تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۳۶۳۳۶۴
رئیس ‌فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌گوید فلان وزارتخانه را دو وزارتخانه کنیم؛ چرا؟ چون این وزیر را نمی‌خواهد. خب اگر وزیری را نمی‌خواهید بردارید، ولی شرکای انتخاباتی اجازه نمی‌دهند! بالاخره عموها و عموبزرگ‌ها و بابابزرگ‌های دولت در اطراف رئیس‌جمهور فراوان هستند که هر کدام در انتخابات زحمت کشیده‌اند و سهم دارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس‌فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ما مواضع فراکسیون را به آقای رئیس‌جمهور اعلام کردیم. بیش از دو ماه به رئیس‌جمهور فرصت دادیم که تیم اقتصادی دولت یا موفق بوده و یا موفق نبوده است، اگر موفق بوده چرا خروجی ندارد؟ به هر دلیلی امروز در کشور طبق اجماع عمومی تیم اقتصادی موفق نبوده است. اگر موفق نبوده است، خود شما اینها را تعویض و ترمیم کنید. اجازه ندهید مجلس یکی یکی ورود پیدا کند و استیضاح کند و اینها را انجام دهد. شاهد بودید که این کار هرگز انجام نشد! حالا یک سؤال مطرح می‌شود که مجلس در منظر دید مردم است و دو راه بیشتر ندارد، اینکه بگوید رها کنیم و یا استیضاح انجام دهد. اگر رها کند مردم خواهند بخشید؟ مردم این امر را بر مجلس نخواهند بخشید. اگر بخواهد استیضاح کند باید استیضاح هدفمند باشد.
وی گفت: به نظرم، ما استیضاح‌های هدفمند را دنبال می‌کردیم، ولی به هر دلیلی هم نقش مجلس و هم نقش هیئت‌رئیسه و هم نقش فراکسیون‌های دیگر به گونه‌ای شد که مسیر را از اولویت‌ها تغییر داد! اگر قرار بود استیضاح‌ها اولویت‌بندی شود، اولویت اول وزیر اقتصاد و کار نبود. البته نمی‌گویم اینها نباید استیضاح می‌شدند؛ حرف من این است که اولویت اول نبودند.
نماینده مردم همدان در مجلس اظهار داشت: من فکر می‌کنم دولت نمی‌داند با خودش چند چند است. دولت گرفتاری‌های خودش را دارد. دوست ندارم حرف‌های من رنگ و بوی سیاسی داشته باشد یا بی‌انصافی باشد، اما احساس می‌کنم دولت می‌خواهد برخی از وزرا را نداشته باشد اما می‌خواهد هزینه را پرداخت نکند. مثلاً می‌گوید فلان وزارتخانه را دو وزارتخانه کنیم؛ چرا؟ چون این وزیر را نمی‌خواهد. خب اگر وزیری را نمی‌خواهید بردارید، ولی شرکای انتخاباتی اجازه نمی‌دهند! بالاخره عموها و عموبزرگ‌ها و بابابزرگ‌های دولت در اطراف رئیس‌جمهور فراوان هستند که هر کدام در انتخابات زحمت کشیده‌اند و سهم دارند.
رئیس ‌فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که انصاف ندارد، دین هم ندارد. باید به همه با چشم انصاف نگاه کرد، همانطور که دوست دارد درباره خودش نظر بدهند. دولت یک راه ‌اشتباه و یک مسیر و استراتژی ‌اشتباه را از ابتدا برای خودش تعریف کرد و آن استراتژی غلط، «ابتناء برنامه‌ها بر دولت‌های قبلی» بود؛ یعنی هر موفقیت و هر عدم موفقیت خودش را سنجاق به دولت قبل کرد. یعنی چه؟ یعنی هر جایی که موفق می‌شد می‌گفت چون در قبل اینجوری بود و من جور دیگری کردم، موفق شدیم. بارها گفته شد که تورم در دولت قبل به ۴۰ و خرده‌ای درصد رسید و امروز این تورم را تک رقمی کرده‌ایم؛ این بارها تکرار شد. یا اگر در جایی موفق نشد گامی بردارد، گفت این به دلیل انباشت مطالبات و مشکلات از قبل است.
حاجی بابایی بیان داشت: استاد شهید مطهری در یکی از کتاب‌هایش می‌نویسد که گناهان کبیره فراوان هستند اما یک گناه کبیره وجود دارد که خداوند قول داده در همین دنیا جبران می‌کند و آن هم «ظلم» است؛ نباید به دیگران ظلم کرد. هم این دولت، دولت قبل از آن و قبل‌تر از آن، حتماً نکات مثبت و هم نکات منفی داشته‌اند. ظلم کردن به دیگران، انسان را به همان ظلم گرفتار می‌کند.
وی گفت: هر دولتی باید بنای خود را بر یک‌سری اصولی بگذارد و دولت را تشکیل دهد. دولت اصلاحات بنای خود را بر توسعه سیاسی گذاشت، مرحوم آقای هاشمی رئیس‌جمهور شد و گفت من به اندازه کافی سیاسی هستم، دیگر وزرای من سیاسی نباشند. آقای احمدی‌نژاد گفت من در دولت خود ژنرال نمی‌خواهم، من کسانی می‌خواهم با هم هماهنگ باشند. من روی این بحث نمی‌کنم که این دولت‌ها چقدر موفق شدند، اما این دولت‌ گفت من می‌خواهم ژنرال‌ها را بیاورم.
نماینده مردم همدان در مجلس افزود: بالاخره ژنرال‌ها هر کدام تفکر و اندیشه خاص خود را دارند، افراد زحمت‌کشی هم هستند که در انقلاب کار کرده‌اند. هم ژنرال‌ها را به خیال خودشان سر کار آوردند و هم افرادی را آوردند که سرباز بودن آنها هم جای شک دارد، چه برسد به اینکه ژنرال باشند. امروز در دولت این چنین است که در گروهبان بودن برخی وزرا حرف است.
رئیس ‌فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی می‌خواهد هم خودش باشد و هم نمی‌تواند خودش باشد! به هر دلیلی این اتفاق نمی‌افتد. یک‌سری ژنرال وجود دارد که اینها به راحتی نه می‌خواهند در دولت باشند و نه دولت می‌خواهد آنها باشند. اما دولت نمی‌خواهد هزینه بدهد و اینها را بردارد. ژنرال نفت، ژنرال راه، ژنرال کشاورزی، ژنرال صنعت، ژنرال اقتصاد کلان و غیره ژنرال‌هایی هستند که هرکدام زحمت کشیده‌اند و هر کدام هم ایده و تفکری دارند، اما هر کدام خودشان را یک شخصیتی می‌دانند، هرکدام خودشان را یک «حسن روحانی» می‌دانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما