی خواهیم جنگید
محمد موسوی مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران درباره پیروزی مقابل بلغارستان اظهار داشت: بازی در خانه حریف همیشه سخت است. بلغارستان برابر تیم‌های بزرگ اینجا همواره یا برنده بوده و یا اینکه بازی را به ست پنجم کشانده است. می‌دانستیم بازی سنگینی داریم اما نکات فنی مورد نظر کادرفنی را در زمین پیاده کردیم و برنده شدیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود درباره این دیدار و اهمیت شکست بلغارستان عنوان کرد: به جز ست سوم که بازی از دست ما در رفت، سوار بازی بودیم. اکنون نیز صاحب جایگاهی هستیم که بلغارستان آن را می‌خواست و مطمئنا این امتیازات به ما در ادامه مسابقات کمک می‌کند. در دیدارهای بعدی نیز مانند این دیدار برای صدرنشینی خواهیم جنگید.موسوی در ادامه درباره اتفاقاتی که باعث شد ایران ست سوم را از دست بدهد، عنوان کرد: این حاشیه‌ها در والیبال رخ می‌دهد. در ست سوم بلغارستان چیزی برای از دست دادن نداشت و واقعا خوب بازی کرد و ما نیز از تب و تاب افتادیم اما در ادامه نمایش خوبی داشتیم و برنده مسابقه شدیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴