بیانیه دفترتحکیم وحدت دانشگاه نوشیروانی خطاب به نمایندگان مجلس:

شیشه‌ کدر بهارستان!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۳۶۳۳۵۷
دانشجویان دفتر تحکیم وحدت انجمن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل طی بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند رویه خود را نسبت به عدم شفاف‌سازی آرایی که در مجلس می‌دهند تغییر داده و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.
۰
plusresetminus
شیشه‌ کدر بهارستان!
به گزارش بلاغ، در پی به تصویب نرسیدن فوریت طرح "شفافیت آرای نمایندگان" در مجلس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (دفتر تحکیم وحدت) در نامه‌ای خطاب به کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از الزامات و راهکارهای رسیدن به شفافیت نوشت.
   
در بخش‌هایی از این نامه آمده:
 - از جمله مهمترین وظایف کمیسیون اصل نود، سامان دادن، کارآمدسازی مجلس و نمایندگان است که لزوما کارآمدسازی ساختار مجلس به بهترین نحو امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر با شفافیت آرای نمایندگان محترم.
    
- ٢٠٧ نماینده‌ برای انتشار نامشان در رسانه‌ها و جراید، در اعلام حمایت از این طرح داد سخن‌ها دادند و از یکدیگر سبقت می‌گرفتند اما در صحن علنی و در لابه‌لای رای‌های پنهانی، این طرح تصویب نشد.
   
- چه بسیار طرح‌هایی که به دلیل کار غیر کارشناسی، نبود آگاهی و علم کافی نسبت به آن در بین نمایندگان، هزینه‌‌های گزافی برای کشور به بار آورده اما هیچ‌کس مسئولیتی در قبال آن به عهده نگرفته و پاسخگو نبوده است.
      
- از طرفی شایعاتی مبنی بر موضع‌گیری‌هاو جهت‌گیری‌های حزبی‌و جناحی، منفعت‌های گروهی و بعضا فردیِ عده‌ای در مجلس، باعث بروز بی‌اعتمادی میان مردم و نمایندگان آن‌ها شده است.
    
اجرای این طرح می‌توانست مجلس را از این دست شایعات مخرب و بدنام کنند ، مبرا کند.
       
متن کامل نامه فوق به‌شرح زیر جهت اطلاع‌رسانی به افکار عمومی از دیدگاه‌های انجمن اسلامی نسبت به عملکرد این روزهای نمایندگان ملت در مجلس در زیر آمده است.









انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷