تاریخ انتشارجمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۳۶۳۲۵۵
خطبای جمعه بابل بر مدیریت بازار اسلامی، جلوگیری از فساد اقتصادی و اجتماعی همراه با مقاومت در مقابل تهدیدات دشمنان تاکید کردند.
۰
plusresetminus
دولت فاصله‌اش را با مردم کم و صدای ناله آن‌ها را بشنوند/رسوایی اخیر شورای شهر بابل دملی چرکین بود
به گزارش بلاغ، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهر و بخش‌های مختلف شهرستان بابل با حضور پرشور امت حزب‌الله برگزار و خطبای جمعه به ایراد سخنرانی پیرامون مسائل اجتماعی روز پرداختند.

نیاز امروز جامعه اقدام و کار جهادی

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی خطیب نمازسیاسی عبادی جمعه این هفته بابل در مصلای بزرگ این شهر با اشاره به آغاز ماه محرم در هفته پیش‌رو اظهار کرد: عزاداری ماه محرم باید با برنامه‌ریزی هیات‌های امنا و هیات‌های مذهبی باشکوه برگزار شود اما متاسفانه بر اساس برخی شنیده‌ها، برخی‌ها به بهانه مشکلات اقتصادی، قصد تعطیلی اطعام‌دهی ماه محرم را دارند که این اصلا خوشایند سفره اهل‌بیت نیست.
    
وی افزود: گذشتگان ما به‌رغم مشکلات اقتصادی مختلف، در طول سال بر رنج‌های مراسم عزاداری سیدالشهدا را کنار می‌گذاشتندو از ارادتشان را به امام‌حسین(ع) کم نمی‌گذاشتند.
    

         
امام‌جمعه بابل ادامه داد: مشکلات اقتصادی را به پای سیدالشهدا(ع) ننویسید و مجالس عزای حسینی نباید ضرر این وضعیت را بدهد، نباید چراغ عزاداری سیدالشهدا کم فروغ شود بلکه از اسراف‌ها کم کنید، متاسفانه برخی از تکایا در سال‌های گذشته تنها به پلوخوری می‌پرداختند و تنها برای عده خاصی این پلوخوری‌ها برقرار بود که باید این مشکل برطرف شود، امام‌حسین(ع) متعلق به همه است.
     
این مسئول تصریح کرد: محفل عزاداری حتما باسخنرانی، مداحی و اقامه عزا کامل باشد، در کنار شور حسینی به شعور حسینی پرداخته شود و محور سخنرانی‌ها شایسته است با دقت‌نظر هیات امنا اموال سیدالشهدا و وقف‌ها در جایگاه‌ها و موضوعات خود هزینه شود.
          
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به مشکلات امروز جامعه ایرانی گفت: متاسفانه افزایش انتقادها و بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به دولت‌مردان و مربیان جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیاد است، مشکلات اقتصادی از یک طرف، تورم، بی‌برنامگی مدیران، فشارهای دشمن و فضای مجازی زمینه بی‌اعتمادی را فراهم می‌کند، مسؤولیت ما تغییر فضا به سمت خوشبینی است و همدلی کردن و نشستن پای درد دل مردم از سوی مسؤولان باید مورد توجه قرار گیرد.
      
وی اذعان کرد: متاسفیم که رئیس‌جمهوری که خودش عضو مجلس خبرگان است و حتی به این مجلس دعوت شد به این اجلاسیه نرفت، ایشان بداند که با فرار از این‌گونه جلسه‌ها مشکل حل نمی‌شود بلکه باید پاسخگو باشندو این پاسخگو بودن به جامعه آرامش و امید می‌دهد.
    
خطیب جمعه بابل با اشاره به عملکرد دولت در مسائل اقتصادی و اجتماعی یادآور شد: راهکارها باید درست و موفق‌آمیز باشد، بسته‌هایی را دولت برای حل مسائل جامعه اعلام می‌کند، مدتی بعد کم‌کم به گل می‌نشیند، از صاحب‌نظران و کارشناسان نظرخواهی شود و دلسوزانی که برنامه و طرح دادند آن را با دقت و اجرایی کنند، نیاز امروز جامعه اقدام و کار جهادی است، مسؤولان تمام‌قد بایستند و با حرکت جهادی عمل کنند.
   
روحانی تاکید کرد: ضعف دستگاه رسانه‌ای ما مشهود و رسانه ملی دچار تناقضات رسانه‌ای است و نمی‌تواند عمل مناسب را در این پیچیدگی‌ها انجام دهد، گاهی به نعل و گاهی به میخ‌زدن راهکار نیست، مسائلی که زمینه اعتمادرسانی را فراهم می‌کند، صورت دهندو دولتمردان با کار و تلاش به مردم امید دهند.
   
این مسئول ادامه داد: جامعه ما به‌حضور مسؤولان در میان مردم نیازمند است تا زمینه اعتمادسازی فراهم شود، در مشکلات و معضلات باید از رفتار و عملکرد خودمان انتقاد کنیم، چند روزی لیر ارزش ترکیه در مقابل دلار کاهش یافت و مردم با آتش‌زدن دلارها، پول ملی را تقویت کردند اما در این کشور برخی‌ها با هجوم برای خرید دلار و احتکار فشارهای اقتصادی را تشدید می‌کنند، چقدر برخی از افراد وقیح هستند و از این فرصت برای احتکار استفاده می‌کنند.
   
امام‌جمعه بابل افزود: شنیدم برخی از افراد در این شهرستان انبارهای متعددی اعم از پوشک و اقلام ضروری را در انبارها احتکار کردند، از اداره بازرگانی، اتاق اصناف و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهم هر چه سریعتر اقدام کنند و با این خیانت‌های سنگین برخورد جدی شود، خاک بر سر آن انسانی که با این پول‌های احتکار می‌خواهد بر ثروت خود بیافزاید و بر رنج‌های مردم سوار شود.
   
روحانی با اشاره به مسائل هفته گذشته شورای شهر بابل گفت: مسائل شورای شهر بابل و رسوایی‌ها اخیر که اتفاق افتاد مانند دملی چرکین بود که ترکید، خدا به ما رحم کرد که این افراد این موقع رسوا شدند، این صحنه یکدفعه بوجود نیامد و برخی از افراد رذل درون شورا از مدت‌ها قبل این اقدام‌ها را انجام می‌دادند.
  
وی خاطرنشان کرد: چشمانی ناظر این صحنه‌ها نبودند، این استان استانداری و نهادهای نظارتی ندارد و آیا اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی خبر نداشتند، از ماه‌های قبل در تریبون نمازجمعه گلایه کردم و به من توصیه کردند که نگویم اما من دهان خود را نبستم و نمی‌بندم، بوی مشمئز رشوه‌ها و خیانت‌های آن‌ها را بارها به مسؤولان تذکر دادم، این مخصوص این شهر فقط نیست، این نمونه‌ای بود و متاسفانه چه راحت از این کارها می‌گذرند.
     
خطیب جمعه بابل ادامه داد: به بهانه تعامل به‌راحتی از این فسادها چشم پوشی می‌کردند، خدا را گواه می‌گیرم از رسوایی برخی از این افراد خوشحالم هر چند این روزها بر ما سخت می‌گذرد، سیدالشهدا(ع) وقتی خبر خلافت یزید را شنید جمله انالله و انا الیه راجعون را بر زبان جاری ساخت، مصیبتی بالاتر از این نیست، خانواده شهدا با چشمانی گریان به من مراجعه کردند و گفتند بچه‌های ما چه می‌شوند که این افراد مسؤول و متولی امور جامعه شدند، من هم همراه با این مردم می‌گویم انالله و انا الیه راجعون.
   
روحانی افزود: این افراد رذل در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن کلفتی کردند، زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند، پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیر اخلاقی خود رشوه دادند و این خفت‌بارترین صحنه است که جانورهایی این‌چنین در این شهر نفوذ کنند.
   
این مسئول در پایان تاکید کرد: از نهاد های انمیتی و دستگاه نظارتی تقاضا دارم که با سخت‌ترین نحو با این افراد برخورد شود البته در کنار این صحنه‌های تلخ، رویش نسل جوان و افراد با استعداد در این جامعه امیدوارکننده است و شاهد هستیم پنج نفر از نوجوانانی که رویش‌های علمی را به دست آوردند باعث افتخار این دیار شدند.
   
دولت فاصله‌اش را با مردم جامعه کم و صدای ناله آن‌ها را بشنوند

در خطبه‌های نمازجمعه بخش بابلکنار که به امامت حجت‌الاسلام عباس بابائیان برگزار شد نامبرده با اشاره به وضعیت کشور در شرایط کنونی اظهار کرد: متأسفانه جریان غربگرا در تدارک جام زهر به رهبری هستند تا مقاومت در برابر مذاکره را بشکنند، برای همین قیمت‌ها را افزایش می‌‎دهند، مردم می‌فهمند که نابسامانی‌های اقتصادی کشور این روزها اصلاً اتفاقی نیست.
  
وی افزود: یک گروه نفوذی برای ضربه‌زدن به انقلاب و اقتصاد کشور ورود کرده و با گزاره‌های غلط ذهن مسئولان را بد پر کرده‌اند، مسئولین امنیتی و نظارتی به هوش باشند کودتای اقتصادی در حال شکل‌گیری است،افزایش دلار کارت دعوت مستقیم برای شورش است،می‌خواهند دلار را بالا ببرند و تورم را به ۶۰ تا ۸۰ درصد برسانند.
  
         

امام‌جمعه بابلکنار ادامه داد: آیا دولت و مجلس به‌وضعیت کنونی اقتصاد کشور می‌گویند برنامه داشتن، برنامه دولت بی‌کیفیت‌ترین برنامه‌ای است که در طول تاریخ برنامه ایران تدوین شد، هیچ برنامه کارآمدی برای مدیریت شرایط کنونی مشکلات اقتصادی وجود ندارد.
  
این مسئول خاطرنشان کرد: مجلسی که ارسال سؤال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه را منتفی، با طرح ممنوعیت انتصاب مدیران دو تابعیتی مخالفت و طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دستور کار مجلس خارج، با فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت و دو فوریت طرح توزیع کالاهای اساسی را رد می‌کند، آیا این مجلسی است که ملت انتظارش را داشت؟
  
حجت‌الاسلام بابائیان گفت: نمایندگان مجلس طرح فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی را به دلیل بار مالی از دستور کار خارج کردند اما افزایش قیمت دلار، پوشک و کالاهای اساسی مردم بار مالی بر دوش خانواده‌ها نمی‌گذارد، مردم می‌گویند شما نمایندگان مردم هستید یا خدای ناکرده نمایندگان مفسدان اقتصادی، مردم به جای هیات دولت، عرق شرم ریختند که رهبر معظم انقلاب در مورد امور جزیی مثل تولید و توزیع درست پوشک در کشور تذکر دادند، دولتمردان ما چه می‌کنند، دولت فاصله‌اش را با مردم جامعه کم کند تا صدای ناله مردم را بشنوند.
     
وی افزود: تخلف خودروسازان در طی چند سال گذشته بارها تکرار شد، آن‌ها به هر بهانه‌ای که می‌توانستند خودرو را احتکار و بعد با افزایش قیمت روانه بازار کردند، قوه قضائیه باید به این رویه سودجویانه خودروسازان پایان دهد، دلیل اصلی نابسامانی‌های کشور کمبود قانون نیست، مشکل در بی کفایتی، ناکارآمدی، غیر انقلابی و بی‌مسئولیتی برخی از مسولان است و تنها راه حرکت اقتصاد حضور مسئولین جوان، انقلابی، پاکدست، متدین و متخصص است، کسانی که زندگی اشرافی و میلیاردی دارند نمی‌توانند به جنگ اقتصادی دشمن بروند.
  
خطیب جمعه بابلکنار ادامه داد: قوای محترم به‌جای تمرکز بر مفسدان باید بر تولید فساد تمرکز کنند، تا زمانی که تعارض منافع در اجرای قوانین بین مسئولین وجود داشته باشد نمی‌توان به اجرا و تأثیر قوانین امید چندانی داشت، مسئولین گربه‌ها را به نگهبانی قصابی‌ها نگذارند.
  
بابائیان گفت: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد در حالی که نقدینگی موجود ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، برخی با این فشارها به‌دنبال پذیرش و تصویب FATF در مجلس هستند وگرنه برای عدم کنترل این نوسانات هیچ دلیلی وجود ندارد البته کارنامه مجلس درباره اصلاح مشکلات اقتصادی قابل دفاع نیست، نمایندگان محترم مجلس در این شرایط اقتصادی که باید تمام هم و غمشان حل مشکلات و همراه مردم باشند به مرخصی دو هفته‌ای آخر تابستان رفتند، نمایندگان محترم به ملت پاسخ دهند که چرا با طرح‌هایی که می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند مخالفت می‌کنند، به قول شهید مدرس، شماها می‌ترسید چون چیزهایی دارید که نگرانید آن‌ها را از دست بدهید یا چیزهایی ندارید و در پی به‌دست آوردن آن‌ها هستید.
   
وی اذعان کرد: یک جریان مرموز با افزایش قیمت ارز و گرانی حاصل از آن به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم است، با توجه به این که ۹۷ درصد ارز حاصل از پتروشیمی‌ها وارد بازار ثانویه شد چرا باید دلار به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیدف جای مسئولین اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی در این مشکلات اقتصادی نباید کم‌رنگ و خالی باشد.
  
این مسئول افزود: مردم از سران قوا می‌خواهند با تشکیل کارگروه تخصصی از افراد انقلابی و باانگیزه در خصوص مشکلات اقتصادی، اصلاح نظام بانکی، هدایت نقدینگی، رونق و ثبات اقتصادی، چگونگی تزریق ارز و سکه به بازار، گمرک، مبارزه با رانت‌خواری، مبارزه با فساد اقتصادی با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور مردم را امیدوار و دشمن را ناخرسند کنند.
  
امام‌جمعه بابلکنار در پایان تاکید کرد: سپاه و بسیج طی این چهار دهه انقلاب به خوبی نشان داده‌اند هر کجای مدیریت کشور با مشکل مواجه شده، قدرت آن را دارد تا علم آنجا را بلند کند و با توجه جنگ اقتصادی دشمن، این امر همچون هشت سال دفاع‌مقدس به سپاه و بسیج واگذار گردد تا در رونق اقتصادی، بیکاری، اشتغال و سایر مشکلات پیروزی و سربلندی را برای ملت به ارمغان آورند.

انقلاب اسلامی پرتوی از عاشورای حسینی است

نماز وحدت‌آفرین جمعه بخش بندپی‌شرقی به امامت حجت‌الاسلام محمد پوررمضان در جمع پرشور مردم ولایتمدار این منطقه اقامه و در خطبه‌ها اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید "عباد الله ان من احب عبادالله الیه عبدا اعانه الله علی نفسه فاستشعر الحزن و تجابب الخوف" ای بندگان خدا، همانا محبوب‌ترین بنده نزد خدا بنده‌ای است که خدا او را در پیکار با نفس یاری داده و آن کس که جامه زیرین او اندوه و لباس رویین او ترس از خداست.
  
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در هفته‌های پیش‌رو افزود: برنامه‌ای در ابعاد کشوری در مصلاها و مدارس به‌منظور دستگیری از دانش آموزان نیازمند و بی‌بضاعت جامعه در ضمن جشن عاطفه قرار است انجام شود که امیدواریم با شرکت حداکثری مردم همراه شود.

         
امام‌جمعه بندپی‌شرقی ادامه داد: قرار است سفره محبت پهن شود تا هر کس به وسع خودش بتواند دفتری، مدادی، پیراهنی خودش هدیه کند یا معادل ریالی آن را در این سفره قرار دهد که قطعا مواجه می‌شود با مهر و مهربانی خداوند علی اعلی، خداوند که با یک اشاره می‌تواند فقرای عالم را بی‌نیاز کند ولی می‌خواهد عکس‌العمل بنی‌آدم را ببیند، ان‌شاالله که همه ما عکس‌العمل مثبت داشته و گوی سبقت را از همدیگر برباییم.
  
این مسئول با ذکر این موضوع که محرم اثبات حق است تصریح کرد: خطای یزید این نبود که سیدالشهدا را کشت، این یکی از خطاهای کوچکش بود اما خطای بزرگ‌تر یزید این بود که با همدستانش اسلام را وارونه جلوه داد و سیدالشهدا با خونش  به داد اسلام رسید و نجاتش داد.
    
حجت‌الاسلام پوررمضان گفت: این پدر و پسر خواستند اسلام را وارونه کنندو به اسم خلافت رسول‌الله(ص) بر ضد رسول قیام کرده بودند اعمال و رفتارشان شیطانی بود ولی سیدالشهدا اسلام را آن‌طور که حق بود ثابت کرد، هر سال محرم گرد هم می‌آییم تا به فرزندان خود بگوییم قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم کرد و داغ باطل بر جبهه و پیشانی حکومت‌های شیطانی زد.
  
وی افزود: انقلاب اسلامی پرتوی از عاشورای حسینی است، شهادت امام‌حسین(ع) از همه خسارت‌ها بالاتر بود مصیبت ما اعظما ولی چون می‌دانست که چه کند و کجا رود فداکاری کرد، ما نیز همچون او فداکاری کردیم که این همه شهید دادیم تا اسلام زنده بماند.
     
خطیب جمعه بندپی‌شرقی با توضیح اجمالی پیرامون جنگ اقتصادی اذعان کرد: امید آمریکاییی‌ها و اذنابشان این است که از طریق جنگ تمام عیار اقتصادی شاید بتوانند با فشار بر ملت ایران به مقاومت ۴۰ ساله جمهوری اسلامی در برابر غرب پایان دهند، دشمنان با توجه به پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه‌های گوناگون و قرار گرفتن در موقعیت قدرت بازدارندگی نظامی به شدت نگران آینده خود هستند.
     
پوررمضان ادامه داد: تلاش دشمن این‌بار در جهت جنگ اقتصادی برای چند مهم شامل ناکار آمدسازی نظام، بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولان و القای یاس و نا امیدی مردم نسبت به آینده واضح است و با مواردی مانند اقدامات خصمانه دولتی علیه دولت دیگر با هدف ضربه‌زدن به امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی، جنگ با ابزار اقتصادی علیه زیرساخت‌های اقتصادی، مجموعه‌ای از ابزارهای اقتصادی، سیاسی، روانی، فرهنگی، اطلاعاتی و امنیتی جهت اختلال در نظام اقتصادی یک کشور در کوتاه مدت، ایجاد وابستگی برخی از بخش‌های اقتصادی در میان مدت و نهایتا ایجاد وابستگی حداکثری در تمام ارکان اقتصادی در بلند مدت به وضوح مشهود است.
   
این مسئول تاکید کرد: راهکار این تهاجمات دشمنان تلاش مجدانه و مجاهدانه به عنوان نیاز جدی امروز جامعه روشن است و همان‌طور که در جنگ هشت ساله همگانی مبارزه کردیم امروز هم باید همگان در میدان نبرد حضور یابند.
     
وی یادآور شد: همان‌طور دیروز فرماندهان با قدرت تک‌و پاتک دشمن را بیچاره کردند امروز نیز باید فرماندهان و اندیشمندان اقتصادی قدر قدرت کار را در دست بگیرند و فرماندهی نمایند تا در این جنگ تمام عیار اقتصادی نیز رو سفید شویم.
     
امام‌جمعه بندپی‌شرقی اذعان کرد: مقام معظم رهبری این دیدبان بصیر انقلاب اسلامی فرمودند "در اداره کشور و اقتصاد آن بن‌بست نداریم باید قوی و پرحجم تمام خلاها را پر کرد" و در این مسیر تلاش همگانی دولت بر جلب و حفظ اعتماد عمومی و تقویت رابطه مردم با نظام باشد.
   
حجت‌الاسلام پوررمضان در پایان راه‌های برون‌رفت از وضعیت موجود را برشمرد و گفت: برطرف کردن موانع و بهبود فضای کسب‌و کار، بستن منافذ فساد و برخورد قاطعانه با مفسد، تبدیل فرامین رهبر به دستورالعمل اجرایی در دولت و پیگیری تحقق خواسته‌های رهبر، نظارت و بازرسی حقیقی و واقعی، همکاری جدی با قوه قضائیه در مقابله با فساد و قاچاق کالا و عذرخواهی دولت از قصورها و تقصیرها می‌تواند در کنار ایجاد امید به مردم راه‌برون رفت از وضع موجود باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴